Pt sty 26, 2018 5:31 pm
Pt sty 26, 2018 8:31 pm
Pt sty 26, 2018 9:22 pm
Pt sty 26, 2018 11:06 pm
Avalon napisał(a):goramo napisał(a):Może się mylę, ale podejrzewam, że w waszym serwisie, to raczej robicie podstawową obsługę eksploatacyjną + naprawy na zasadzie wymiany części/podzespołów.
Chyba nie często rozbieracie tam silniki w drobny mak żeby oglądać pod powiększeniem takie elementy jak gładzie na powierzchniach panewek? Prowadzicie tam jakieś dokładne pomiary?
Nie, nie mylisz się. Po prostu nie ma potrzeby rozbierania silników Hondy i grzebania w nich.
Nie biorą oleju, nie gubią ciśnienia...
Wiem Mariusz, że masz niemiłe wspomnienia z grzechoczącym silnikiem w CB1000. .
Jako że olej ..W50 jest z natury "gęściejszy", to jasna sprawa że hałas można zredukować stosując wyższe klasy lepkości.
Nie sądzę jednak by smarował on znacząco lepiej niż wspomniany 10W30 czy 5w30.
Co do pojemności układu chłodzenia, że w samochodzie jest więcej płynu niż w motocyklu, to ten argument do mnie nie przemawia, ponieważ do każdego pojazdu dopasowany jest odpowiednio wydajny układ chłodzenia. To że samochód ma powiedzmy 5 L a motocykl tylko 2, nie świadczy o tym że w motocyklu ten płyn cały czas wrze
Dlaczego w narodzie pokutuje przekonanie że olej gęściejszy lepiej smaruje ?
Nie od dziś wiadomo, że najgorszy dla silnika jest "zimny start", a olej rzadszy szybciej dociera do jego najdalszych układów.
I kolejny cytaty z mądrych ksiąg:
..."Olej o zbyt małej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego w wysokich temperaturach. Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej temperaturze może nie docierać lub zbyt późno docierać do elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych"...
So sty 27, 2018 9:48 am
So sty 27, 2018 12:14 pm
Nazarejski napisał(a):No pewnie, co tam jakieś inżynierki z Hondziny mogą wiedzieć.
Wymądrzają się tylko ciuliki w tych swoich instrukcjach!
So sty 27, 2018 1:21 pm
So sty 27, 2018 7:43 pm
So sty 27, 2018 11:31 pm
So lut 24, 2018 4:40 pm
Sławek61 napisał(a):Jest jeszcze jedna ciekawa rzecz . W Hondzie CBF 1000 olej 10W40 można stosować w temperaturach -5 stopni do 40 stopni C ,
a w Suzuki GSX 1250 FA ten sam olej w temperaturach - 20 stopni C
Zrozumiałem z tego , że w Suzuki jest prawdziwa pompa oleju , a w Hondzie ??? eeech