Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Pn cze 18, 2018 8:01 pm

Pytam bo w sobotę jest plan na Węgry ruszac, a tu hunda odmowiła posłuszeństwa. Muszę na szybko coś zaradzić.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez zbyhu » Wt cze 19, 2018 5:21 am

Jeśli to stator, to wymiana jest bardzo prosta, tylko trzeba go mieć.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Wt cze 19, 2018 5:22 pm

Więc tak.
Dziś przyszło do testow.
Najpierw zauważyłem duży spadek między regulatorem, a aku.
Jak już przestałem wyzywać japońskich inżynierów w związku z grubością kabli zabrałem się za wymianę na solidniejsze. Dodatkowo okazało sie, że przy przekaźniku za aku kabel był zaśniedziały. Po złożeniu do kupy napięcie zaczęło oscylować w okoliach 13-13,6V. Więc kask na głowę i na obwodnice w celu solidnego zagrzania. Po ostrym zmęczeniu cbfy "zmulenie" wróciło. Szybko na garaż i miernik przy włączonych dlugich, wentylatorze i 5 tys pokazał coś koło 12,6v. Na wolnych spadek poniżej 12 nawet. Zamówiłem nowy alternator. Stary zdemontowałem. Chińczyk i to wybitnie nieestetycznie nawiniety.
Regulator podmieniałem ze sprawnej cbf i jest sprawny.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez konjo8ds » Wt cze 19, 2018 5:25 pm

Mówiłem, że to stojan.

Węgry może byś jeszcze zrobił, ale to już ruletka pewnie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Wt cze 19, 2018 6:24 pm

No właśnie wole nie ryzykować.
Jeśli chodzi o pomiary to wygładały następująco:
-rezystancja między cewkami 0,4 ohma
-zwarć do masy brak
-nie pamietam napięć na cewkach, ale były równe

*napicie na aku przy 5tyś z zagrzanym, ale nie ugotowanym silnikiem ~12,5V
*napięcie na regulatorze przed zmiana kabli na grubsze ~14V
*Po solidnym zagrzaniu i wymianie przewodów na aku ~12V na wolnych i ~12,5v przy 5 tyś obr (wentylator i dlugie)
Mam tylko nadzieję, że faktycznie dławienie ustanie po zmianie alternatora.
Jakby ktoś chciał wiedzieć to gadałem dziś z gościem od naprawy alternatorów i faktycznie z ducati były wsadzane.
Zapomniałem tylko dopytać o model.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez nocny » Wt cze 19, 2018 8:55 pm

karczew napisał(a):Jakby ktoś chciał wiedzieć to gadałem dziś z gościem od naprawy alternatorów i faktycznie z ducati były wsadzane.
Zapomniałem tylko dopytać o model.

szkoda. byłby na zaś
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Śr cze 20, 2018 12:45 pm

Pytałem dziś tego ziomeczka od przezwajania powiedział, że ducati jest dziwne i modelu nie zna, a o alternatory ciężko.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » So cze 30, 2018 5:50 pm

Więc tak.
Docelowo zwiedzilismy Rumunię. 3400km w sumie.
Wyjechałem na wymienionym alternatorze i było w miarę ok. Po 2-2,5tys km problem powrócił.
Maks 150 z wolno dodawanym gazem,na postoju odcina po dodaniu na maksa w okolicach 4,5tyś.
Zmieniając biegi do 5 tyś idzie normalnie. Ladowanie 14V przy 5 tys obr.
Macie jakieś pomysły?
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez zbyhu » N lip 01, 2018 5:54 am

Po dobrej przejażdżce sprawdź kolor świec.
Brzmi trochę jak zbyt bogata mieszanka, co oczywiście może pokazać zbyt ciemny (czarny) kolor elektrod.
Ile Ci sprzęt pali?

Z innych rzeczy, które przychodzą mi na myśl:
- czujnik położenia przepustnicy - odepnij wtyczkę, sprawdź jak moto się zachowuje,
- padnięta sonda lambda - zbyt bogata mieszanka
- sprawdź czy komputer nie ma w pamięci błędów w trybie diagnostycznym

Wejście w tryb wyświetlania kodów błędów:

zbyhu napisał(a):Pod siedzeniem kierowcy są dwie kostki. Jedna 3-pinowa biała i druga 4-pinowa czerwona. W tej czerwonej trzeba zewrzeć ze sobą dwa piny (kabel brązowy z zielonym). Potem odpalasz stacyjkę z włączonym czerwonym guzikiem.
Jak błędów nie ma, to FI się świeci cały czas. A jak są, to zaczyna migać. Jak błędów jest kilka, to leci od najniższego oznaczenia do najwyższego.

Interpretacja migania:
Krótkie mignięcia to pojedyncze cyfry - np. 3 mignięcia - kod błędu 3.
Długie mignięcia oznaczają dziesiątki. Np. 1 długie i 2 krótkie - kod błędu 12.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez Romek » N lip 01, 2018 6:43 am

Miałem taki przypadek. Przy wyprzedzaniu zaczynał zamulać na wyższych obrotach. Do ~160/h szedł normalnie. Powodem był zabrudzony filterek na pompie paliwa w baku. Tam jest taka siateczka podobna jak zmywak do naczyń. To delikatnie zaszło jakby brązowym mułem od brudnego paliwa. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął.
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości