Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz maja 10, 2018 10:13 am
Mam problem z CBF 600 SA z 2010 r. na kierownicy czuję bardzo duże mrowienie, do tego stopnia, że pod dłuższej jeździe bolą ręce. Motocykl ponadto łapie straszne shimy, nie ma mowy o puszczeniu kierownicy. Myślałem, że problem powoduje duża szyba turystyczna ale przy prędkości 60-80 km/h wcisnąłem sprzęgło i jechałem tak chwile - mrowienie ustąpiło, wszystko wróciło do normy wiec stawiam, że to od silnika. Wcześniej przy obrotach około 6 tys pojawiało się mrowienie na setach (dalej występuje) ale z tego co wiem to w miarę normalne i nie jest to uciążliwe. Ale co jest nie tak z tą kierownicą ? Pomysły ?
Cz maja 10, 2018 10:53 am
My również witamy Cię bardzo serdecznie na naszym forum.
Cieszy nas, że pozwoliłeś się poznać jako osoba otwarta, kulturalna i taktowna.
Myślę, że po tak ciepłym przywitaniu na pewno wiele osób z czystą przyjemnością pomoże Ci w rozwiązaniu Twego problemu.
Cz maja 10, 2018 11:03 am
już się przywitałem w 'przywitalni'
A wracając do tematu...
Ktoś się spotkał z takimi objawami ?
Cz maja 10, 2018 1:00 pm
Niestety z mojego doświadczenia z gaźnikową CBF 600 wynika, że ten silnik lubi sobie wibrować. Mocowania silnika są bez żadnych silnet-blocków czy innych rozwiązań eliminujących wibracje.
Fakt, że przy wciśnięciu sprzęgła czujesz różnicę, wskazuje jednoznacznie na silnik. Obroty spadają do jałowych, a motocykl jedzie dalej tak samo szybko - czyli nie koła, nie napęd, tylko silnik.
Litrowa CBF też ma przynajmniej dwa zakresy obrotów, gdzie wibracje są mało przyjemne.
Co do łapania shimy. Jest to też dosyć powszechne zjawisko w CBFach.
W mojej krowie ostatnio problem ten zniknął po wymianie łożyska główki ramy i napompowaniu opon do właściwego ciśnienia
.
Być może i u Ciebie główka ramy prosi już o uwagę.
Motocykl masz pewny, nie po przygodach? Mocowania silnika są zdrowe, nie spawane?
Nieprawidłowa praca zawieszenia teoretycznie też może nie pomagać i też pewnie bym skontrolował olej w lagach.
Cz maja 10, 2018 2:36 pm
Moto przywiezione z Niemiec zrobiłem na niej już 10k i problem z kierownicą zaczął się niedawno. Niby był miesiąc temu w serwisie, gdzie go sprawdzali tak ogólnie, między innymi łożysko główki i gdzieś znaleźli jedną poluzowaną śrubę od silnika. Zdjąłem dziś szybę całkowicie i nie widzę różnicy w drganiu. A czy np montaż amortyzatora skrętu w takim przypadku coś pomoże ? Ktoś mi też pisał, że to może być łańcuch rozrządu, który prosi się o wymianę.
Cz maja 10, 2018 3:49 pm
W CBFach shimmy występuje z powodów wyząbkowania opony, zużycia łożyska główki, koła i montażu kufra (stelaż sam w sobie też).
Na gaźnikowej mrowienie jest dość odczuwalne i pochodzi z silnika, na wtryskowej silnik przekazuje sporo mniej drgań.
Cz maja 10, 2018 4:23 pm
czyli taki urok ? hmm wydaje mi się, że mniejsze drgania miałem w tamtym sezonie, teraz mnie bolały ręce po trasie. Ale może nierozjężdzony jestem aż tak bardzo... sam już nie wiem. A nie mam porównania, bo na innej CBF nie jeździłem
Cz maja 10, 2018 5:24 pm
Jeśli była poluzowana śruba silnika, to mogły drgania mniej przenosić się na ramę.
Usztywnienie mocowania silnika mogło spowodować, że naturalne wibracje silnika zaczęły być bardziej odczuwalne.
Cz maja 10, 2018 6:41 pm
zbyhu napisał(a):Niestety z mojego doświadczenia z gaźnikową CBF 600 wynika, że ten silnik lubi sobie wibrować. Mocowania silnika są bez żadnych silnet-blocków czy innych rozwiązań eliminujących wibracje.
Fakt, że przy wciśnięciu sprzęgła czujesz różnicę, wskazuje jednoznacznie na silnik. Obroty spadają do jałowych, a motocykl jedzie dalej tak samo szybko - czyli nie koła, nie napęd, tylko silnik.
Litrowa CBF też ma przynajmniej dwa zakresy obrotów, gdzie wibracje są mało przyjemne.
Co do łapania shimy. Jest to też dosyć powszechne zjawisko w CBFach.
W mojej krowie ostatnio problem ten zniknął po wymianie łożyska główki ramy i napompowaniu opon do właściwego ciśnienia
.
Być może i u Ciebie główka ramy prosi już o uwagę.
Motocykl masz pewny, nie po przygodach? Mocowania silnika są zdrowe, nie spawane?
Nieprawidłowa praca zawieszenia teoretycznie też może nie pomagać i też pewnie bym skontrolował olej w lagach.
Mógłbyś napisać w jakich sytuacjach CBFa łapie shimmy? Litrowa czy 600?
Na swojej już trochę przejechałem od zakupu i przy żadnej prędkości nie zaobserwowałem takiego zjawiska. A lubię zdrowo odkręcić
Cz maja 10, 2018 7:34 pm
Opisanie jako SHIMMY jest tak naprawdę sporo przesadzone, ale stosujemy. W rzeczywistości jest to lekkie bicie przenoszone na kierownicę.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.