Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Wt gru 11, 2018 2:56 pm

Czy ma ktoś doświadczenia ze zmianą przełożenia w CBF600 PC-38? Czy spalanie wzrasta lub spada w zależności od ilości zębów kół zębatych?

Po pierwszych jazdach stwierdziłem że na oryginalnym przełożeniu (15x43) silnik ma dosyć wysokie obroty na 6 biegu, 5000obr/min przy rzeczywistej prędkości 100km/h (licznik pokazuje wtedy 105). Spalanie mam delikatnie poniżej 5l przy jeździe poza miastem do 120km/h, ale spadek obrotów chyba by to jeszcze poprawił.

Dostępne są koła zębate:
Przód 14,15
Tył 38-47

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Wt gru 11, 2018 8:08 pm

możesz się pobawić w ustawienia
https://www.gearingcommander.com/

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

So sty 05, 2019 8:16 pm

Jako że kupiłem motocykl z napędem w bardzo dobrym stanie i miną przynajmniej 2 sezony zanim go wymienię to zdecydowałem się na zmianę przedniego koła zębatego z 15 na 16 zębów.

Jest to tańszy wybór i nie trzeba zmieniać długości łańcucha. 16 zębów to maksimum jakie da się zmieścić pod osłonę. Koło zębate wymiarowo pasuje od Hondy Africa Twin, która ma ten sam wielowypust na wałku zdawczym i szerokość łańcucha, ale trzeba splanować powierzchnie z jednej strony o 2mm, a pod śrubę dać podkładkę dystansową 5mm, aby zachować liniowość z tylnym kołem.

Na takim przełożeniu na 6 biegu przy obrotach 5000 obr/min prędkość wzrasta z 100 do 107km/h.

Elastyczność i spalanie sprawdzę wiosną.

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Wt sty 08, 2019 9:15 am

pierwszy raz słyszę, żeby ktoś do i tak słabej cbf zakładał większą zębatkę na przód, tym samym jeszcze ją osłabiając...
męczy Cię spalanie, że chcesz sobie zmniejszyć obroty przy wyższych prędkościach czy jak?

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Pt sty 11, 2019 2:10 pm

Póki co zrobiłem CBF600 jakieś 500km, bo kupiłem ją w listopadzie ;) jeżdżę już od ponad 10 lat motocyklami i w sezonie robię około 10 tys km., spalanie to dla mnie bardzo ważna kwestia, a jeśli chodzi o osiągi to nie lubię dużych prędkości, za to uwielbiam zakręty i zostawiać w tyle motocyklistów jadących na litrach jadąc 400 ;) CBF 600 też nadaje się do tego znakomicie ;)

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Pt sty 11, 2019 9:24 pm

Tym bardziej zmiana przełożeń -1/+1 poprawi elastyczność, zmniejszy vmax a da więcej radości z jazdy ;-) sam zastosuje taki zabieg u siebie na wiosnę to dam znać. ;-)
Spalanie w motocyklu dla mnie z kolei ma drugorzędne zmaczenie bo ma służyć mi jako dostawca frajdy ;-)

Moim zdaniem zamulisz sobie moto a niewiele zyskasz na spalaniu. Przy niskich prędkościach cbfa spala niewiele ;-) dopiero wysoko kręcona lubi chlapnąć ;-)

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

So sty 12, 2019 10:21 am

600 nie jest demonem ani prędkości ani przyspieszeń. Osłabienie jej sprawy nie poprawi. Jeszcze jak jeździsz samemu i masz w dupie osiągi to jakoś to będzie, ale jak dołożysz bagaż i pasażera to na 6 biegu będzie Ci brakować mocy, będziesz musiał redukować wcześniej i częściej aby w ogóle to jakoś jechało.

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

So sty 12, 2019 12:59 pm

Wg mnie zakładanie większej na przód/mniejszej na tył, to bezsens. Zrobiłem tak w moim litrze, spalania nie poprawiło, za to moto stało się "ciężkie". Jak tylko zarypię ten napęd, to wracam w podskokach do oryginalnych przełożeń.
viewtopic.php?f=21&t=2007&hilit=Zębatkę&start=30

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Pn sty 14, 2019 2:31 pm

Zdaje sobie sprawę, że spalanie może nie spaść, a moto tylko stanie się mułowate, zapytałem bo może ktoś ma jakieś doświadczenia. Najwyżej trzeba będzie kupić coś ekonomicznego na wtrysku typu NC700 ;)

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Pn sty 14, 2019 5:26 pm

nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Odpowiedz