Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 8:01 am

menel napisał(a):Moja ma tak samo i sądzę, że będziemy musieli się z tym pogodzić.

Przy jakich prędkościach to u Ciebie występuje?


Dzik- czy mógłbyś zrobic fotki ustawień zawieszenia przód, tył oraz na jakiej szybie i jak wysuniętej się poruszasz przy tych dużych prędkościach?

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 8:07 am

Dzik, kiedy wracaliśmy ze zlota, mówiłeś co innego.
Ja rozpatruję moto z bagażem, trzy kufry i rolka na tylnym siedzeniu. Tylko z kufrem centralnym, problem prawie nie występuje. Bez kufra, prawie całkowicie zanika, można nawet puścić kierownicę i nie trzepie na boki.
Dla porównania, Bandit w pełni załadowany, nie wykazuje żadnej niestabilności. To, że w porównaniu z cbf, nie ma hamulców, to już inna sprawa :msn-wink:

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 8:11 am

Rafał P napisał(a):
menel napisał(a):Moja ma tak samo i sądzę, że będziemy musieli się z tym pogodzić.

Przy jakich prędkościach to u Ciebie występuje?


160 i więcej, zależy też czy i jak wieje. Zawieszenie ustawione średni twardo, nowe opony, ciśnienie zalecane, łożysko główki ramy sprawdzone, bez luzu.
Po wymianie szyby na wysoką Kappę i zastosowaniu deflektora jest stabilniej (dlatego wcześniej wspomniałem o aerodynamice) i znacznie ciszej.

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 8:25 am

Po nsszych rozmowach na zlocie kilka razy próbowalem w okolicach 170-210 km/h i jest spoko,dwa boczne kufry i szyba wysoka

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 8:34 am

Możliwe, że to kwestia stopnia naszej wrażliwości lub istnienia jakiejś nieodkrytej dotąd zmiennej.

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 8:46 am

menel napisał(a):Dzik, kiedy wracaliśmy ze zlota, mówiłeś co innego.


Chyba się nie zrozumieliśmy [WINKING FACE]
Że zlotu wracałem załadowany z 3 kuframi i 10latkiem na plecaku [WINKING FACE]
Jak wpadliśmy na autostradę dość mocno wiało i trochę nami rzucało. Ale nie miało to nic wspólnego z wężykowaniem.

Jak jadę sam z centralką to i przy 2 zł moto pewnie się prowadzi.

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 9:55 am

Nie, nie, zrozumieliśmy się bardzo dobrze. Jak zwał tak zwał a wynika z tego, że im więcej z tyłu tym mniej pewnie jedzie.

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 10:30 am

menel napisał(a):Nie, nie, zrozumieliśmy się bardzo dobrze. Jak zwał tak zwał a wynika z tego, że im więcej z tyłu tym mniej pewnie jedzie.
W sumie poniekąd można tak przyjąć, choć ja bym się upierał, że dotyczy to jednak sytuacji gdy wieje mocniejszy boczny wiatr.
Jak jedziesz z plecakiem obładowany kuframi to przy wietrze moto zachowuje się jak żaglówka i to raczej normalne.
Choć nie jest wykluczone, że jakby masa rozkładała się bardziej proporcjonalnie to byłoby to mniej uciążliwe.

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 10:34 am

to normalne, jeżeli przednie koło traci przyczepność to motocykl zachowuje się niestabilnie.
podobny efekt można zauważyć przy mocnym odwinięciu manetki. przód się unosi i potrafi zabujać.
przy wyższych prędkościach opór powietrza stawiany przez nas jest też większy i tym samym przód jest odciążany.
spróbujcie się mocno schować za owiewki - powinno pomóc ;) na swoim nakedzie z dużą szybką przy prędkościach powyżej 250km/h nie zauważyłem niczego niepokojącego. idzie jak po torach.

Re: CBF 1000 FA - przednie zawieszenie

Cz cze 07, 2018 11:46 am

Rafał P napisał(a):Dzięki za rady, olej zmieniłem na motul W15. Rady z ustawieniami i roznymi parametrami ciekawe, ale czy przydatne? skoro nie wiem co showa zalało fabrycznie? sprężyny skręcone na maksa. Motocykl przy dużych prędkościach stabilniejszy-ale niestety nieznacznie. wczesniej przy 170km/h pojawiało się wężykowanie, teraz przy około 185km/h co nadal mnie nie satysfakcjonuje.
Dodam że jeżdze z kufrem centralnym, z wysoko podniesioną szybą i deflektorem, opona przednia nowa pirelli angel ST, cisnienie 2,5, łożysko główki ramy i inne rzeczy sprawdzone

Zastanawiam sie teraz nad zmianą tych górnych szklanek na dłuższe o około 2cm co pozwoli na dodatkową regulację-usztywnienie zawieszenia. Ale zanim sie za to zabiore najpierw musze zdjąc kufer i szybe MRA aby sprawdzić czy tu nie ma problemu, bo czytam internet, kolega co jezdzi w crossie od wielu lat w zawodach i ostatnio w trialu pomaga radami, ale jeszcze nie mam zamierzonego efektu. przy 120 czy 150 km/h motocykl idzie jak po sznurku, a niestety czym szybciej tym zaczyna wężykować i niestety musze zwalniać, a wkurza mnie to bardzo zwłaszcza na autostradach.
Jesli ktoś z Was ma podobny problem ze swoją FA albo miał i go rozwiązał(poza sprzedażą) to chętnie posłucham rad. Ja swoją kupiłem z przebiegiem 5600km a teraz mam już 22000km. Lubie swój motocykl, drażnią mnie tylko autostrady.
Pozdrawiam


Problem może być w szybie i kufrze centralnym jak sam napisałeś. Moja z oryginalną szybą idzie jak po sznurku przy każdej prędkości. Z kufrem nie jeżdżę zbyt często ale również nie zauważyłem żadnej niestabilności kiedy już zdarzy mi się go zamontować.

CBF 1000FA z 2012 roku, obecny przebieg ok. 13 000km, na kołach Pilot Roady 4.
Odpowiedz