Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Wt sty 15, 2019 12:27 pm

Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4

musisz mieć popsuty albo licznik, albo wskaźnik spalania :smile:

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Śr sty 16, 2019 7:14 pm

nie mam wskaznika spalania. obliczam sam. Maniek mi świadkiem.

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Śr sty 16, 2019 10:57 pm

Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Paaanie, 170 i 4 litry to masz Pan perpetum mobile jakieś.
Moim zdaniem to jest nierealne absolutnie.
Przy 170 km/h tankowałbyś co ok półtorej godziny.

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Cz sty 17, 2019 5:35 am

Bo to pewnie spalanie łączne z dłuższego dystansu, pokonanego w różnym tempie, w tym także z jazdy 170 na jakimś odcinku.

Nie sądzę żeby to był wynik akcji typu:
- zjeżdżam z autostrady na stację,
- tankuję,
- wracam na autostradę,
- zapinam marszowe 170 i tak cisnę do następnej stacji, na której stwierdzam niewiarygodny wynik <4 litrów na setkę.

:msn-wink:

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Cz sty 17, 2019 7:30 am

goramo napisał(a):Bo to pewnie spalanie łączne z dłuższego dystansu, pokonanego w różnym tempie, w tym także z jazdy 170 na jakimś odcinku.

Nie sądzę żeby to był wynik akcji typu:
- zjeżdżam z autostrady na stację,
- tankuję,
- wracam na autostradę,
- zapinam marszowe 170 i tak cisnę do następnej stacji, na której stwierdzam niewiarygodny wynik <4 litrów na setkę.

:msn-wink:
Otóż to. Ja o tym wiem. Jak na zegarach pokazało się 170 to nie znaczy że przy tylu pali 4 ;)

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Cz sty 17, 2019 8:17 am

raphi napisał(a):
goramo napisał(a):Bo to pewnie spalanie łączne z dłuższego dystansu, pokonanego w różnym tempie, w tym także z jazdy 170 na jakimś odcinku.

Nie sądzę żeby to był wynik akcji typu:
- zjeżdżam z autostrady na stację,
- tankuję,
- wracam na autostradę,
- zapinam marszowe 170 i tak cisnę do następnej stacji, na której stwierdzam niewiarygodny wynik <4 litrów na setkę.

:msn-wink:
Otóż to. Ja o tym wiem. Jak na zegarach pokazało się 170 to nie znaczy że przy tylu pali 4 ;)


Zgadzam się, zwłaszcza że też wiele zależy od warunków terenowych, w jakich miała miejsce jazda z maksymalną prędkością (z górki spalanie będzie dużo mniejsze). Na poniższym filmiku widać zresztą jak kształtuje się zużycie chwilowe przy poszczególnych prędkościach:



Przykładowo: przy pow. 170 km/h (6:15) spalanie chwilowe wynosi niespełna 5 litrów, ale Honda zjeżdża w dół. ;) Tak samo pokazują się 4 litry przy 190 km/h licznikowych (7:27), ale motocykl też jedzie z górki. A przy 160 km/h pod górkę już zaczyna pokazywać powyżej 6 litrów (7:43). Przy 10 min. znowu - prawie 180 km/h, a zużycie paliwa 3.9, ale jazda w dół. 11 minuta - jazda pow. 170 km/h lekko pod górkę i mamy w okolicy 6 litrów. :)

Ten sam motocyklista z Turcji nagrał filmik jazdy swoim NC750X z prędkością maksymalną. Tu jeszcze lepiej widać, jak spalanie zależy od ukształtowania terenu.

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Cz sty 17, 2019 12:59 pm

raphi napisał(a):
Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Paaanie, 170 i 4 litry to masz Pan perpetum mobile jakieś.
Moim zdaniem to jest nierealne absolutnie.
Przy 170 km/h tankowałbyś co ok półtorej godziny.


Albo te licznikowe 170, to prawdziwe ...115 :naughty: :msn-wink:

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

Cz sty 17, 2019 5:28 pm

raphi napisał(a):
Glub napisał(a):nie wiem czy trafisz na tak ekonomiczny egzemplarz jak mój :P a ja wcale lekkiej ręki nie mam. cisnelo się też po 170 licznikowe w dwie osoby na autobanie i spalanie nie wskoczyło powyżej 4
Paaanie, 170 i 4 litry to masz Pan perpetum mobile jakieś.
Moim zdaniem to jest nierealne absolutnie.
Przy 170 km/h tankowałbyś co ok półtorej godziny.


to było tak- tankowanie wawa i wjazd na S8 i zapierdalamy ile się da wsród ciężarowek ale nie mniej niż 120 a potem od ŁDZ do zjazdu na Toruń 170 i tam tankowanie.
sprawdziłem w logach: sumie wyszlo 4.7 tylko wiozłem Manka na grzbiecie :D sorki za letkie minięcie się z prawdą.
z powrotem z Torunia [pozdro da Zibiego] wyszło 3.8 :P

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

N sty 27, 2019 8:51 am

To wątek o pc38 a nie jakichś skuterach... :bag:

Re: Zmiana przełożenia CBF600 PC-38

N sty 27, 2019 12:52 pm

rupert napisał(a):To wątek o pc38 a nie jakichś skuterach... :bag:
Rasista! :bag:
Odpowiedz