NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Glub » Wt lip 28, 2020 7:04 am

Motopower.pl trakt lubelski
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez mkapi » N wrz 27, 2020 8:01 am

Witam
Zrobiłem już Hondą ponad 1000 km po naprawię więc napiszę że wszystko już OK
Ja niepotrzebnie poszedłem w elektronikę która okazałą się dobra
Winowajcą u mnie być może był zagięty pin od kostki do PCM (ale wkładałem ją kilka razy, więc sam mogłem go zagiąć)
No i najważniejsze nie było ciśnienia na skrzyni
Niestety ja tego nie odkryłem
Pomógł mi Lubelskie Centrum Motocyklowe SOKOŁ Lublin (Autoryzacja Hondy)wymienili mi jakieś uszczelniacze, siermięgi i od razu zrobiłem wymianę uszczelniaczy z olejem w przednich lagach.
Dlatego umieszczam nazwę firmy bo polecam
Mają konkretnego mechanika który wie co robi. (Bardzo mu dziękuje za naprawę )
Po naprawie wybrałem się na wyprawę w Bieszczady gdzie Honda czasami dostała wysokich obrotów ale bez przesady
Przy prędkościach 140 -150 licznik już nie skakał i wszystko wróciło do normy (autostrada)
Ps. piszę może komuś się przyda - nie wiem dokładnie gdzie się sprawdza to ciśnienie nawet.
mkapi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): N lis 24, 2019 10:43 am
Imię: Marcin
Motocykl: nc750ed
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez sebol » Pt wrz 01, 2023 1:11 pm

Odgrzeję temat, bo może ktoś miał i poradził sobie z problemem.

Sprawa dotyczy skrzyni DCT w Hondzie NC700XD 2012r. W trybie S przy wyższych obrotach np. 4,5 K i prędkości 140 km/h na piątym biegu nie można przełączyć na 6 bieg. Trzeba zwolnić do 120 km/h oczywiście spadają też obroty i wówczas wbijemy przełącznikiem 6 bieg (ten schemat dotyczy też niższych biegów ). Jeśli jedziemy na 6 biegu i chcemy zredukować przed wyprzedzeniem też musimy zwolnić i obniżyć obroty.

W Hondzie w Poznaniu wykasowali błędy, ale nic to nie dało. Był robiony reset skrzyni i efekt nadal taki sam.

Może to przypadek, ale jakoś problem ten wyszedł po wymianie napędu. Zębatka zdawcza ma 17 zębów jak przed wymianą (wówczas nie było problemu ze skrzynią). W serwisie u Karlika powiedzieli, że nie ma to raczej wpływu i nie jest to przyczyną.

W jednym z warsztatów stwierdzili (telefonicznie) że zębatka zdawcza może jednak może mieć wpływ. Zamówiłem zatem oryginalną (16 zębów ma przyjść w przyszłym tygodniu).
Akumulator nowy, doładowany przez noc (dla pewności) i na jeździe próbnej skrzynia nadal nie działa prawidłowo. Silniczek, który zmienia biegi rozkręcony, w środku czysty z długimi szczotkami.

Może podpowiecie jakiś warsztat, który zna się na tych skrzyniach, albo macie swoją diagnozę ?
sebol
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2023 8:55 am
Motocykl: XRV750
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 700x DCT problem ze skrzynia ?

Postprzez Bloodhound » Pt wrz 01, 2023 4:48 pm

Zębatka może mieć i ma wpływ na pracę skrzyni. Jest to nawet wyraźnie zaznaczone w (teraz nie pamiętam - instrukcji, czy w serwisówce). Na pracę DCT nawet profil opony może mieć wpływ.
Mam do oddania nową zębatkę 16t, bo kiedyś zamawiałem z Amazona 17t i omyłkowo przysłali mi 16t. I tak sobie od tego czasu leży.

Tapatalknięte
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 521
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości