4kowal napisał(a):suhid napisał(a):No i ja przymierzam się do wymiany oleju. Mam zalany Motul 5100 10W40, a zastanawiam się czy nie zalać syntetyka 7100 10W30. Czy ktoś ma doświadczenia z taką zmianą i poleca? Znalazłem też
filtr i tutaj też chciałem zapytać czy ktoś używa i poleca. Z góry dzięki!
cbf600 z 2008, 30KKM...
Lej valvoline synpower fe 10w40 (srebrny). Pełny syntetyk. Kosztuje 90zl za 4l lub 25 za 1l. Na stronie valvoline jest lista oficjalnych sprzedawców nawet tych z allegro. Dobry olej za małą kasę. Wychodzi prawie 2 taniej niż 7100
jako wróg motula ( bo jest taki popularny hehehehe ) tego też polecę , dobry olej , może nie bardzo dobry ale dobry ,
generalnie regularna wymiana oleju co 5-7 tys w każdym 2oo cokolwiek by to nie było począwszy od 20w50 a olejach wybitnie sportowych do motocykla turystycznego to jeden hooooooooy
tylko regularna wymiana filtra i oleju zapewnia poprawną pracę pieca i skrzyni nie wspomnę o chłodzeniu i smarowaniu
testowali chłopaki oleje typowo samochodowe do 2oo i też sie sprawdzały choć nie miały one właściwości motocyklowych olei nic sie nie zatarło i wszystkie elementy chodziły ok
główne zanieczyszczenie oliwy to sprzegło - syf wycierany z korków to przyczyna zanieczyszczeń głównych w silniku motocyklowym który ma zintergowaną skrzynie na jednym oleju silnik tryby sprzegło to tyle