Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez Monte Christo » Wt sty 15, 2019 12:27 pm

Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4

musisz mieć popsuty albo licznik, albo wskaźnik spalania :smile:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez Glub » Śr sty 16, 2019 7:14 pm

nie mam wskaznika spalania. obliczam sam. Maniek mi świadkiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez raphi » Śr sty 16, 2019 10:57 pm

Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Paaanie, 170 i 4 litry to masz Pan perpetum mobile jakieś.
Moim zdaniem to jest nierealne absolutnie.
Przy 170 km/h tankowałbyś co ok półtorej godziny.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14102
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez goramo » Cz sty 17, 2019 5:35 am

Bo to pewnie spalanie łączne z dłuższego dystansu, pokonanego w różnym tempie, w tym także z jazdy 170 na jakimś odcinku.

Nie sądzę żeby to był wynik akcji typu:
- zjeżdżam z autostrady na stację,
- tankuję,
- wracam na autostradę,
- zapinam marszowe 170 i tak cisnę do następnej stacji, na której stwierdzam niewiarygodny wynik <4 litrów na setkę.

:msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8486
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez raphi » Cz sty 17, 2019 7:30 am

goramo napisał(a):Bo to pewnie spalanie łączne z dłuższego dystansu, pokonanego w różnym tempie, w tym także z jazdy 170 na jakimś odcinku.

Nie sądzę żeby to był wynik akcji typu:
- zjeżdżam z autostrady na stację,
- tankuję,
- wracam na autostradę,
- zapinam marszowe 170 i tak cisnę do następnej stacji, na której stwierdzam niewiarygodny wynik <4 litrów na setkę.

:msn-wink:
Otóż to. Ja o tym wiem. Jak na zegarach pokazało się 170 to nie znaczy że przy tylu pali 4 ;)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14102
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez Kaplan » Cz sty 17, 2019 8:17 am

raphi napisał(a):
goramo napisał(a):Bo to pewnie spalanie łączne z dłuższego dystansu, pokonanego w różnym tempie, w tym także z jazdy 170 na jakimś odcinku.

Nie sądzę żeby to był wynik akcji typu:
- zjeżdżam z autostrady na stację,
- tankuję,
- wracam na autostradę,
- zapinam marszowe 170 i tak cisnę do następnej stacji, na której stwierdzam niewiarygodny wynik <4 litrów na setkę.

:msn-wink:
Otóż to. Ja o tym wiem. Jak na zegarach pokazało się 170 to nie znaczy że przy tylu pali 4 ;)


Zgadzam się, zwłaszcza że też wiele zależy od warunków terenowych, w jakich miała miejsce jazda z maksymalną prędkością (z górki spalanie będzie dużo mniejsze). Na poniższym filmiku widać zresztą jak kształtuje się zużycie chwilowe przy poszczególnych prędkościach:



Przykładowo: przy pow. 170 km/h (6:15) spalanie chwilowe wynosi niespełna 5 litrów, ale Honda zjeżdża w dół. ;) Tak samo pokazują się 4 litry przy 190 km/h licznikowych (7:27), ale motocykl też jedzie z górki. A przy 160 km/h pod górkę już zaczyna pokazywać powyżej 6 litrów (7:43). Przy 10 min. znowu - prawie 180 km/h, a zużycie paliwa 3.9, ale jazda w dół. 11 minuta - jazda pow. 170 km/h lekko pod górkę i mamy w okolicy 6 litrów. :)

Ten sam motocyklista z Turcji nagrał filmik jazdy swoim NC750X z prędkością maksymalną. Tu jeszcze lepiej widać, jak spalanie zależy od ukształtowania terenu.

Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez mst1 » Cz sty 17, 2019 12:59 pm

raphi napisał(a):
Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Paaanie, 170 i 4 litry to masz Pan perpetum mobile jakieś.
Moim zdaniem to jest nierealne absolutnie.
Przy 170 km/h tankowałbyś co ok półtorej godziny.


Albo te licznikowe 170, to prawdziwe ...115 :naughty: :msn-wink:
Avatar użytkownika
mst1
Znawca
 
Posty: 435
Dołączył(a): Cz sty 21, 2016 9:31 am
Lokalizacja: Brwinów
Wiek: 44
Imię: Marcin
Motocykl: MT-09 Tracer
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez Glub » Cz sty 17, 2019 5:28 pm

raphi napisał(a):
Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Paaanie, 170 i 4 litry to masz Pan perpetum mobile jakieś.
Moim zdaniem to jest nierealne absolutnie.
Przy 170 km/h tankowałbyś co ok półtorej godziny.


to było tak- tankowanie wawa i wjazd na S8 i zapierdalamy ile się da wsród ciężarowek ale nie mniej niż 120 a potem od ŁDZ do zjazdu na Toruń 170 i tam tankowanie.
sprawdziłem w logach: sumie wyszlo 4.7 tylko wiozłem Manka na grzbiecie :D sorki za letkie minięcie się z prawdą.
z powrotem z Torunia [pozdro da Zibiego] wyszło 3.8 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez rupert » N sty 27, 2019 8:51 am

To wątek o pc38 a nie jakichś skuterach... :bag:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Postprzez Glub » N sty 27, 2019 12:52 pm

rupert napisał(a):To wątek o pc38 a nie jakichś skuterach... :bag:
Rasista! :bag:
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron