CBF1000 nie robi testu liczników. Zegary uruchamiają się prawidłowo.
We wklejonym fragmencie serwisówki każą sprawdzić 3 rzeczy:
1. Napięcie na żółto-czerownym przewodzie kostki, do której wpina się antenę Immobilisera. Odpinasz antenę, włączasz stacyjkę i sprawdzasz czy między tym przewodem (żółto-czerownym) a masą motocykla masz 5V. Jeśli nie ma 5V, to znalazłeś problem, jeśli jest ok to:
2. Sprawdzasz, czy przewód zielono-pomarańczowy ma łączność z masą motocykla (miernik na szukanie zwarcia, i sprawdzasz między zielono-pomarańczowym pinem w kostce a masą motocykla, czy jest łączność). Jeśli nie ma (a ma być zawsze, nawet na zgaszonej stacyjce) to znalazłeś problem, a jeśli jest ok to:
3. Sprawdzasz napięcie na różowym przewodzie kostki, do której wpina się antenę Immobilisera. Włączasz stacyjkę i sprawdzasz czy między tym przewodem (różowym) a masą motocykla masz 5V. Potem odpinasz kostkę od komputera (ECM) i sprawdzasz łączność między pomarańczowo-niebieskim z kostki immobilisera i pomarańczowo-niebieskim z kostki komputera. Ma być łączność. Dodatkowo ta pomarańczowo-niebieska linia z komputera nie może mieć łączności z masą motocykla.
Jeśli wszystko będzie ok, to jest jeszcze mała szansa na uszkodzone przewody samej anteny immobilisera. Miałem coś takiego u siebie, jest to dosyć powszechne, kable wiązki anteny immo łamią się od ruchu kierownicą. Ja odciąłem wiązkę przy wtyczce i przy antenie, wlutowałem nowe i antena zaczęła znowu działać prawidłowo.