Odblokowanie mocy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Odblokowanie mocy

Postprzez Domin » Pt lis 04, 2011 10:34 pm

Panowie nurtuje mnie jedna rzecz. A mianowicie zastanawiam się, czy może ktoś próbował odblokować silnik na moc jaką ma on w cbr-ce 600 z której pochodzi? Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem (nota bene jest motocyklistą) który stwierdził, że zdławienie tego silnika polega tylko na dodaniu jakichś blaszek na gaźnikach. Można je wyciągnąć i silnik będzie miał moc wyjściową czyli taką jak w cbr-ce. Wiesz ktoś może coś na ten temat?
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Malenstfo » So lis 05, 2011 12:41 am

a co ten mechanik podpowie jesli u mnie gaznikow niet ? bo wtrysk ?
Ostatnio edytowano So lis 05, 2011 1:11 pm przez Malenstfo, łącznie edytowano 1 raz
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez menel » So lis 05, 2011 7:07 am

Niestety Domin, ten mechanik głupoty gada :lol: Widzę że jeździsz nakedem, tej sytuacji znacznie prościej jest kupić cbr, obrać ją z plastiku i mamy streetfightera :rayof:
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Bosman78 » So lis 05, 2011 7:57 am

Wg. mnie to nie jest tylko kwestia wsadzenia lub wyciągniecia "szajbki" :nono: Z tego co ja wyczytałem inne też są przełożenia
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez matczuk » So lis 05, 2011 7:57 am

Te blaszki o których mówił mechanik redukowały dodatkowo moc - do ok. 35KM. Silnik CBF w Stosunku do CBR ma poważniejsze zmiany konstrukcyjne, np zmniejszoną kompresję, inną charakterystykę. A to już nie jest łatwe do "odkręcenia", o ile w ogóle możliwe...
Obrazek
Avatar użytkownika
matczuk
Użytkownik
 
Posty: 110
Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 1:57 pm
Lokalizacja: warszawa
Wiek: 40
Motocykl: sprzedany
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Domin » So lis 05, 2011 9:41 am

Yhmm...Z tą CBR-ką to jest jakieś wyjście, ale nie będę się pozbywać mojej laleczki na rzecz jakiegoś "plastika" :naughty: W sumie to tylko się nad tym zastanawiałem czy jest w ogóle taka opcja, ale skoro tak mówicie to na pewno tak jest więc pozostanę przy moich obecnych konikach i nie będę się zastanawiał jak by tu je rozmnożyć. Póki co taka stajnia mi jeszcze wystarcza :smile:
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez goramo » So lis 05, 2011 11:44 am

Tak jak Matczuk napisał - kwestia zdławienia przy pomocy blaszek ograniczających przepływ powietrza przez gardziele dotyczy CBF w wersji zdławionej w porównaniu do CBFki w wersji niezdławionej.

Natomiast CBF w stosunku do CBR ma daleko bardzie idące modyfikacje - inna kompresja, inne wałki rozrządu, pewnie inna średnica gardzieli, inna średnica kolektorów wydechowych, w wersjach gaźnikowych być może wogóle inne gaźniki lub dysze w gaźnikach, w wersji wtryskowej inne oprogramowanie kompa.....

Zmian jest tyle, że zdecydowanie łatwiej i taniej będzie zmienić motocykl niż dłubać się w obecnym.... :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez menel » So lis 05, 2011 2:02 pm

Z drugiej strony... jeśli pominąć aspekt ekonomiczny... to można się pobawić. Nie wiem do czego dokładnie dążysz, czy chcesz tylko mocniejszy motocykl czy chcesz trochę podłubać?

Od pewnego czasu przeglądam sobie takie oto forum: http://www.customfighters.com/forums/ , ludzie angażują się w projekty całkowicie bezsensowne ekonomicznie ale za to jakie ciekawe :thumbsup:

Przekładka całego silnika powinna się udać bez większych problemów, zbyt wiele to kosztować nie powinno. Na Allegro wyhaczysz silnik do cebry za jakieś 2-3 tys. swój wymontowany wystawisz za tyle samo... Czemu nie :?:
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez goramo » So lis 05, 2011 6:52 pm

mtr napisał(a):Przekładka całego silnika powinna się udać bez większych problemów, zbyt wiele to kosztować nie powinno. Na Allegro wyhaczysz silnik do cebry za jakieś 2-3 tys. swój wymontowany wystawisz za tyle samo... Czemu nie :?:


To najpierw niech sprawdzi jak jest podawane powietrze, bo może być małe zaskoczenie :msn-wink: - dla przykładu w CBF1000, która ma niby silnik z F.Bladego airbox znajduje się za silnikiem. We Franku natomiast chyba nad silnikiem.
Niby mała różnica, ale już wiele zmienia - CBF ma ramę na górze - CBR po bokach, nie będzie zatem gdzie upchnąć w CBFie airboxa...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez menel » So lis 05, 2011 7:47 pm

Przykładowo F3 blok jak w CBF/Hornet przed liftem.

1892735954.jpg


airbox zostanie z CBF ale można ostatecznie z niego zrezygnować, filtry bezpośrednio na króćcach + regulacja gaziorów i jest git.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 161 gości