Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez slawekp » Cz maja 25, 2017 12:55 pm

Hmmm ostatnio stojąc w korku pomyślałem o alternatorze, co by się nie spalił!!! no i tak sobie myślę :
gdy stoimy przesuwamy się pomalutku podpieramy się prawą nogą moto w tym momencie pochylone jest na prawo no i automatycznie olej przelewa się również na prawo i tym samym nie ma chłodzenia alternatora przez olej. Myślę że dłuższa praca w takiej pozycji może być jedną z przyczyn spalenia altka. Potem starałem się przechylać na lewo , choć przyznaję że nie jest to wygodne .
Co o tym myślicie?
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Cz maja 25, 2017 2:14 pm

slawekp napisał(a):Hmmm ostatnio stojąc w korku pomyślałem o alternatorze, co by się nie spalił!!! no i tak sobie myślę :
gdy stoimy przesuwamy się pomalutku podpieramy się prawą nogą moto w tym momencie pochylone jest na prawo no i automatycznie olej przelewa się również na prawo i tym samym nie ma chłodzenia alternatora przez olej. Myślę że dłuższa praca w takiej pozycji może być jedną z przyczyn spalenia altka. Potem starałem się przechylać na lewo , choć przyznaję że nie jest to wygodne .
Co o tym myślicie?

Nigdy tak o tym nie myślałem. U mnie zawsze prawa noga na hamulcu a podpieram się lewą.
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez slawekp » Cz maja 25, 2017 3:06 pm

Kurcze to ja odwrotnie zawsze przygotowany by wcisnąć jedynkę, a hamulec prawa rączka.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Cz maja 25, 2017 3:31 pm

geguś napisał(a):Dzięki Dyziu! :thumbsup:
Pomierzyłem piny na wtyczce od alternatora i wyszły różne wyniki 01,5; 02,0; 02,9; zwarcia do masy nie wykryło. Nie wiem czy altek do wymiany czy nie... niby różne są wskazania ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Aku przed odpaleniem ma 14,4 V, natomiast po paru minutach pracy na jałowym aku miało 18-19 V. Może to regulator napięcia walnął a nie altek? a może i jedno i drugie?


Te wyniki pomiarów to na wolnych obrotach? Czyli 15V, 20V i 29V...
Sprawdź jeszcze przy ok. 5 tyś.obr i podaj wyniki.

Akumulator pokazujący w stanie spoczynku 14,4V to dla mnie jakiś kosmos. Nigdy nie widziałem nawet nówki sztuki prosto ze sklepu pokazującej więcej niż 13,5V. A 18-19V to już w ogóle jakieś kuriozum.
Albo masz chujowy, uszkodzony miernik, albo pada w nim bateria, albo akumulator jest w jakiś kosmiczny sposób uszkodzony.

Także. Skombinuj drugi miernik i potwierdź pomiary.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Pt maja 26, 2017 4:10 pm

Siema! Dorwałem inny miernik, uni-t UT70B zrobiłem pomiary i przedstawiają się następująco:
Alternator na pracującym silniku przy 5k rpm na pinach
1-2 1,4
1-3 1,4
2-3 1,7

Natomiast aku
po nocy 14,4
przy zapalonym silniku ale z odpietą kostką alternatora i reflektora przedniego 12,5
po zgaszeniu moto 11,7

Motocykl pochodził 15-20 minut zgasły zegary, zaczęła migąc kontrolka abs-u, po 2-3 minutach moto zdechło choć wcześniej reagowało na gaz.

Zgodnie z Twoimi wszystkimi podpowiedziami rozumiem że to jednak alternator i nie ma się co łudzić, że nie?
A jeśli tak to przewijać? Wymieniać na nowe ale z aso/zamiennik/z innego Moto?
Wymieniać koło magnesowe?
Co byłoby najlepsze?
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez nocny » Pt maja 26, 2017 5:38 pm

slawekp napisał(a):Hmmm ostatnio stojąc w korku pomyślałem o alternatorze, co by się nie spalił!!! no i tak sobie myślę :
gdy stoimy przesuwamy się pomalutku podpieramy się prawą nogą moto w tym momencie pochylone jest na prawo no i automatycznie olej przelewa się również na prawo i tym samym nie ma chłodzenia alternatora przez olej. Myślę że dłuższa praca w takiej pozycji może być jedną z przyczyn spalenia altka. Potem starałem się przechylać na lewo , choć przyznaję że nie jest to wygodne .
Co o tym myślicie?

Że pompa oleju robi swoje i jeśli nie stawiasz na kole to nie ma to znaczenia. Jeśli już to może jakiś ekstra radiator na klapie po stronie altka

pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Pt maja 26, 2017 6:12 pm

geguś napisał(a):
Natomiast aku
po nocy 14,4



Ten pomiar to na odpalonym silniku i podłączonym alternatorze, czy na zgaszonym silniku?
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez radzik » Wt maja 30, 2017 11:53 am

I mnie altek odmówił posłuszeństwa.
Poddałem mój regeneracji w firmie "GYWER. Wczoraj zamontowany, zobaczymy jak długo posłuży.
O tym że padł altek dały mi znać grzane manetki , podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka Low.
Co dało mi do myślenia resztę podpowiedział wujek google .
Avatar użytkownika
radzik
Użytkownik
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr kwi 16, 2014 10:16 am
Lokalizacja: Złotów
Wiek: 56
Imię: piotr
Motocykl: CBF1000FA
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Wesoły Dyzio » Wt maja 30, 2017 12:25 pm

radzik napisał(a):I mnie altek odmówił posłuszeństwa.
Poddałem mój regeneracji w firmie "GYWER. Wczoraj zamontowany, zobaczymy jak długo posłuży.
O tym że padł altek dały mi znać grzane manetki , podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka Low.
Co dało mi do myślenia resztę podpowiedział wujek google .

Lepiej, aby podpowiedział Ci jeszcze nie zamontowany voltomierz :biggrin:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Wt maja 30, 2017 9:02 pm

Temat alternatora rozwikłany, dzieki za pomoc na PW.
mój altek wygląda tak : [url]
https://drive.google.com/open?id=0B-ttL ... Gc4b2VfNlE
[/url]
A dla potomnych powiem, że migająca kontrolka ABS-u to żaden błąd do odczytania tylko sygnalizacja układu, że nie działa (zgodnie z owner's manual), ponadto znalazłem dobry filmik, który pomógł mi ze zdjęciem pokrywy alternatora, wydawało mi się, że mam zaklejony silikonem na amen, nie chciał zejść, nie umiałem się do niego dobrać a po tym filmiku zdjąłem pokrywę w minutę
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości