silnik zamula - CBF 1000FA

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez zbyhu » Cz sie 23, 2018 9:48 am

Dostęp do środkowych świec (cylindry 2-3) jest bardzo trudny, przynajmniej w "starej" CBF1000. Żeby wyjąć fajkę trzeba odkręcić cewkę WN i termostat, a i tak ciasno wychodzą. Jeśli jakiś patałach próbuje wyszarpać fajkę na siłę, jest spora szansa, że ją uszkodzi. I wtedy robi się przebicie. Raz iskra jest, raz nie ma, silnik szarpie, traci moc...
Mi tak zrobili dawno temu, objawiło się to jakieś 300km po wyjeździe z regulacji zaworów. Fajka miała tylko małe 3mm rozdarcie na samym końcu gumowego płaszcza...

Nie przepłacaj za świece irydowe. I tak zgodnie z zaleceniami producenta trzeba świece wymieniać co 24kkm (ja to robię zawsze razem z regulacją zaworów), a zwykłe świece wytrzymują taki przebieg bez najmniejszego problemu. Na irydy szkoda więc siana.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Cz sie 23, 2018 10:34 am

Wiesz ile zajmuje napisanie tylu wypocin będąc w pracy?
Ja pisze z telefonu i wybacz ale akurat nie widze czy ktoś coś napisał. Ale przepraszam.
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez goramo » Cz sie 23, 2018 10:41 am

seseba85 napisał(a):Wiesz ile zajmuje napisanie tylu wypocin będąc w pracy?
Ja pisze z telefonu i wybacz ale akurat nie widze czy ktoś coś napisał. Ale przepraszam.


Luuuz :cheers:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Cz sie 23, 2018 10:43 am

W sobotę mam podjechać i będziemy te świece wymieniać plus napinacz to mu opowiem o tym wszystkim i delikatnie podpytam czy czasem mu gdzieś coś przy regulacji, bo nie ma nic gorszego niż obrażony/urażony mechanik xrofl niby znajomy ale wiadomo. Tylko że w sobotę ma cały dzień lać i nie wiem co z tego będzie. Po
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Cz sie 23, 2018 6:56 pm

Mechanik stwierdził że nie da się sprawdzić czy jest gdzieś przebicie czy nie. W związku z tym czy zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika z okolic Rybnika który jest godny zaufania i nie narobi szkód?
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez Turos » Cz sie 23, 2018 7:37 pm

jak dla mnie to gość faktycznie nie zna się na elektryce, bo da się sprawdzić czy nie ma przebić.
Jest taki tester, który sprawdza rezystancję izolacji. W ten sposób wykrywa się przebicia w instalacjach elektrycznych.
Wyciągasz przewody WN podpinasz pod tester i masz wynik :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7617
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez zbyhu » Pt sie 24, 2018 5:35 am

Niemniej fajkę sprawdzić ciężko.
U mnie dało się sprawdzić, który cylinder przerywa, bo wolniej kolektor wydechowy się nagrzewał. Przełożenie fajki z tego cylindra na inny sprawiło, że ten inny zaczął nagrzewać się wolniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Pt sie 24, 2018 11:07 am

Czy ktoś może mi powiedzieć jak działa zawór exup w moim modelu? Chodzi mi o to czy on działa "zero jedynkowo" czyli jest zamknięty i przy 7tys się otwiera, czy chodzi równo z obrotami? Bo ja coś kojarzę, że u mnie właśnie nie dość że musiałem bieg wbić to jeszcze nic się nie działo, a w okolicy 7tys cały się otworzył i nie wiem czy czasem to nie będzie przyczyną tego mulenia na średnich obrotach, bo może raz chodzi płynnie i właśnie wtedy ma kopa przez cały zakres obrotów, a raz otworzy się dopiero przy górze
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » So sie 25, 2018 9:40 am

Jakby ktoś kiedyś potrzebował takiej informacji, to zawór exup działa tak, że jest cały czas zamknięty i dopiero w okolicach 7000 obr/min całkowicie się otwiera.
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez zbyhu » Wt sie 28, 2018 6:35 pm

Dzisiaj Seseba85 do mnie podjechał i chyba udało nam się znaleźć problem.

Scottoiler! xdirol

Dziadostwo wpięte poprzez plastikowy trójnik w wężyk podciśnieniowy biegnący do MAP Sensora... Wężyk był za płytko nasunięty na pękaty króciec trójnika i pękł wzdłużnie. Wystarczyło nasunąć wężyk głębiej na króciec i póki co motocykl wrócił do normalnej pracy.

Szybka lektura w necie:
Do głównych objawów awarii czujnika MAP należą przerwy pracy silnika podczas przyspieszania, silny spadek mocy, wahania obrotów biegu jałowego...


Czyli Honda niewinna.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości