Wt maja 22, 2018 6:22 pm
Wt maja 22, 2018 6:35 pm
Wt maja 22, 2018 6:37 pm
goramo napisał(a):Jonesway będzie się sprawował OK.
Ważne żeby odkładać go po użyciu w stanie poluzowanym.
Wt maja 22, 2018 8:56 pm
Śr maja 23, 2018 8:19 am
xcracer napisał(a):
Szukam czegoś dla siebie do grzebania przy własnych motocyklach więc nie chciałbym żeby kosztował wiaderko monet . Myślę, że do obsługi motocykla wystarczy taki z podziałką do 100-110 Nm.
Śr maja 23, 2018 8:37 am
Śr maja 23, 2018 8:50 am
piotrekpdk napisał(a):Również polecam narzędzia Jonnesway, co do kluczy dynamometrycznych to używam od kilku lat dwóch marki King Tony:
5-25nm https://www.kingtony.com.pl/klucz_dynam ... 15012.html
42-210nm https://kingtony.com.pl/klucz_dynamomet ... 14977.html
oraz poniższego marki Draper:
10-80nm https://www.drapertools.com/product/345 ... h#!manuals
Pracują powtarzalnie, są solidnie wykonane, używam ich często (samochód i motocykl), polecam. Kupowałem w Techwie w Krakowie.
Kupuj tylko markowe z certyfikatem kalibracji. Jeden Ci nie wystarczy raczej, przy silniku większość śrub dokręca się momentem ok 10nm, zaś np nakrętkę osi albo śrubę centralną w półce powyżej 100nm. Nie kupuj klucza z zakresem ok np 10 - 100 bo przy niskich ustawieniach nawet markowy będzie niedokładny i pozrywasz nim gwinty.
Avalon napisał(a):xcracer napisał(a):
Szukam czegoś dla siebie do grzebania przy własnych motocyklach więc nie chciałbym żeby kosztował wiaderko monet . Myślę, że do obsługi motocykla wystarczy taki z podziałką do 100-110 Nm.
100-110 Nm ?
To już potężna siła.
Przykładowo dla śruby M10x1,5 cechowanej wytrzymałościowo 10,9 zalecany moment dokręcania wynosi około 65Nm.
Śruby M6, M8 w zależności od klasy i skoku gwintu, mają zakres 10-30Nm
Sądzę że jednym kluczem wszystkiego i tak nie załatwisz.
Do "grzebania" przy silniku/osprzęcie gdzie większość śrub jest wkręcana w aluminium, potrzebujesz klucza delikatniejszego z zakresem do +/-30Nm
Drugi przydał by się 30-100NM
Śr maja 23, 2018 11:21 am
Śr maja 23, 2018 11:35 am
Avalon napisał(a):Do wymienionych przez Ciebie czynności obsługowych, jedynie śruby zacisku hamulcowego przykręcam dynamometrem. Resztę robię "z ręki", i jak do tej pory nigdy nic nie urwałem, ani się nie odkręciło w czasie jazdy.
Gwintu osi koła tylnego/przedniego, z uwagi na konstrukcję samej osi, tulejek, łożysk, raczej się nie da "ukręcić"
Przy demontażu wałków rozrządu, pokrywy zaworów, napinacza łańcucha, pokryw silnika, używam dynamometru.
Kupiłem 6-30 Nm firmy Proxxon.
Śr maja 23, 2018 1:14 pm
Avalon napisał(a):Przy demontażu wałków rozrządu, pokrywy zaworów, napinacza łańcucha, pokryw silnika, używam dynamometru.