Prądowe problemy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Prądowe problemy

Postprzez raphi » Pt lis 11, 2011 7:59 pm

Panowie elektrycy magicy - proszę o pomoc :)
viewtopic.php?f=13&t=722&start=20#p12505
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Prądowe problemy

Postprzez goramo » Pt lis 11, 2011 8:19 pm

O kuźwa... :scared: Nieciekawie.... :dusgust:

Ja tam się na prundzie nie znam kompletnie więc za wiele nie pomogę... :mellow:
Wiem tylko, że jak mechanika nawala, to jest w miarę łatwo sprawę zdiagnozować i usunąć, ale jak się szopki zaczynają w elektryce to już gorsza sprawa - z kabelkologią jest tak, że usterka może się kryć praktycznie w każdym miejscu gdzie dociera prąd. A przy tym wszystkim jest kupa złączek, spinek i innych połączeń różnistego rodzaju, itp. itd.... a wszystko to podatne na zaśniedzenie i brak przepływu prądu...

W dodatku te wszystkie szopki w altkiem i regulatorem.... :dusgust: Nie popisali się panowie skośnoocy w tym temacie, niestety... :wallbash:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Prądowe problemy

Postprzez menel » So lis 12, 2011 12:41 pm

Najgorsze co może się zdarzyć - "usterka okresowa".

O mechanice to trochę wiem a sporo mógłbym podpytać, ale kiedy mam do czynienia z więcej niż dwoma przewodami to :eek: Raphi, tu nie ma co czekać tylko moto do jakiegoś porządnego zakładu i pomiary. Niechby nawet wypieli całą wiązkę i zbadali czy jakiś przewód nie jest nadłamany. Zimą i tak nie pojeździsz za bardzo więc nie boli.

Tak się trochę obawiam żeby Ci jaki pożar na pokładzie nie wybuchł :scared:
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Prądowe problemy

Postprzez zbyhu » So lis 12, 2011 1:41 pm

To będzie pad altka. Zresztą już Raphi napisał w innym temacie (z linka na początku), że pomiary altka wykazały, że umarł jeden z trzech "blok" cewek, a na wszystkich jest przebicie na masę.

Dzięki temu, że działają jeszcze jako tako dwa pozostałe bloki cewek, Raphi dał radę tyle km przejechać. Na samym aku, bez żadnego ładowania nie wiem, czy by 10km ujechał.

Chyba przez zimę wreszcie pokombinuję nad jakimś voltomierzem. Patrząc na przebieg mojego moto, jestem w pierwszej linii do odstrzału z alternatorem.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Prądowe problemy

Postprzez Osu! » Śr lis 16, 2011 3:19 pm

zbyhu napisał(a):To będzie pad altka. Zresztą już Raphi napisał w innym temacie (z linka na początku), że pomiary altka wykazały, że umarł jeden z trzech "blok" cewek, a na wszystkich jest przebicie na masę.

Dzięki temu, że działają jeszcze jako tako dwa pozostałe bloki cewek, Raphi dał radę tyle km przejechać. Na samym aku, bez żadnego ładowania nie wiem, czy by 10km ujechał.

Chyba przez zimę wreszcie pokombinuję nad jakimś voltomierzem. Patrząc na przebieg mojego moto, jestem w pierwszej linii do odstrzału z alternatorem.


Zbyhu, jak zamontuje sobie moj mega wypasiony voltomierz ( http://www.jselektronik.pl/PL,10,71,vm_ ... klowy.html ) to pokaże Wam fotki...! :)

Voltomierz to dobre narzędzie...które w sumie niewiele kosztuje - może w sumie mnie wyjdzie z calym materialem (przekaźnik, złączki, bezpiecznik, przewody) do 120zł! A spie i jeżdze spokojnie! :)
Musze sie tylko zebrac w sobie i rozebrać PÓŁ MOCI... :(
Bo jedyne miejsce na przekaźniki to widze pod dupką a sam Voltomierz (ten co kupiłem) wchodzi mi optycznie tylko w szczelinę między szybkę a korpus kokpitu....i chyba tam go wrzuce...dobra ochrona od wody i mniejszy problem z instalacją (nadal sensownego wspornika nie znalazlem...).
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości