Odblokowanie mocy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez goramo » So lis 05, 2011 9:11 pm

Patrząc na różnego rodzaju sprzęty wyrzeźbione przez niektórych samozwańczych "tunerów" to rzeczywiście nie ma rzeczy nie możliwych... :biggrin:

Tylko powiedzcie mi po jaką cholerę pakować niezbyt sztywną (pojedynczy, grzbietowy profil) ramę silnik od sporta? Przecież to jest sprzęt zaprojektowany zupełnie w innym celu - nie ta rama, nie te zawieszenia, nie te hamulce ... nie tędy droga moim zdaniem... :wink:

Jak by mną ogarnęła potrzeba mocy to bym poszedł zdecydowanie w zmianę motocykla. Jest wtedy pewność, że kupujesz sprzęt, który stanowi jakąś spójną całość i możliwości jego konstrukcji sprostają osiągom.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez menel » N lis 06, 2011 8:20 am

Wiele konstrukcji powstaje tylko dlatego że daje się je zbudować, mam tu na myśli również konstrukcje seryjne, które z racjonalizmem niewiele mają wspólnego np. V-max. Ludzie widocznie mają potrzebę tworzenia/posiadania takich niezwykłości.

Akurat jeśli chodzi o zastosowanie silnika CBR w CBF, to się z Tobą zgadzam ale jeżeli koledze CBF podoba się jako taki a chciałby tylko nieco go wzmocnić, to silnik Horneta byłby złotym środkiem. Charakterystyka podobna a 20 koników więcej. Czemu nie?
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Domin » N lis 06, 2011 10:40 am

No właśnie CBF, Hornet, CBR (wszystkie 600) niby tak podobne silniki a z tego co się dowiaduje tak różne. Zgadza się Hornet prawdopodobnie złoty środek, ale większość na allegro po dzwonach albo grubszych ślizgach (prawdopodobnie właśnie przez tą ciut większą moc i moment obr.) :eek: Tak ogólnie to panowie się tylko nad tym zastanawiałem, czy to faktycznie jest takie proste jak twierdził mechanik, bo jeżeli by było to czemu nie skorzystać :naughty:
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez menel » N lis 06, 2011 3:45 pm

Nie przez moc i moment tylko przez statystykę, Hornetów jest znacznie więcej niż CBF, ponadto kierowane są do nieco innej grupy odbiorców.
Spodziewasz się że ktoś, tak bez powodu wyjmie i wystawi silnik ze zdrowego Horneta... chyba że zamierza zamontować silnik CBR :D
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Goral4t » So lis 26, 2011 12:11 am

chcesz podnieść moc to wywal air box wsadź stożek... wymiana komina wraz z kolektorami, lataj na 98,

w silniku od cbr przez horneta po cbf były różna zmiany
podstawową jest zmiana map zapłonu oraz działania wtrysku <czas wtrysku>, może różnić się gaźnikami < po mierzyć dysze z cbr f3 lub horneta> możliwe że tam także jest różnica, lecz przy zmianie dysz obowiązkowo zmiana map i strojenie gaźnika. kolejna zmiana to na pewno skrzynia biegów.. całkiem inne przełożenia...

co do wałków... jak się nie pomierzy to się nie dowie,,, ale mogą tak ze być tam z miany w postaci długości otwarcia zaworów dolotowych ... a także kącie wyprzedzenia,,,

jedyny sposób to kupić serce z cbr-ki i przyżądy do mierzenia;] 2 silniki rozpruć ;] cała zima;D

no z cbf-ki cieżko będzie wytargać coś wiecej... ale jak zrobisz podstawowe zmiany to moze do 85 dojdziesz ale czy to warto do moto dokladac tyle kasy??

polecam zmiane komina<końcówki> lub jej przerobienie na pusty wymiana filtra na stożkowy. po tym Synchro gaźników i zaworków
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez maćko » So lis 26, 2011 7:24 am

Cytat z listopadowego "Motocykla": "zastosowano łagodniejsze wałki rozrządu, przekonstruowano kanały w głowicy i zrobiono jeszcze parę innych zmian".
Lista się wydłuża.

Pzdr
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 914
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez mx500 » Pn gru 12, 2011 7:19 pm

Goral1906 napisał(a): lataj na 98,


No latanie na 98 oktanów to napewno ci więcej mocy nie przyniesie :)
"Brother, my cup is empty
And I haven't got a penny
For to buy no more whiskey
I have to go home"
--------------------------------
www.skutery-krakow.pl
--------------------------------
Avatar użytkownika
mx500
Użytkownik
 
Posty: 143
Dołączył(a): Pt mar 04, 2011 6:57 pm
Lokalizacja: Kraków / Oświęcim
Wiek: 41
Motocykl: CBF 600S 2005
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez rupert » Pn gru 12, 2011 7:32 pm

mx500 napisał(a):No latanie na 98 oktanów to napewno ci więcej mocy nie przyniesie :)


Chyba, że zestroisz serducho :msn-wink: To samo się tyczy wydechu i filtra powietrza, ale dużo zachodu dla kilku % mocy.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez mx500 » Pn gru 12, 2011 8:00 pm

Rupert napisał(a):
mx500 napisał(a):No latanie na 98 oktanów to napewno ci więcej mocy nie przyniesie :)


Chyba, że zestroisz serducho :msn-wink: To samo się tyczy wydechu i filtra powietrza, ale dużo zachodu dla kilku % mocy.

Nic absolutnie ci nie da żadne strojenie, benzyna 98 oktanowa spala się mniej gwałtownie przez co redukuje efekt spalania stukowego przy wyższych obrotach ale mocy więcej z 98 nie będziesz miał chociaż niewiem jak byś stroił, przestańmy rozpowszechniać bajki o większej mocy z benzyny 98
"Brother, my cup is empty
And I haven't got a penny
For to buy no more whiskey
I have to go home"
--------------------------------
www.skutery-krakow.pl
--------------------------------
Avatar użytkownika
mx500
Użytkownik
 
Posty: 143
Dołączył(a): Pt mar 04, 2011 6:57 pm
Lokalizacja: Kraków / Oświęcim
Wiek: 41
Motocykl: CBF 600S 2005
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez rupert » Cz gru 15, 2011 6:50 pm

mx500 napisał(a):Nic absolutnie ci nie da żadne strojenie, benzyna 98 oktanowa spala się mniej gwałtownie przez co redukuje efekt spalania stukowego przy wyższych obrotach ale mocy więcej z 98 nie będziesz miał chociaż niewiem jak byś stroił, przestańmy rozpowszechniać bajki o większej mocy z benzyny 98


Przyspieszenie zapłonu z regulacją mieszanki powinny dać delikatne zwiększenie mocy. I wcale nikt nie rozpowszechnia bajek o mocy 98'ki. Sama w sobie nic nie daje poza odchudzeniem portfela, ale przy tunningu uzyskuje się efekty.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 147 gości