Regulacja zaworów.

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Regulacja zaworów.

Postprzez mirek6801 » Cz kwi 11, 2019 6:32 pm

Witam wszystkich.Mam pytanko odnośnie regulacji zaworów w mojej VT 500.Sprawdzałem zawory.Na drugim garku ustawiłem na znaki,czyli RT.Zawory ssace jak i wydechowy luz OK.Przestawiam na FT,czyli przód zawory ssące ok a zawór wydechowy nie.Przekrecam od znaku tak z 2 cm zawór się zamyka, tłok schodzi w dół.Przerwa za duża.Co o tym sadzicie.Tłok w GMP a zawór dopiero się domyka. Zastanawiam się co robię zle.Może tak ma być.Poradzcie.Boję się, że jesli ustawię zawór to zacznie go wypalać bo się nie domyka.Nie napisałem wcześniej.że zaczął stukac.Prawdopodobnie jest to wina tego zaworu.Zawór na znaku jest nie do końca zamknięty.Proszę o pomoc.
mirek6801
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz kwi 11, 2019 6:10 pm
Imię: Mirek
Motocykl: Honda VT 500C

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez Bloodhound » Cz kwi 11, 2019 7:24 pm

Pewnie FT ustawiłeś w GMP w cyklu wydech. Powinieneś ustawić w cyklu sprężania.
O tym właśnie dzisiaj pisałem. Niby prosta robota, ale drobne przeoczenie i zaczynają się jaja.

Tapatalknięte
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez zibi » Cz kwi 11, 2019 7:26 pm

Obstawiam, że kręcisz wałem nie w tę stronę i luz na łańcuchu z nieodpowiedniej strony fałszuje ustawienie wałka rozrządu.
Jeśli wchodzisz między koty musisz mruczeć tak jak one!

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi
Miłośnik
 
Posty: 784
Dołączył(a): N lip 07, 2013 6:04 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 51
Motocykl: NC750X, BMW R NINE T
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez Bloodhound » Cz kwi 11, 2019 7:45 pm

Krótko - nie ten suw. Przy FT ma otwarte wydechowe. A kręcenie wałem wstecz, to proszenie się o problemy, jak się ząbki ogniw łańcucha z napinaczem nie dogadają. Pierwsza zasada unikania niepotrzebnego bólu dupy mówi - jak przeciągnąłeś poza cechę, kręć tylko do przodu, nigdy wstecz.

Tapatalknięte
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez mirek6801 » Pt kwi 12, 2019 1:39 pm

Dzięki za podpowiedz.Stary a głupi.Pewnie że na wydechu ustawiałem.Za dużo na raz wszystkiego i człowiek się gubi.Dzięki jeszcze raz.
mirek6801
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz kwi 11, 2019 6:10 pm
Imię: Mirek
Motocykl: Honda VT 500C


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości

cron