Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » N lip 01, 2018 8:41 am

To dziś sprawdze bak. Błędow nie ma.

Własnie wyczyściłem filterek. Coś tam brudu było, ale poprawy brak :(

Poleciałem jeszcze na szybkości odpiąć czujnik położenia przepustnicy i było tylko gorzej. Ledwo na obroty wchodził.

Odłączenie sondy nic nie zmieniło

Zatkanie dolotu powoduje gaśnięcie motocykla, czesciowe zaslanianie dolotu nic nie zmienia, zamkniecie ("ręczne") tej klapki w dolocie również nie daje żadnego rezultatu. Obroty nie wkręcają sie również na zimnym.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez _silver_ » Cz lip 05, 2018 2:20 pm

Problem nadal nie rozwiązany więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł chętnie wezmę pod uwagę. W weekend jak się uda podmienię cewki, zbiornik i czujnik położenia wału.
_silver_
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Cz mar 24, 2016 7:51 pm
Imię: Jakub
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: >300 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez eNgine » Cz lip 05, 2018 6:38 pm

Może łapie gdzieś lewe powietrze, sprawdzałeś dokładnie stan i połączenie kroćców od strony cylindrów oraz komory filtra powietrza ?
Avatar użytkownika
eNgine
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): N cze 08, 2014 9:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Dominik
Motocykl: NC700XA
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez zbyhu » Pt lip 06, 2018 5:39 am

_silver_ napisał(a):Problem nadal nie rozwiązany więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł chętnie wezmę pod uwagę. W weekend jak się uda podmienię cewki, zbiornik i czujnik położenia wału.


A tak z ciekawości... Po co nowe konto? :eek:
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Pn lip 09, 2018 4:09 pm

Pomylilem się i od kolegi z konta napisałem przypadkiem. Nie zauważyłem nigdzie lewego powietrza.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez raphi » Wt lip 10, 2018 3:25 pm

karczew napisał(a):Pomylilem się i od kolegi z konta napisałem przypadkiem. Nie zauważyłem nigdzie lewego powietrza.

Powietrze ma to do siebie, że jest niewidzialne (pod warunkiem, że nie mieszkasz w Krakowie).
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Wt lip 10, 2018 4:25 pm

O padłem. Zaslaniałem dolot. Calkowicie i stopniowo. Nie bylo róznicy tak jak pisałem wyżej oraz nie uslyszałem syczenia. Oczywiście pozostaje możliwość przeoczenia nieszczelności, ale jest niewielka.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez zbyhu » Wt lip 10, 2018 5:02 pm

Znajdź kogoś ze sprawną CBFą, podmień kompy i zobacz, czy jest inaczej.

I sprawdź nowy altek. Jeśli uszkodzony jest rotor, to mógł wywołać pad nowego alternatora. Kilku osobom na forum padały altki bardzo szybko po wymianie / przewinięciu.

Kolor świec sprawdzałeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez karczew » Śr lip 11, 2018 1:56 pm

Druga cbf-a stoi obok mojej w garażu i bedziemy podmieciać elementy tylko czasu jeszcze nie było. Nowy alternator daje po 14V z hakiem. Myślicie, że to może być ECU? Mój stary alternator był chiński. Zwoje były wybitnie niechlujnie nawinięte.
karczew
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): N cze 17, 2018 5:50 pm
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Dławienie 7-8tyś cbf 1000

Postprzez zbyhu » Śr lip 11, 2018 4:06 pm

Ciężko stwierdzić co to może być, jak już tyle rzeczy (teoretycznie) wyeliminowaliśmy.
Moto jednak trochę czujników i elektroniki ma.
Map sensor, układ podciśnieniowy, komp, pompa paliwa, słaba masa, układ wtryskowy, czujnik położenia przepustnicy, jakieś zwarcie...
Ostatnio Raphi miał przebłysk - koledze na forum dławił się motocykl tylko ze sprzęgłem i na biegu. Okazało się, że była uszkodzona czujka w bocznej stopce i odcinała zapłon w takt wibracji.
Drugi, sprawny motocykl może bardzo pomóc w diagnostyce.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości