oleje motocyklowe

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Jaki olej lejesz do swojego motocykla? Zaznaczamy 2 opcje: lepkość i markę lub INNY (marka, lepkość)

5w30
0
Brak głosów
5w30
0
Brak głosów
10w30
23
5%
10w30
23
5%
10w40
97
20%
10w40
97
20%
Oryginalny Hondy
8
2%
Oryginalny Hondy
8
2%
Motul
54
11%
Motul
54
11%
Shell
15
3%
Shell
15
3%
Liqui Moly
7
1%
Liqui Moly
7
1%
Valvoline
26
5%
Valvoline
26
5%
Castrol
7
1%
Castrol
7
1%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
 
Liczba głosów : 490

Re: oleje motocyklowe

Postprzez rupert » Wt kwi 16, 2013 8:51 pm

xW30 to jakaś masakra. Poleca ją Honda, w instrukcji Mondeo też miałem toto. Przerabiany temat, Ryży Koń dał dobry materiał, kumpel jest mechanikiem i ws oleju temat ogarnia maksymalnie. xW30 nie jest olejem na polski klimat, 40 to optymalne minimum.
Kowal, bardzo dobrze, że im nie pozwalasz na lanie tego ścierwa :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: oleje motocyklowe

Postprzez 4kowal » Wt kwi 16, 2013 9:20 pm

Tyle samo co 10W40 kosztuje Valvoline 10W50, ale takiego nie chciałem. Spełnia inne normy. W CBFie jest sprzęgło mokre i olej powinien mieć odpowiednie parametry.

z Milersa mi napisali (co prawda odnośnie samochodów ale z motocyklami będzie podobnie):
Kod: Zaznacz cały
Proszę pamiętać, że oleje typu 0w40 szybciej tracą swoje właściwości niż np. 5w30 - im wyższa rozpiętość lepkości, tym krócej olej utrzymuje swoje parametry, stąd nie produkuje się olejów np. 0w60


Moim zdaniem najwięcej o olejach wiedzą ludzie z laboratorium petrochemii. Niestety żadnego nie znam :msn-wink:
Zdania w necie na temat olejów są mocno podzielone. Trochę poczytałem i zdecydowałem się lać, to co zalecają. Będę spał spokojnie. Jakbym spał jeszcze spokojniej zalewając 3x droższy olej, to właśnie taki bym zalał :smile:
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez zbyhu » Śr kwi 17, 2013 5:20 am

U nas bywają temperatury przekraczające 30 stopni. Wtedy lepiej sobie odpuść jazdę mając taki olej. I proponuję unikać w lecie większych korków. 10W30 w takich warunkach zamienić się może w siki i zerwać film olejowy.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez raphi » Śr kwi 17, 2013 7:04 am

Chciałem kupić ten Valvoline, ale... nie da się. Spróbujcie kupić gdziekolwiek, w jakimkolwiek sklepie internetowym podanym przez producenta. Nawet sklep producenta nie bangla. Nie da się kupić tego oleju :(

Znalazłem tylko tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=3179329897
W opisie jest 10w40 a na zdjęciu 10w50.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr kwi 17, 2013 8:19 am

raphi napisał(a):Chciałem kupić ten Valvoline, ale... nie da się. Spróbujcie kupić gdziekolwiek, w jakimkolwiek sklepie internetowym podanym przez producenta. Nawet sklep producenta nie bangla. Nie da się kupić tego oleju :(

Znalazłem tylko tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=3179329897
W opisie jest 10w40 a na zdjęciu 10w50.

W rozmowie telefonicznej potwierdzili, że jest to 10W40
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Avalon » Śr kwi 17, 2013 10:21 am

zbyhu napisał(a):U nas bywają temperatury przekraczające 30 stopni. Wtedy lepiej sobie odpuść jazdę mając taki olej. I proponuję unikać w lecie większych korków. 10W30 w takich warunkach zamienić się może w siki i zerwać film olejowy.

Zbyhu, ale czy gęstośc oleju ma wpływ na jego lepkość ? To że olej jest rzadki jak siki, nie znaczy chyba że jego właściwości smarne są kiepskie. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Oprócz tego silniki chłodzone cieczą, sa dość stabilne temperaturowo, więc można załozyć że temperatura oleju w układzie smarowania jest bardzo podobna niezaleznie od tego jak mamy wlany olej.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez rupert » Śr kwi 17, 2013 10:34 am

Wentylatory zimą i latem uruchamiają się inaczej.
Zgodzę się ze Zbyhem, każdy olej ma jakąś klasę, slaby olej w wysokiej temperaturze osiągnie dużą płynność, ale nie utworzy odpowiedniej warstwy ochronnej na elementach silnika, jak olej wyższej klasy.

Podawanie oznaczeń xWx daje podstawowe info o zakresie temperatur, w jakich silnik powinien pracować. 30 zdecydowanie nie na polską aurę. Im wyższa druga wartość, tym olej droższy, to też daje do myślenia
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: oleje motocyklowe

Postprzez 4kowal » Śr kwi 17, 2013 11:34 am

Poniższa firma jest parnterem Valvoline:
http://allegro.pl/sklep/25719661_galon-oleje
Mają tez olej 10W50
http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t-10w50-4l-gratis-smar-i3124541837.html

Nie ma ich w wykazie na stronie valvoline.pl , ale pytałem o nich mailowo i valvoline potwierdziło, że są partnerem.

Poniżej tabela z parametrami wybranych olejów valvoline i motul.
Jak widać parametry olejów tej samej klasy za bardzo się nie różnią, ani pomiędzy producentami, ani między olejami syntetycznymi i półsyntetycznymi tego samego producenta. Cen nie dopisałem, ale tutaj różnice są spore.
Obrazek
Ostatnio edytowano Śr kwi 17, 2013 12:14 pm przez 4kowal, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Monte Christo » Śr kwi 17, 2013 11:52 am

Kowal, a pytałes się w Hondzie, czy oprócz 10W30 mogą zalać 10W40?
Manual stanowi tak, jak napisałeś - Honda rekomenduje zalanie 10W30. Z jednej strony piszecie, że 10W30 jest kiepawy na nasz klimat, a z drugiej strony producent zalanie takiego właśnie rekomenduje. Co zrobić? Kłócić się z ASO, żeby wlali 10W40?
Wiadomo, każdy chce dobrze zrobić maszynce.
Ty byś wlał ten 10W30 na marcowej promocji? Sądzę, że tak.

Kórwa, sam już zgłupiałem w tym temacie.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez zbyhu » Śr kwi 17, 2013 12:19 pm

Avalon napisał(a):
zbyhu napisał(a):U nas bywają temperatury przekraczające 30 stopni. Wtedy lepiej sobie odpuść jazdę mając taki olej. I proponuję unikać w lecie większych korków. 10W30 w takich warunkach zamienić się może w siki i zerwać film olejowy.

Zbyhu, ale czy gęstośc oleju ma wpływ na jego lepkość ? To że olej jest rzadki jak siki, nie znaczy chyba że jego właściwości smarne są kiepskie. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Oprócz tego silniki chłodzone cieczą, sa dość stabilne temperaturowo, więc można załozyć że temperatura oleju w układzie smarowania jest bardzo podobna niezaleznie od tego jak mamy wlany olej.


Avalon nie wiem. Zapytaj się twórcy klasyfikacji olejów SAE i dlaczego 10W30 jest przewidziany do temperatury zewnętrznej nie wyższej niż +30 stopni.

Ja uważam, że skoro taka klasyfikacja jest, to znaczy, że ma to znaczenie. Inaczej oleje dzieliłyby się na te do motocykli z chłodzeniem cieczą i te z chłodzeniem powietrznym. I nie byłoby klasyfikacji uwzględniającej temperaturę otoczenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 133 gości