Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Dławienie 7-8tyś cbf 1000

N cze 17, 2018 6:40 pm

Witam!
Mam taki problem w mojej CBF-ie. Po rozgrzaniu i odkręceniu na maksa pod obciążeniem tj z zapietym biegiem moto "zmula sie" w okolicach 7-8 tyś obrotów, ale po lekkim odjeciu gazu idzie śmiało do odciny. Wymieniłem świece na irydy ngk i filtr hiflo co pomoglo w znacznym stopniu bo wczesniej potrafiło go odciąć nawet na luzie w tych obrotach, ale dobrze nadal nie jest. Gdzie szukać przyczyny? Podkreślam, że po minimalnym odjęciu gazu idzie do konca.
Pozdrawiam!

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 5:57 am

Alternator Ci pada.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 6:45 am

Alternator?
Ciekawe... Dzis podepne miernik i sie przelece.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 12:08 pm

Kolega Pioter miał takie objawy przez około roku. Nakręcił w tym czasie kilkanaście tysięcy kilometrów.
Altek padł mu po rozpoczęciu nowego sezonu, w trakcie krótkiej przebieżki, 3 tygodnie przed planowanym tripem majówkowym na Korsykę.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 2:38 pm

Czy zmierzenie alternatora da podgląd na temat jego stanu?
Nie mowie tylko o ładowaniu na aku, ale pradzie na cewkach itd. Procedura gdzies na forum widziałem jest.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 4:32 pm

Na pewno da Ci pogląd na to, czy coś z nim jest nie tak.

Procedura pomiaru altka:

Trzeba wypiąć jego kostkę, odpalić silnik i miernikiem sprawdzić prąd zmienny między każdą parą cewek przy 5 tyś.obr. Czyli po prostu jak mamy wtyczkę z alternatora z trzema konektorami 1, 2 i 3, to mierzymy pary 1-2, 1-3, 2-3. Każdy pomiar musi być jednakowy. Jeśli któraś para ma inne napięcie od pozostałych - altek trup.

Jak wszystkie pomiary są równe to gasimy silnik i sprawdzamy poprzez opcje miernika szukania zwarcia lub pomiaru oporności, czy któraś cewka nie ma zwarcia do masy. Czyli jeden koniec miernika przykładamy do obudowy silnika lub ramy moto, a drugi do każdego z osobna konektora z alternatora (1, 2, 3). Jeśli na którymś obwodzie wykryje nam zwarcie, to pozamiatane, altek trup.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 4:35 pm

Dzis nie zdarzylem. Jutro to zrobie. Mam jeszcze takie pytanko czy z czegos jeszcze alternatory pasuja?
Pomijając dlugosc przewodu i wtyczke. Tą można sobie dorobic.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 4:39 pm

Podobno z jakiegoś Ducati. Ktoś szerzył wiedzę, że w Policyjnych CBFach wymieniali na Ducatowe altki.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 5:24 pm

Cebra będzie miała inne?

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Pn cze 18, 2018 6:43 pm

Cbr ma ten sam problem.

pozdrawiam
Marcin Jan
Ostatnio edytowano Wt cze 19, 2018 11:12 am przez nocny, łącznie edytowano 1 raz
Odpowiedz