oleje motocyklowe

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Jaki olej lejesz do swojego motocykla? Zaznaczamy 2 opcje: lepkość i markę lub INNY (marka, lepkość)

5w30
0
Brak głosów
5w30
0
Brak głosów
10w30
23
5%
10w30
23
5%
10w40
97
20%
10w40
97
20%
Oryginalny Hondy
8
2%
Oryginalny Hondy
8
2%
Motul
54
11%
Motul
54
11%
Shell
15
3%
Shell
15
3%
Liqui Moly
7
1%
Liqui Moly
7
1%
Valvoline
26
5%
Valvoline
26
5%
Castrol
7
1%
Castrol
7
1%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
 
Liczba głosów : 490

Re: oleje motocyklowe

Postprzez slawekp » Śr sty 11, 2017 10:05 pm

Minerałami to one nie są tylko pewnie zawierają dość dużą część tego oleju skoro sam producent zakwalifikował je w specyfikacji odpadów do minerałów ( też się zdziwiłem ),no chyba że jest tam błąd. Jak pisałem wcześniej mam niedaleko przedstawicielea castrola i jak znajdę trochę czasu podjadę i zapytam jak to jest że, na opakowaniu full syntetyk a w karcie charakterystyki zakwalifikowany do minerałów , a naprzykład motul już jest do syntetyków hmmm ciekawe co?
Ja w vw też jeżdże na castrolu , myślę że to dobry olej ale może są lepsze :) he he .
A jeśli chodzi o motocykl to dochodzi kwestia wysokich obrotów silnika no i skrzynia biegów , sprzęgło które ten olej smaruje i chłodzi więc olej dobry w jednym nie musi być dobry w innym dlatego myślę że warto na ten temat rozmawiać.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez wiesiek3d » Cz sty 12, 2017 5:29 pm

Olej stosuje się o zalecanej przez producenta specyfikacji jak do moto tak do auta ,można zastosować lepszej jakości ale nie należy też przedobrzyć .
W samochodach olać LongLife bo to śmierć dla silnika.
Powtórzę że mi Motul nie odpowiada ale innym może pasować, to samo mam z autem, lałem Shella a teraz zalałem Mobil i silnik nie chodzi tak miękko jak poprzednio, szczególnie na zimno, więc wrócę do Shella.
Ja leję oleje zalecane a na ocenę i mój wybór wpływa tylko moje wrażenia i odczucia co do pracy silnika, reklamę i mądrości z for traktuję z daleko posuniętą ostrożnością.
Tu macie tylko 511 stron o olejach miłej lektury, ja to olałem bo to choroba jest
http://forum.octaviaclub.pl/forum/motor ... benzyniaka
Avatar użytkownika
wiesiek3d
Miłośnik
 
Posty: 728
Dołączył(a): Pn lip 06, 2015 7:25 am
Lokalizacja: Łagów
Wiek: 56
Motocykl: FZS 1000
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez guciokobuch » N sty 15, 2017 7:50 pm

Ja do siebie zalałem coś takiego:
Fuchs Silkolene Pro 4 10W-40 XP
poniżej opis producenta:
Olej silnikowy spełniający wymagania silników czterosuwowych, zarówno chłodzonych cieczą, jak i powietrzem. Klasa lepkości SAE 10W-40 jest rekomendowana przez większość producentów motocykli.
SPECYFIKACJE:
API SM/SN JASO MA2 MO44SLK405
W opartej na produktach Pro i Comp nowej Technologii XP, zastosowaliśmy najnowocześniejsze, innowacyjne zdobycze techniki, by osiągnąć:
POTWIERDZONE 11% zmniejszenie zużycia paliwa
POTWIERDZONE 18% zmniejszenie zużycia oleju
POTWIERDZONE 3% zwiększenie mocy (na hamowni)
POTWIERDZONE zmniejszenie zużycia ściernego silnika
Technologia XP podnosi moc, redukuje zużycie paliwa
i zużycie oleju. Technologia XP przeciwdziała zużyciu
silnika redukując tarcie w obciążonych elementach przy
wysokiej temperaturze pracy oraz podczas zimnego
rozruchu.
Tyle od producenta. Jedyne co ja zaobserwowałem na pierwszy rzut oka a i ucha to cicha skrzynia biegów. Na pewno nie sprawdzę przyrostu mocy na hamowni. Pełna oferta Fuchsa dla motocykli w linku poniżej:
http://www.fuchs-oil.pl/fileadmin/fuchs ... kolene.pdf
guciokobuch
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Cz lis 19, 2015 7:35 am
Imię: Rafał
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez gmer » Pt lut 17, 2017 5:30 pm

Prześledziłem dziś cały wątek od deski do deski (wirtualnej deski). 3 godz. czytania. Krótka konkluzja: do nowego moto lać syntetyk w40 lub lepiej, zgodne z API, a do starszego to co było. Marka oleju pomijalna. Znalazłem tez rekomendację oleju do NC 750. Polecany przez bloodhound'a olej Millers ZFS kosztuje 117 zł za 4l + 10 zł za przesyłkę. Zamówię. Dzięki "za cynk".
Między wierszami pojawił się też temat olejów samochodowych. Tu mam trochę doświadczenia. Jest to doświadczenie spokojnego kierowcy śmigającego głównie do pracy i czasem na wakacje. Od 10 już lat (właśnie policzyłem, że to juz tyle lat ...) kupuję oplowski syntetyk 0w30 na allegro od gościa pod nickiem opel-gsi. Lałem ten olej do Citroena Xsara Picasso 1.8 przez 3 lata, przejechałem 100 kkm i sprzedałem auto z przebiegiem ca 210 kkm z silnikiem w idealnym stanie. Ten sam olej leję już 7 lat do skody octavii, kolejne prawie 100 kkm przejechane. 4l za 80 zł.
-
Na napady hatakumby dobre jest pacaneum.
Avatar użytkownika
gmer
Znawca
 
Posty: 459
Dołączył(a): Pn sty 23, 2017 11:49 am
Lokalizacja: Grodzisk / Wawa
Wiek: 51
Imię: Marek
Motocykl: Honda NC 750s 2014
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Lm261 » Pt lut 17, 2017 7:40 pm

[quote="gmer"]Prześledziłem dziś cały wątek od deski do deski (wirtualnej deski). 3 godz. czytania. Krótka konkluzja: do nowego moto lać syntetyk w40 lub lepiej, zgodne z API, a do starszego to co było. Marka oleju pomijalna. Znalazłem tez rekomendację oleju do NC 750. Polecany przez bloodhound'a olej Millers ZFS kosztuje 117 zł za 4l + 10 zł za przesyłkę. Zamówię. Dzięki "za cynk".

Można także kupić -5%
https://filtrytotu.pl/pl/oleje-motocykl ... 40-4l.html
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Lm261
Użytkownik
 
Posty: 156
Dołączył(a): So lip 05, 2014 7:41 am
Imię: Mirek
Motocykl: Nc750xde
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez bednarcm » Cz kwi 13, 2017 2:20 pm

plitkin napisał(a):Ciekawej rzeczy się dowiedziałem w tym wątku. Jeżdżę autami od wielu lat i nigdy bym się nie spodziewał, że mainstreamowe oleje syntetyczne (np. mobil, castrol i td) są minerałami. Szok dla mnie. Stąd od razu pytanie: czy jest sens używać w aucie te lepsze oleje (np. passat 4-letni benzyna, dotychczas jeżdżący na castrolu)? Oczywiście zachowując podstawowe parametry (5w30 w moim przypadku)?


Mainstreamowe oleje "syntetyczne", to głównie oleje mineralne hydrokrakowane (baza HC). Oleje w pełni syntetyczne oparte są o bazę PAO (polialfaoleiny). Te drugie mają większą stabilność temperaturową, trudniej zerwać filtr olejowy.
Dla zwykłych silników samochodów czy motocyklowych w zasadzie nie ma większego znaczenia, który użyjemy. Znaczenie zaczyna się pojawiać przy silnikach wyczynowych oraz z turbodoładowaniem, gdzie pojawiają się wyższe temperatury i ciśnienia w komorze spalania.

ZTCW w Polsce można oznaczać i sprzedawać oleje HC jako w pełni syntetyczne. Niestety olejów z bazą PAO jest mało na rynku, nawet motul zmienił w ostatnich paru latach w kilku olejach bazę z PAO na HC.

W hondzie jeżdżę na motulu 10w40 (tutaj niestety nie mam doświadczenia z innymi, ten był lany od nowości), w samochodzie też motul, 300v Power 5w40. Poprzedni właściciel samochodu jeździł na castrolu edge 5w30, co skończyło się zatkaniem odprowadzających kanałów olejowych w tłokach i zwiększoną konsumpcją oleju (silniki subaru turbo są bardzo wrażliwe na jakość oleju i czas jego eksploatacji).
Avatar użytkownika
bednarcm
Użytkownik
 
Posty: 123
Dołączył(a): So cze 20, 2015 1:40 pm
Lokalizacja: WPR
Wiek: 44
Imię: Michał
Motocykl: Multistrada 950s
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez raphi » Cz kwi 13, 2017 2:31 pm

Kolejny przypadek problemów przy korzystaniu z oleju castrol. Straszne gówno to musi być... ja też miałem kłopoty i wielu innych też. A kupowałem w oficjalnej dystrybucji więc ryzyko podróbki zredukowane.
Mój 1.9 TDI po pierwsze zaczął brać olej, po drugie bardzo szybko umarła turbina. Ani wcześniej, ani później, gdy stosowałem Mobil 1 - nie miałem i nie mam żadnych problemów.

A namówił mnie na to ścierwo Damian Śmigielski - znafffca od motoryzacji - ma się za alfę i omegę w tych sprawach. I pewnie jak tu przyjdzie to będzie psioczył ;-)

Mamy go na forum - konto Ryży Koń.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez zbyhu » Cz kwi 13, 2017 4:53 pm

Ryży Koń sprzedał CBFa i już tu nie zagląda od 2013 r ;)
Teraz ma starą Afrykę i jest twarzą Skody.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez raphi » N kwi 16, 2017 9:28 pm

I twarzą castrola...
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

NC700X - jaki olej?

Postprzez woodysurf » Śr kwi 19, 2017 7:20 am

Instrukcja NC700X zaleca następujący olej:

Honda "4-stroke motorcycle oil" or an
equivalent
API service classification: SG or higher
(except oils labeled as energy conserving
on the circular API service label)
Viscosity: SAE 10W-30
JASO T 903 standard: MA

Znalazłem olej Honda 10W30 MA - taki leje ASO i rekomendują mi półsyntetyk do manuala, do DCT syntetyk. Jaki powinien być?
Mimo wszystko Motul sporo tańszy, ale nie wiem, czy właśnie powinienem zalać w pełni syntetyczny 7100 10W30, czy półsyntetyk 5100 10W30?
??

Dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
woodysurf
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 8:33 am
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: NC700X
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości