Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Trollsky » Wt maja 08, 2012 4:06 pm

po raz trzeci spalił mi sie alternator dzisiaj. Najpierw zaczela sie swiecic kontrolka ABS, potem padła deska rodzielcza a potem moto zgasło. Objawy jak ostatnio wiec raczej napewno alternator. Brak mi słow, nie ogarniam co sie do kurwy dzieje, przeciez alternatory sie nie palą ot tak, raz to rozumiem ale trzeci ?! honda polska pewnie nie uzna gwarancji skoro altek był juz wczesniej przewijany :(
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Wt maja 08, 2012 4:32 pm

No przewiniętego może nie uznać.
Ale jakbyś zorganizował spalony oryginał, to już lepiej ;).
Można założyć spalony i dać do wymiany ;).

A tak BTW - firma, która Ci to przewijała, dała jakąś gwarancję? Bo coś za szybko Ci to umarło.

No i gut, że nie w Bieszczadach... Ale kurde nie zazdroszczę :(
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Trollsky » Wt maja 08, 2012 4:43 pm

jest gwarancja, ale co z tego skoro co 6 tysiecy musze go przewijać ponownie. Jestem dosc zrezygnowany, znow z 2 tygodnie bede musiał jezdzic autem albo trampkiem. kurwa.
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez goramo » Wt maja 08, 2012 9:38 pm

Ostatnio miałeś 0,7 litra oliwy za mało w piecu - może się altek po prostu przegrzał... :unsure:
Chłodzony jest chyba właśnie olejem...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Trollsky » Śr maja 09, 2012 8:47 am

po całonocnym ładowaniu motocykl dalej trup

jest cień szansy ze to aku padło 2 letnie, kupiłem jakis tanszy model kiedystam .
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez rupert » Śr maja 09, 2012 9:04 am

Trollsky napisał(a):po całonocnym ładowaniu motocykl dalej trup

jest cień szansy ze to aku padło 2 letnie, kupiłem jakis tanszy model kiedystam .

:thumbsup: No to się ciesz, wygląda na zwarcie aku :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Śr maja 09, 2012 9:57 am

Trollsky, woltomierz sobie zainstaluj!
viewtopic.php?f=21&t=1210
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez rupert » Śr maja 09, 2012 10:16 am

Ale nurtuje mnie w tej sytuacji jedna sprawa. Skoro aku padł, to czemu moto nie bujało na samym altku? Jak doszło do zaniku wszelkiego prądu w układnie?
Albo padł aku (skoro nie dyga po nacnym ładowaniu) i altek (skoro moto zgasło).
Może być tak, że padał aku, a regulator napięcia rzucał cały prąd z altka na aku, który przy zwarciu celi nie puszcza czysto prądu, aż w rezultacie przerwał przepustowość.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Śr maja 09, 2012 10:43 am

rupert napisał(a):Ale nurtuje mnie w tej sytuacji jedna sprawa. Skoro aku padł, to czemu moto nie bujało na samym altku? Jak doszło do zaniku wszelkiego prądu w układnie?
Albo padł aku (skoro nie dyga po nacnym ładowaniu) i altek (skoro moto zgasło).
Może być tak, że padał aku, a regulator napięcia rzucał cały prąd z altka na aku, który przy zwarciu celi nie puszcza czysto prądu, aż w rezultacie przerwał przepustowość.

Są różne pady aku, najczęstrzym z nich jest zwarcie, brak przepływu prądu. Prąd, który wchodzi do Aku z altka znika w nim i jest zamieniany na ciepło, nie wychodzi już z niego, albo wychodzą jakieś ochłapy.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez rupert » Śr maja 09, 2012 10:51 am

Tak sobie główkuję, chciaż elektrykiem nie jestem, to od dzieciaka bawię się prądem. Miałem nadzieję, że zmotywuję jakiegoś specjalistę elektryka do wytłumaczenia problemu :cool:
Ciekawi mnie sytuacja, przecież regulator odpowiada za podział produkowanego prądu na ładowanie aku oraz bieżące użycie. Wygląda, że w sytuacji zwarcia aku, regulator wszystko pcha właśnie a aku. Co wydaje się kiepskim rozwiązaniem.

Główkuję, że jak komuś pada ładowanie, tzn zaczynają gasnąć lampy, pozostaje coraz mniej prądu, najlepiej czym prędzej zatrzymać się i przy pracującym moto odpiąć masę aku, wtedy pozwoli nam to kontunuować jazdę. Oczywiście dotyczy to jedynie podejrzenia, że padło nam aku
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości