Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez emuking » N lip 30, 2017 8:28 pm

Witam, mnie także dopadł problem spalonego alternatora. Stator poddalem regeneracji w firmie Gywer, założyłem i pojawił się mały problem a mianowicie. Napięcie pomiędzy cewkami jest w granicach 60V przy 5000 więc ok, na wyjściu z regulatora 14 na jałowym i 14,4 przy około 5000. Niestety mierzone na akumulatorze to już tylko 13,8 na jałowym i 14,1 przy 5000, wydaje się ok ale w momencie gdy zalaczy się wentylator chłodnicy to napięcie na regulatorze spada do 13,5 - 13,7 a jak się zalacze długie światła to nawet 13,2. A na aku w tym momencie 12,7 a przy 5000 max 12,9. Czy może być ze przy awarii alternatora poszedł też regulator?
emuking
Użytkownik
 
Posty: 23
Dołączył(a): N sty 29, 2017 8:18 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn lip 31, 2017 6:41 am

Jakby padł regulator, to miał byś ładowanie dużo powyżej 15,5 V. Tak więc regler masz sprawny.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez emuking » Pn lip 31, 2017 7:24 am

akumulator sprawdzałem w sklepie z akumulatorami i gość twierdzi ze jest jak najbardziej OK.
z alternatora tez jest w miare stabilne. A na kostce z regulatora skacze od 14,4 przy 5000 do ledwo 13 jak sie zalaczy dmuchawa. A chyba raczej na regulatorze tez powinno byc powyzej 14 cały czas
emuking
Użytkownik
 
Posty: 23
Dołączył(a): N sty 29, 2017 8:18 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Grzesiob » Pn lip 31, 2017 8:00 am

Mam u siebie stały monitoring napięcia w instalacji. Napięcie waha się od 13,3 do 14,2 w zależności od włączonych urządzeń (grzane manetki, światła drogowe, kierunkowskazy, wentylator). Monitoring nie jest robiony jakimś miernikiem elektronicznym tylko gadżetem więc rzeczywisty poziom napięcia może być ciut różny. Z reguły napięcie mam na poziomie 14V. Wydaje się mi że wskazania u ciebie są w granicach tolerancji (przekraczają 12V i nie są wyższe niż 14,4) więc wg mnie jest u ciebie ok i nie ma się czym przejmować. Regulator nigdy nie da ci jednakowego prądu przy różnych obciążeniach i różnych obrotach. Na wolnych obrotach napięcie zawsze przy obciążeniu będzie niższe, alternator po prostu daje mało prądu w takich warunkach aby zaspokoić potrzeby podzespołów. Przejmowałbym się gdyby napięcie spadało poniżej 12V i utrzymywało się mimo podniesienia obrotów.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn lip 31, 2017 8:27 am

emuking napisał(a):akumulator sprawdzałem w sklepie z akumulatorami i gość twierdzi ze jest jak najbardziej OK.
z alternatora tez jest w miare stabilne. A na kostce z regulatora skacze od 14,4 przy 5000 do ledwo 13 jak sie zalaczy dmuchawa. A chyba raczej na regulatorze tez powinno byc powyzej 14 cały czas

Po pierwsze, wentylator bierze trochę prądu, więc spadek może być odczuwalny,
Po drugie, regulatory nie są takie same i każdy będzie regulować napięcie w inny sposób. Są przypadki, gdy przy większych obrotach napięcie spada. Ja tak mam i jest ok.
Po trzecie, b.b.b. rzadko zdarza się, aby regulator padł tak, aby napięcie spadało a nie rosło. Jest to jeden, na może 100 tys. przypadków.
Po czwarte, może czujnik temperatury lub silnik wentylatora jest uszkodzony i dlatego pobiera więcej prądu.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez emuking » Pn lip 31, 2017 4:09 pm

Postanowiłem jeszcze raz wszystko sprawdzić podczas jazdy wraz z zamontowanym profesjonalnym sprzętem :). I przy jeździe mam napięcie pomiędzy 14-14,3. Jak zalaczy się wentylator to spada do 13,5-13,7 podczas jazdy i 12,9 na postoju.
emuking
Użytkownik
 
Posty: 23
Dołączył(a): N sty 29, 2017 8:18 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Grzesiob » Pn lip 31, 2017 9:50 pm

I jeździj tak dalej i niczym się nie przejmuj. Wg mnie jest ok.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Wesoły Dyzio » Wt sie 01, 2017 6:49 am

Grzesiob napisał(a):I jeździj tak dalej i niczym się nie przejmuj. Wg mnie jest ok.

Dokładnie tak.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Majkrzaq » Cz sie 17, 2017 4:34 pm

No i u mnie padł alternator. Wszystko na jeden dzień przed wyjazdem w Alpy... :crybaby: Ktoś tu w temacie, kto pracuje w serwisie Hondy, wspominał o jakimś zestawie naprawczym. Rozumiem, że chodziło po prostu o nowy OEMowski stator?
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez goramo » Cz sie 17, 2017 7:28 pm

Majkrzaq napisał(a):No i u mnie padł alternator. Wszystko na jeden dzień przed wyjazdem w Alpy... :crybaby:



No to w sumie odrobina szczęścia w nieszczęściu, że nie zdechł gdzieś na alpejskiej przełęczy. :scared:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości