oleje motocyklowe

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Jaki olej lejesz do swojego motocykla? Zaznaczamy 2 opcje: lepkość i markę lub INNY (marka, lepkość)

5w30
0
Brak głosów
5w30
0
Brak głosów
10w30
23
5%
10w30
23
5%
10w40
97
20%
10w40
97
20%
Oryginalny Hondy
8
2%
Oryginalny Hondy
8
2%
Motul
54
11%
Motul
54
11%
Shell
15
3%
Shell
15
3%
Liqui Moly
7
1%
Liqui Moly
7
1%
Valvoline
26
5%
Valvoline
26
5%
Castrol
7
1%
Castrol
7
1%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
 
Liczba głosów : 490

Re: oleje motocyklowe

Postprzez zbyhu » Pn wrz 23, 2019 10:51 am

Castrol to kupa.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez buczekpan » Pn wrz 23, 2019 11:24 am

Ja zalałem teraz Valvoline 10W50. Nie wiem co było poprzednio, ale pewnie oryginał hondy. Biegi wchodzą zauważalnie lżej. Cenowo bardzo przyjemnie, w porównaniu do motula.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez maćko » Pn wrz 23, 2019 7:57 pm

Ja zalałem Motulem 10W50 i myślałem, że sprzęgło mi poszło bo biegi trzeba było dosłownie wbijać. Haczyły tak, że zdjąłem kapę i rozkręciłem sprzęgło. Po zmianie na 10W30 wszystko wróciło do normy. Sądzę, że tutaj akurat marka nie miała znaczenia. Jedyne co, to polecam się trzymać zalecanych parametrów oleju.

Pzdr
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: oleje motocyklowe

Postprzez goramo » Wt wrz 24, 2019 4:02 am

maćko napisał(a):Ja zalałem Motulem 10W50 i myślałem, że sprzęgło mi poszło bo biegi trzeba było dosłownie wbijać. Haczyły tak, że zdjąłem kapę i rozkręciłem sprzęgło. Po zmianie na 10W30 wszystko wróciło do normy. Sądzę, że tutaj akurat marka nie miała znaczenia. Jedyne co, to polecam się trzymać zalecanych parametrów oleju.

Pzdr


:eek:

Może kupiłeś jakieś podrabiany syf.... :kwasny:


Latam na 10w50 już od dawna, obecnie mam zalany Motul 10w50 i w CB i w Hornecie, i skrzynie chodzą perfekcyjnie. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez zbyhu » Wt wrz 24, 2019 7:04 am

No, Goramo może mieć rację.
Motul to jeden z częściej podrabianych olejów, przynajmniej taką ma obiegową opinię.
Sam kupowałem na początku swojej przygody z CBF Motula 7100. I kurna raz był czerwony a raz żółty... Nigdy nie miałem dość samozaparcia, żeby sprawdzić, czy tam mogło być, ale zmiana koloru oleju przy tym samym opakowaniu wydaje mi się wysoce mało prawdopodobne ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Avalon » Wt wrz 24, 2019 8:26 am

Lepkość Panowie, lepkość... xdirol

xxW30 w 100'C około 9,3-12,5 mm2/s
xxW40 w 100'C około 12,5-16,3 mm2/s
xxW50 w 100'C około 16,3-21,9 mm2/s

Tarcze sprzęgła mogą się sklejać, olej może "ciągnąć" na luzie, ciężej mogą pracować wodziki i koła przesuwne w skrzyni, zwłaszcza na zimnym silniku
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez goramo » Wt wrz 24, 2019 8:52 am

U mnie nic nie ciągnie, nic się nie skleja.
Dzisiaj było rano 3oC jak wyjeżdżałem Hornetem do roboty. Zero problemów z biegami - wszystko chodzi malinowo. xdirol :wink:

Motòr nocuje pod chmurką. Rano pali od strzała, biegi wchodzą jak należy. :smile:

20190924_065646.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Turos » Wt wrz 24, 2019 10:23 am

Ja nie miałem problemu, ani z motulem 5100 10W40, ani teraz w Valvoline 10W40.
Fazer od poczatku na Valvoline jeździ.
GSF i CB500 jeździły i na tym i na tym i wszystko grało :) Szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś różnicy mimo że motul to półsyntetyk, a valvoline to syntetyk.
Ja i tak zmieniam co wiosnę lub co te zalecane ilości km w serwisówce.
W tym roku chyba jednak zrobię wyjątek i zaleje na zimę świeży olej.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Avalon » Cz gru 19, 2019 10:28 am

Jak by ktoś chciał, to oryginalny olej Honda 10W40 MA jest w promocji.
Standardowa cena 202 PLN brutto za 4 litry.
Aktualnie 137
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez R610 » Śr gru 25, 2019 6:23 pm

Panowie
Zastanawiam się czy nie zalać na wiosnę syntetyka zamiast półsyntetyka.Obecnie mam Motul półsyntetyk 5100.Przebieg moto 47 tys. w miarę udokumentowany.Warto czy raczej dać sobie spokój?
R610
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): N mar 03, 2019 5:09 pm
Lokalizacja: śląskie
Motocykl: CBF 1000
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości