Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pn kwi 23, 2018 3:49 am
Jakis czas temu zaobserwowlem przebicie / skaczaca iskre na fajce jednego z cylindrow (V2, 680cm3). Dalo sie to zauwazyc jedynie gdy bylo ciemno. Moto jezdzilo normalnie. Kable i swiece od nowosci te same, niski przebieg (9000 km).
W zeszlym tygodniu moto oddalem na gruntowny przeglad i zglosilem rowniez ta przypadlosc. Serwis wymienil swiece, widzieli rowniez to przebicie i wymienili kable zaplonowe. Odebralem moto, dojechalem do domu i tego samego dnia wieczorem cos mnie tknelo zeby sprawdzic czy problem znikl. Otoz nie do konca. Iskra nadal przeskakuje, choc nie co chwile a co kilka sekund i jest bardzo slabo widoczna (mniejsze przebicie?)
Dodam ze dzieje sie to chyba tylko na rozgrzanym silniku.
Macie jakies pomysly?
Pn kwi 23, 2018 1:13 pm
Wymienić fajkę.
Pn kwi 23, 2018 7:07 pm
Wymienione obydwa kable.
Pn kwi 23, 2018 7:37 pm
rexio napisał(a):Wymienione obydwa kable.
Ale wymień fajki!
Pn kwi 23, 2018 8:19 pm
Fajki jako czesc kabli tez wymienione.
Pn kwi 23, 2018 9:06 pm
To jeśli silnik pracuje normalnie, to ja bym chyba temat olał.
Wt kwi 24, 2018 4:31 am
Codzi normalnie, nic sie kompletnie nie dzieje. Wczesniej, gdy mocniej skakala tez jezdzil normalnie.
Co nie zmienia faktu ze jest gdzies przebicie.
Wt kwi 24, 2018 5:23 am
Jesteś pewien, że fajki zostały wymienione?
Kable nie są zintegrowane z fajkami.
Fajkę się wkręca na przewód.
Jeśli Ci powiedzieli w serwisie, że wymienili przewody, to wymienili przewody - wykręcili z nich fajki, wymienili przewody, nakręcili na nie stare fajki.
Przewód WN kosztuje kilka zł za metr. Pojedyncza oryginalna fajka do litrowej CBF kosztuje ok. 200zł.
No i jeszcze kwestia, czy masz właśnie oryginalne fajki. Miałem forumowego pacjenta, który o mało litrowej CBF nie sprzedał przez złą pracę silnika. Okazało się, że po zakupie zrobił sobie gruntowny serwis i wymienił wszystkie fajki na nowe zamienniki. I to był problem. Dopiero jak kupił oryginalne fajki motocykl zaczął pracować prawidłowo.
Nie wiem, czy ten przykład ma przełożenie na DN-01, ale są motocykle, które bardzo nie lubią kombinacji i zamienników części.
Wt kwi 24, 2018 5:40 am
Tak, fajki sa nowe. Musze sprawdzic fakture bo juz zglupialem czy kable WN tez wymienili, ale z tego co pamietam jak mi na serwisie mowili komplet. Kable OEM.
Dziwne to jest bo nie ma bata ze to tak moze byc i ten typ tak ma.
So cze 30, 2018 3:09 pm
Miałem to samo w mojej DN01 zaraz po jej zakupie jak się zagrzała, lub było wilgotno na dworze to nawet silnik potrafił zgasnąć na wolnych obrotach. Postawiłem DN01 na serwis, wymieniłem oleje, filtry, płyny, klocki, opony, nawet żarówki (mocniejsze z białym światłem), bo oryginały świeciły jak dopalające się znicze, kiepsko to wyglądało. Kiedy mechanikowi powiedziałem o tym gaśnięciu na wolnych obrotach, wziął spryskiwacz z wodą i prysnął mgiełką na cylindry, motocykl od razu zgasł, ponowił próbę i znów motocykl zgasł. Wymienili świece, kable z fajkami na oryginał, teraz mam spokój, nic się nie dzieje.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.