Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
N lip 01, 2018 8:41 am
To dziś sprawdze bak. Błędow nie ma.
Własnie wyczyściłem filterek. Coś tam brudu było, ale poprawy brak
Poleciałem jeszcze na szybkości odpiąć czujnik położenia przepustnicy i było tylko gorzej. Ledwo na obroty wchodził.
Odłączenie sondy nic nie zmieniło
Zatkanie dolotu powoduje gaśnięcie motocykla, czesciowe zaslanianie dolotu nic nie zmienia, zamkniecie ("ręczne") tej klapki w dolocie również nie daje żadnego rezultatu. Obroty nie wkręcają sie również na zimnym.
Cz lip 05, 2018 2:20 pm
Problem nadal nie rozwiązany więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł chętnie wezmę pod uwagę. W weekend jak się uda podmienię cewki, zbiornik i czujnik położenia wału.
Cz lip 05, 2018 6:38 pm
Może łapie gdzieś lewe powietrze, sprawdzałeś dokładnie stan i połączenie kroćców od strony cylindrów oraz komory filtra powietrza ?
Pt lip 06, 2018 5:39 am
_silver_ napisał(a):Problem nadal nie rozwiązany więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł chętnie wezmę pod uwagę. W weekend jak się uda podmienię cewki, zbiornik i czujnik położenia wału.
A tak z ciekawości... Po co nowe konto?
Pn lip 09, 2018 4:09 pm
Pomylilem się i od kolegi z konta napisałem przypadkiem. Nie zauważyłem nigdzie lewego powietrza.
Wt lip 10, 2018 3:25 pm
karczew napisał(a):Pomylilem się i od kolegi z konta napisałem przypadkiem. Nie zauważyłem nigdzie lewego powietrza.
Powietrze ma to do siebie, że jest niewidzialne (pod warunkiem, że nie mieszkasz w Krakowie).
Wt lip 10, 2018 4:25 pm
O padłem. Zaslaniałem dolot. Calkowicie i stopniowo. Nie bylo róznicy tak jak pisałem wyżej oraz nie uslyszałem syczenia. Oczywiście pozostaje możliwość przeoczenia nieszczelności, ale jest niewielka.
Wt lip 10, 2018 5:02 pm
Znajdź kogoś ze sprawną CBFą, podmień kompy i zobacz, czy jest inaczej.
I sprawdź nowy altek. Jeśli uszkodzony jest rotor, to mógł wywołać pad nowego alternatora. Kilku osobom na forum padały altki bardzo szybko po wymianie / przewinięciu.
Kolor świec sprawdzałeś?
Śr lip 11, 2018 1:56 pm
Druga cbf-a stoi obok mojej w garażu i bedziemy podmieciać elementy tylko czasu jeszcze nie było. Nowy alternator daje po 14V z hakiem. Myślicie, że to może być ECU? Mój stary alternator był chiński. Zwoje były wybitnie niechlujnie nawinięte.
Śr lip 11, 2018 4:06 pm
Ciężko stwierdzić co to może być, jak już tyle rzeczy (teoretycznie) wyeliminowaliśmy.
Moto jednak trochę czujników i elektroniki ma.
Map sensor, układ podciśnieniowy, komp, pompa paliwa, słaba masa, układ wtryskowy, czujnik położenia przepustnicy, jakieś zwarcie...
Ostatnio Raphi miał przebłysk - koledze na forum dławił się motocykl tylko ze sprzęgłem i na biegu. Okazało się, że była uszkodzona czujka w bocznej stopce i odcinała zapłon w takt wibracji.
Drugi, sprawny motocykl może bardzo pomóc w diagnostyce.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.