Avalon napisał(a):Nie obstawiam poprawności stosowania tego oleju, jedynie próbuję przekonać że stosowanie nie spowoduje zatarcia silnika, jego dewastacji czy innych niespodzianek. Z tego co wiem, to każdy nowy motocykl/skuter opuszcza fabrykę zalany takim właśnie olejem. Wiele z nich jeździ w ruchu miejskim, w lato, w upały, i...jeździ.
Wiele z importowanych prywatnie na nasz rynek motocykli ( nawet z południa Europy gdzie jest trochę cieplej niż u nas ) pokonało na tym oleju wiele tysięcy km. i nadal jeżdżą. W bogatszych krajach najczęściej użytkownik nie kombinuje ( tak jak my ) z doborem oleju, tylko zleca usługę serwisowi, a ten często wlewa to co zaleca instrukcja i producent.
Na fabrycznym oleju 0W20 jeździ cała masa Hond, w tym nowy 310 konny Civic Type-R.
A to przecież taki "rzadki" olej
Nie chodzi o zatarcie, pewnie na mineralnym jakimś badziewiu też by się nie zatarł
Chodzi o odpowiedni dobór wg zaleceń producenta (biorę pod uwagę, że 10W30 to minimum zalecane, a tabelka służy doborowi w zależności od klimatu)
Wiem Grzesiu, że masz większą wiedzę serwisową, ale też wiem, że różnica beczki oleum 10W30 i 10W40 jest niemała. A skoro producent napisał, że min 10W30, to tak się leje, ale też dołącza tabelkę, aby dobrać sobie odpowiedni olej. Czy któryś serwis pyta klienta przed wymianą, czy np jedzie pan/pani tego lata na południe Europy, czy w inne ciepłe rejony? Chyba nie, leje się 10W30, tak napisał producent, więc dalej to problem klienta
Jeżeli robię w sezonie 1 cykl olejowy, to różnica 20-30zł na wymianie na olej "lepszy" jest dla mnie bezdyskusyjna.
Glub napisał(a):To jaka klase lepkosci powinniśmy stosować w naszym klimacie?
=> 10W40
No i kończąc, fullsyntetyk!!! żadne semi