Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz maja 10, 2018 7:37 pm
Nigdy u siebie takiego nie zauważyłem...
Cz maja 10, 2018 7:41 pm
potrafię odróżnić shimy od drgań. Shimy mam ale są powodowane przez kufer centralny, po zdjęciu praktycznie nie pojawiają się. A przy jakich prędkościach nawet przy 50km/h nie mogę puścić kiery dwoma rękami. Jak sprawdzam to luzuję manetki ale dalej lekko obejmuję kierownicę żeby mi jej nie wyrwało i zaczyna się szarpanie na boki, które się nasila dość szybko 2-3 sek przy 6 pewnie bym już leżał. Ale tu zawsze można założyć amortyzator skrętu i po problemie - chińczyk kosztuje 150zl
Bardziej martwi mnie to mrowienie na kierownicy, które momentami jest nie do zniesienia.
Cz maja 10, 2018 7:45 pm
U mnie wibracje są w przedziale 5-6krpm. W innych zakresach niewyczuwalne, chociaż silnik nie pracuje tak gładko jak np. w FZ6.
Cz maja 10, 2018 7:50 pm
bushmaster napisał(a):U mnie wibracje są w przedziale 5-6krpm. W innych zakresach niewyczuwalne, chociaż silnik nie pracuje tak gładko jak np. w FZ6.
Ale przenosi Ci też na kierownicę czy tylko na setach czujesz ? Bo na setach zawsze w tym zakresie czułem ale nie na kierownicy
Cz maja 10, 2018 7:53 pm
Raczej na kierownicę też.
Cz maja 10, 2018 7:57 pm
xcracer napisał(a):Nigdy u siebie takiego nie zauważyłem...
Może dlatego, że tyczy się to głównie motocykli przed 2010r.
W poliftowym litrze nie słyszałem o tym zjawisku.
Pt maja 11, 2018 4:46 am
Swego czasu latałem przedliftową 600 przez kilka lat. Poza shimmy z kufrem nie było nic takiego. Moim zdaniem to nie jest normalne
Pt maja 11, 2018 6:32 am
Jak po ziemie wsiadłem na motocykl i wyjechalem z garażu to pierwsza moja myśl była: noo, w końcu te wibracje, w końcu czuć, ze jadę.
To motocykl. Jakby nie wibrował to bym sie zaczął martwić....
Mam kamerkę przymocowaną na bak i na nagraniach, gdy moto osiąga przedział 5000-6000 obrotów, zawsze słychać zwiększenie wibracji. Myślę, że to normalne i ten typ tak ma, zwłaszcza patrząc na ilość tematów na tym forum z tytułem: wibracje
Pt maja 11, 2018 8:49 pm
rupert napisał(a):W CBFach shimmy występuje z powodów wyząbkowania opony, zużycia łożyska główki, koła i montażu kufra (stelaż sam w sobie też).
Na gaźnikowej mrowienie jest dość odczuwalne i pochodzi z silnika, na wtryskowej silnik przekazuje sporo mniej drgań.
Potfierdzam!
Moto nie nadaje się dla kobiet. Mrowienia prawie brak!
Śr lip 04, 2018 9:57 pm
Podpinam do tematu mrowienie na kierownicy, otóz u mie w cbf 600 mrowienie kiery pojawiło sie po przegłądzie gdzie do krecili łożysko główki ramy , a mrowienie podnóżek było i jest jesccze większe ,pojawia się po 5 tyś obrotów i ustaje po 7,5 może jest jakis sposób na to , ale serwis mówi że tak ma być
, podobnie jak głośna praca sprzęgła ,podciągnąłem sprężyne napinacza i ciszej jest
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.