Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Turos » Śr maja 31, 2017 3:55 pm

W cbf500 jak mi migala kontrolka abs znaczyło, że akumulator jest mocno rozładowany i nie odpali już maszyna.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Śr maja 31, 2017 10:16 pm

radzik napisał(a):I mnie altek odmówił posłuszeństwa.
Poddałem mój regeneracji w firmie "GYWER. Wczoraj zamontowany, zobaczymy jak długo posłuży.
O tym że padł altek dały mi znać grzane manetki , podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka Low.
Co dało mi do myślenia resztę podpowiedział wujek google .

Skąd pomysł na tą firmę? Masz jakieś polecenie czy cenna i allegro skusiły do ich usług? Jaki był czas realizacji i finalny koszt?
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez tombartosz » Pn cze 05, 2017 2:47 pm

Tak z ciekawości, czy ktoś próbował przypasować stator z CBR1000RR do CBF1000 ? Majnfriend sprzedaje takie po 32 USD z przesyłką a na oko wymiarami pasuje. https://www.aliexpress.com/item/Stator-Coil-For-Honda-CBR1000RR-CBR-1000-RR-2004-2007-Motorcycle-Generator/32259710603.html
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Pn cze 05, 2017 3:14 pm

Poszukaj mocy znamionowej altka w obu motocyklach. Ogólnie silniki są praktycznie te same. Już teraz nie jestem w 100% pewien, ale na CBR1000 też chyba była akcja serwisowa wymiany alternatorów, więc możliwe, że były takie same.

Zwróć tylko uwagę, że w linku masz zamiennik, nie oryginał Hondy. A zamienniki do CBF1000 też da się kupić.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez tombartosz » Wt cze 06, 2017 8:29 am

Tak tak, wiem, że to zamiennik i zdaję sobie sprawę, że chiński i za 100zł to nie można wymagać wiele. Ale jednak 100zł to też nie majątek. Co do mocy to szybkie poszukiwania w internecie mówią 350W w CBR vs 344W w CBF co w zasadzie pewnie nie ma znaczenia albo wynika z zaokrągleń.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez radzik » Wt cze 06, 2017 12:37 pm

geguś napisał(a):
radzik napisał(a):I mnie altek odmówił posłuszeństwa.
Poddałem mój regeneracji w firmie "GYWER. Wczoraj zamontowany, zobaczymy jak długo posłuży.
O tym że padł altek dały mi znać grzane manetki , podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka Low.
Co dało mi do myślenia resztę podpowiedział wujek google .

Skąd pomysł na tą firmę? Masz jakieś polecenie czy cenna i allegro skusiły do ich usług? Jaki był czas realizacji i finalny koszt?


Na stronie 38 kolega Mickonr podał namiary na tą firmę .
Koszt 180zł plus 20zł za expresową naprawę normalnie do 14dni.
Oczywiście dochodzą jeszcze koszty wysyłki.
O skuteczności za wcześnie jeszcze mówić, przejechałem po naprawie tylko 1200km.
Avatar użytkownika
radzik
Użytkownik
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr kwi 16, 2014 10:16 am
Lokalizacja: Złotów
Wiek: 56
Imię: piotr
Motocykl: CBF1000FA
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Wt cze 06, 2017 12:58 pm

Dzięki za info.
U mnie altek już przewiniety, zdecydowałem się na usługi warsztatu polecanego przez serwis motocyklowy. dostałem gwarancję na pół roku, koszty te same a robota wygląda na porządną. Mam nadzieję że do 100k km nakręce bez problemu(aktualnie mam 50k).
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Moto_Christo » Pt cze 09, 2017 8:32 am

Altek wymieniony. Kupiłem zamiennik firmy Electrex World u Olka. Stary pójdzie do regeneracji u Gywera (albo kupię ten mocniejszy od innego moto) żeby mieć na zapas.
Akumulator naładowałem.
Odczyty voltomierza (lampa mijania świeci na stałe):
- wolne obroty i powolna jazda na jedynce: 14,0-14,2V
- jazda z obrotami powyżej 2000: 14,2-14,4V - nie ma znaczenia czy to jest 2000obr czy 8000obr. Wskazanie voltomierza się nie zmienia.

Włączanie odbiorników w postaci świateł długich, podgrzewania manetek niczego nie zmienia w odczycie (nie wiem czy to dobrze).
Z jednym wyjątkiem. Jeśli na wolnych obrotach stojąc np. na skrzyżowaniu albo powoli jadąc włączy się chłodzenie silnika to ładowanie spada z 14,0V do 12,7V. Wystarczy podnieść obroty powyżej 2000 i ładowanie wzrasta do 13,8V.

Jak na razie kończę przygodę z alternatorem :) mam nadzieję, że na zawsze :tongue:
Moto_Christo
Użytkownik
 
Posty: 28
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 4:01 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 50
Imię: Wojtek
Motocykl: Honda CBF 1000

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Wesoły Dyzio » Pt cze 09, 2017 9:44 am

Moto_Christo napisał(a):Altek wymieniony. Kupiłem zamiennik firmy Electrex World u Olka. Stary pójdzie do regeneracji u Gywera (albo kupię ten mocniejszy od innego moto) żeby mieć na zapas.
Akumulator naładowałem.
Odczyty voltomierza (lampa mijania świeci na stałe):
- wolne obroty i powolna jazda na jedynce: 14,0-14,2V
- jazda z obrotami powyżej 2000: 14,2-14,4V - nie ma znaczenia czy to jest 2000obr czy 8000obr. Wskazanie voltomierza się nie zmienia.

Włączanie odbiorników w postaci świateł długich, podgrzewania manetek niczego nie zmienia w odczycie (nie wiem czy to dobrze).
Z jednym wyjątkiem. Jeśli na wolnych obrotach stojąc np. na skrzyżowaniu albo powoli jadąc włączy się chłodzenie silnika to ładowanie spada z 14,0V do 12,7V. Wystarczy podnieść obroty powyżej 2000 i ładowanie wzrasta do 13,8V.

Jak na razie kończę przygodę z alternatorem :) mam nadzieję, że na zawsze :tongue:


Dziwne, że włączanie manetek podgrzewanych niczego nie zmienia. Generalnie na wolnych obrotach to też trochę wysoko jak na 14,2, ale może ten typ tak ma. Wiele zależy od regulatora napięcia. Jak miałem zamontowany uniwersalny regulator, to wskazania miałem na poziomie 14,0, jak założyłem oryginalny japoński zamiennik :biggrin: to na wolnych obrotach mam 13,2-13,3, a podczas jazdy 13,5-13,7.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Pt cze 09, 2017 12:55 pm

Hym. A czytałem, że wszystko poniżej 13,7V to brak ładowania...
Coś małe masz te wartości.
Ale jeśli moto śmiga, to spoko :)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości