Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Śr maja 09, 2012 10:57 am

Tak, dopóki motocykl pracuje to rzeczywiście można odpiąć masę. Tylko wtedy regulator może się zachowywać niezdrowo i cała instalacja może być nadwyrężona. Można to sprawdzić na postoju. Może się kiedyś skuszę :) Nie chciałbym zaliczyć powtórki z brakiem prądu. Ja miałem odwrotną sytuację. Aku działało, ale brakowało ładowania, a raczej łądowanie było bardzo słabe bo altek już przymierał. No i prądu nie starczyło do domu. Gdybym jechał na samym aku to pewnie max 30 - 40 km, a ja przejechałem ze 140 chyba. I wszystko umarło gdy sobie zapomniałem i... włączyłem kierunkowskaz. Moto wtedy zaliczyło kangura i zgasło. Może bez tego jakoś bym dociągnął jeszcze te 35 km :)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Śr maja 09, 2012 11:03 am

Aku musi być. Jest jak bufor energii ;).
Bez aku można usmażyć instalację.
Z uszkodzonym aku jest za duży opór elektryczny.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez rupert » Śr maja 09, 2012 11:19 am

Racja :thumbsup: Pewnie altek mógłby też się zagotować.

Czyli wypinać bezpiecznik 20A świateł i nie tykać czegokolwiec co mryga :msn-wink: Gorzej ze stopem :cool:

Mówię o sytuacji awaryjnej, mając kilka-kilkadziesiąt km do bazy
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Śr maja 09, 2012 11:37 am

Ja miałem raz taką akcję:
Znajomi kupili jakiegoś starego jak wszechświat Eliminatora 600, a ja miałem nim wracać spod Lublina.
Wiadomo było, że aku nie żyje w nim, więc znajomy zabrał drugi akumulator.
Ale drugi akumulator nie chciał wejść do motocykla (inne gabaryty). No to odpaliliśmy moto na pych, było zdrowe, kupili.
Nie ujechałem pół kilometra, a zaczęły się cyrki. Przerywał, szarpał, obrotomierz szalał po całej skali. Nie dało się jechać.
I winne było martwe aku...
Rozwiązanie sytuacji było takie, że stare i zapasowe aku połaczyliśmy równolegle kablami WN, a drugie zapasowe aku przydrutowaliśmy do tylnej kanapy motocykla ;).
Moto nie do poznania, odpaliło, śmigało i dojechało bez zająknięcia do Rybnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Trollsky » Śr maja 09, 2012 6:54 pm

locha zagadała wiec jednak chyba altek :(
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Śr maja 09, 2012 7:00 pm

Miernik i pomiar napięcia na klemach podczas pracy silnika powiedzą Ci prawdę.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Śr maja 09, 2012 7:14 pm

zbyhu napisał(a):Miernik i pomiar napięcia na klemach podczas pracy silnika powiedzą Ci prawdę.

Niekoniecznie. Mój na każdej fazie z tego co pamiętam pokazywał napięcie mniej więcej prawidłowe. Napięcie znikało dopiero pod obciążeniem. Ale oczywiście trzeba to sprawdzić.

Ja przemyślałem sprawę i zdecydowanie Trollsky powinieneś pojechać do Hondy i tonem nie znoszącym sprzeciwu zostawić im motocykl do naprawienia (nie ważne, że masz przewinięty alternator). Kiedyś w tym miejscu był oryginalny który się spierdolił, ale jako że Honda siedzi cicho i nie robi żadnej akcji naprawczej, to nie wiedziałeś, że możesz wymienić. I przez NICH i ICH WADLIWY alternator musiałeś go parę razy przewijać, i masz z tym masę kłopotu, a ponadto nagły brak prądu w motocyklu jest szalenie niebezpieczny dla Ciebie i innych uczestników drogi, więc idziesz im na rękę podstawiając sprzęt z zamiarem gwarancyjnej wymiany nie wyciągając z tego żadnych konsewkencji! Powinni się cieszyć! Bo jak nie to zrobisz im koło dupy nagłaśniając sprawę, że wadliwy alternator ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i wtedy (nie wiem który urząd), ale przymusiłby ich do ogłoszenia głośnej akcji serwisowej i wzywania wszystkich motocykli... mieliby z tego powodu duuużo większe koszty niż Twój alternator.

Amen.

:msn-wink:

PS "Ja nie oczekuję cudów. To sa normalne, europejskie standardy i tylko w Polsce firmom ciągle się wydaje że dymanie klienta to norma". W moim przypadku Honda zachowała się OK, nie doczepiali się niczego i bez marudzenia wymienili co trzeba.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Osu! » Wt maja 15, 2012 8:51 am

...ostatni przypadek Zbyha utwierdza mnie w pelnych obawach odnośnie mojej moci i altka....boje sie, że i na nią przyjdzie kolejka...i to w najmniej oczekiwanym momencie gdzies na bezludziu za rogiem wypizdowia :wallbash:
Dobrze, że chociaż Voltomierz sobie zainstalowałem prewencyjnie... :thumbsup:

Kurde, musze pogadać z Honda u mnie czy nie ma "jakiegoś sposobu" by wymienić altka awansem... :crybaby:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Wt maja 15, 2012 4:25 pm

No, ja właśnie odstawiłem swoją kobyłę do Hondy w Tychach.
No i pozostaje czekać :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Wt maja 15, 2012 5:23 pm

zbyhu napisał(a):No, ja właśnie odstawiłem swoją kobyłę do Hondy w Tychach.
No i pozostaje czekać :).

Powiedzieli ci ile + - będziesz czekal?
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości