Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez raphi » Cz maja 11, 2017 7:00 pm

Trzymam kciuki!

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Turos » Cz maja 11, 2017 9:02 pm

Nie chcę Cię straszyć, ale w hondzie jest źle rozwiązanie chłodzenie alternatora, stąd problemy. Samo przewinięcie może starczyć na jedną paradę - patrz użytkownik Kotin.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7611
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Jacki » So maja 13, 2017 9:02 am

No, pojeździmy zobaczymy :msn-wink:
Jacki
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pn maja 30, 2016 6:00 pm
Lokalizacja: lubelskie
Imię: Jack
Motocykl: CBF1000 `06
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Avalon » Pn maja 15, 2017 9:52 pm

Jacki napisał(a):No i w końcu po sprawdzaniu cen i ofert postanowiłem sam coś porobić. Wymontowałem stator, bo i tak mnie to czekało. W końcu dowiedziałem się jak wygląda - miał widoczne nadpalenia. Po namowie kumpla oddałem stator do przewinięcia. Okazało się, że zakład przewijał już statory dla Policji. Poczekałem 4 dni i otrzymałem przewinięty sprzęt. Koszt 180 zł. Więc o wiele lepiej niż zakup nowego. Zamontowałem i dwa dni temu odpaliłem maszynę. Wszystko działa, no i jest ładowanie :clap: Zwarcia do masy też już nie ma. Mam nadzieję, że nakręcę dzięki temu rozwiązaniu jeszcze trochę km! :clap:


Jeden z warsztatów serwisujących policyjne motocykle, zaopatruje się u nas w stojany do CBF1000. Nawet dostałem od nich dwa spalone, bo i tak trafiają na śmietnik. Próbowali kilka razy przewijać w różnych firmach, ale efekt był zawsze taki sam.
Niestety problemem nie jest sam stojan ale również (a może głównie) koło magnesowe.
Zdarzały się przypadki że nowy stojan (znaczy z nowym numerem kat.) palił się ponownie jeśli nie był wymieniony w kpl z kołem
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Kotin » Wt maja 16, 2017 9:26 am

Jak wiecie, ja na początku tego sezonu wymieniłem cały alternator na nowy oryginalny i dam znać, jeśli będzie jakiś problem.
Patrz gdzie jedziesz, bo pojedziesz gdzie patrzysz!
Avatar użytkownika
Kotin
Fanatyk
 
Posty: 2170
Dołączył(a): Pn mar 25, 2013 5:58 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz., Warszawa
Imię: Darek
Motocykl: Yamaha FJR
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez mickonr » N maja 21, 2017 5:28 pm

Niestety mnie również dopadła usterka uszkodzonego alternatora. Stator do wymiany lub do regeneracji.

Dzisiaj zakupiłem używany stator pasujący do CBF 1000 (koszt 300zł), pochodzi on podobno z jakiegoś Ducati, ale do CBF też pasuje i jeżdżą na nim policyjne motorki.

Poniżej podaję dane firmy, która się zajmuje naprawą alternatorów:
Przedsiębiorstwo Usługowe "GYWER" tel. 503 038 126, ul. Wiejska 117 44-323 Gogołowa, woj. Śląskie (obok Jastrzębia-Zdrój).

Koszty:
regeneracja - 180zł
wymiana - 200zł
wymiana na mocniejszy - 300zł
Bez litra nie ma zabawy...

Czyta się: Mickon®
Avatar użytkownika
mickonr
Znawca
 
Posty: 204
Dołączył(a): Wt gru 16, 2014 10:49 am
Lokalizacja: Urodzony w Częstochowie, zamieszkał w Chorzowie.
Wiek: 38
Imię: Michał
Motocykl: Honda CBF1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Wt maja 23, 2017 10:45 am

W ostatnią niedzielę miałem następujące objawy: w czasie jazdy zgasły zegary, wszystkie kontrolki, światła itp. ale kontrolka ABS-u szybko migała. Po zatrzymaniu się, motocykl już nie odpalił, aku rozładowane, dopiero z kabli odpalił i pozwolił przejechać 30 km po czym zdechł. Nie próbowałem odpalać tylko laweta i dom. Po doładowaniu kontrolka ABS-u już nie migała jak wcześniej. moto zachowywało się jakby nic się nie stało. Po całonocnym ładowaniu akumulatora motocykl odpalił bez zająknięcia. Czy to był jakiś błąd i miganie kontrolki mam jakoś odczytać?? wiem, że hiss miga błędy ale abs??

Czy to są objawy końca alternatora? Przeczytałem 38 stron tego wątku ale nie znalazłem jakiejś instrukcji jak sprawdzić motocykl dokładnie, jakie wartości powinny być i jak się za to zabrać. Owszem wspominacie o wtyczce alternatora, 3 pinach, zwieraniu do masy itp ale dla kompletnego laika-humanisty nie za bardzo wiem jak się za to zabrać... Pomocy.
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez -patrick- » Wt maja 23, 2017 10:58 am

motocykl odżył, i będzie żył tak długo jak będzie prąd w aku...
zmierz napięcie na aku, to podstawa. nie wymaga żadnej filozofii, będziesz już dużo mądrzejszy.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez geguś » Wt maja 23, 2017 11:08 am

przed ładowaniem miał 11 V z groszami a po naładowaniu jakoś 14 V z groszami. Sprawdzę dziś po całej nocy czy nie zgubił prądu, 4 rok Hankę mam i nic się nie działo, lałem paliwo, latałem i serwisowałem, ze 20kkm nakręciłem aż do ostatniej niedzieli... kurka wodna.

Jacki skąd jesteś dokładnie, które miejsce na Lubelszczyźnie??
Ostatnio edytowano Wt maja 23, 2017 11:14 am przez geguś, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
geguś
Miłośnik
 
Posty: 820
Dołączył(a): Pt maja 24, 2013 10:54 am
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A GSX-R 750
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez -patrick- » Wt maja 23, 2017 11:12 am

11V to śmietnik totalny, aż dziwne, że wstał.

zmierz ile ma pod napięciem, na odpalonym moto.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości