Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Pn lut 22, 2016 6:01 pm

To zalezy jak sie zjara. Moj zjaral sie tak ze ladowanie aku bylo mniejsze niz pobór podczas pracy. Jechal jechal i w koncu na biegu jalowym zgasł. Odpalil po doladowaniu aku ale pradu starczylo na 40 km.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14115
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Monte Christo » Pn lut 22, 2016 8:42 pm

raphi napisał(a):Odpalil po doladowaniu aku ale pradu starczylo na 40 km.

Nie każdy jeździ z takimi prędkościami :wink:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Odp: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Wt lut 23, 2016 5:54 am

nocny napisał(a):
raphi napisał(a):Zbyhu na zjaranym alternatorze zajechał z Łodzi na zlot nad morze i potem spowrotem na śląsk. Odpalaliśmy go na pych i prądu wystarczało do utrzymania silnika przy pracy. Ale już nie wystarczyło na odpalenie xenonów.



Czyli jak na 500 km tripie w połowie trasy altek powie papa to nie ma strachu i na chatę jakoś się dojedzie? Byle za dnia.


Niekoniecznie. U mnie spaliła się jedna z trzech faz altka i dwie pozostałe dawały dosyć prądu na pracę silnika. Ale jak padną dwie fazy jednocześnie, to po rozładowaniu aku motór stanie i zostaje laweta.

Miałem szczęście :)
http://zbyhu.cba.pl/moto/zlotcbf3.htm
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez vExus » Wt lut 23, 2016 9:56 am

raphi napisał(a):A w 2010 była już poliftowa CBF1000F, która też nie była wolna od wady alternatora (ale na wszystkie poliftówki jest jeszcze aktywna gwarancja).

Cate napisał(a):dziękuję za rozjaśnienie sytuacji :cheers:
celuję właśnie w model po lifcie

Problem dotyczy tylko poliftówek z pierwszego roku produkcji, czyli 2010. Późniejsze egzemplarze mają już nowy alternator z poprawionym chłodzeniem.
Avatar użytkownika
vExus
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): N lis 06, 2011 10:14 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez garbaty » Pt mar 04, 2016 5:15 pm

no i wuj bombki! mnie też dopadło. założyłem nową gumę na tył, chciałem sprawdzić czy dobrze wyważona i po objawie mrugania świateł wziąłem się dzisiaj za pomiary. 2 fazy po 14V przy 5krpm a ta trzecia trochę ponad 3V przy 5krpm. na akcję serwisową już się nie łapie (2007r) a Honda wyświeciła przeszło 5kpln za stator + koło. Na wyjściu z regla ca 8V. Wszystkie 3fazy mają przejście do masy, jak u Raphiego.

Witki mi opadły.
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez goramo » Pt mar 04, 2016 5:48 pm

Daj do przewinięcia (tylko do dobrego machera), albo poszukaj w necie zamiennika. Kiedyś znalazłem w sieci zamiennik - koszt coś około 550zeta.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez garbaty » Pt mar 04, 2016 6:11 pm

klepnąłem na szybko zamiennik z electrex world, kiedyś brałem od nich do XR650r wzmacniany bo seryjny miał 70W. 200 od nich była rewelacyjna.
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Romek » Pt mar 04, 2016 6:26 pm

Się ciesz że to się stało w domu a nie w trasie na urlopie :msn-wink: :wallbash: :kwasny: :dusgust: :scared: :crybaby:

garbaty napisał(a):Honda wyświeciła przeszło 5kpln za stator + koło.


W standardzie to wymieniają, mam to na zleceniu gwarancyjnym
1. Koło zamachowe 31110MFAD01
2. Wirnik alternatora 31120MFAD02
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez garbaty » Pt mar 04, 2016 7:02 pm

cena masakra. Pytanie czy koło i regiel też musiałbym zmienić stosując zamiennik?
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Romek » Pt mar 04, 2016 7:27 pm

Regler nie, chyba że go też trafiło ale nie słyszałem o takim przypadku żeby i alt i reg. w jednym czasie. Ludzie jak nie mieli już gwarancji to przewijali tylko uzwojenia bez wymiany koła ale jakie efekty i czy trwałe tego nie wiem.
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości