Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt maja 23, 2017 11:16 am
też jakoś 14V z groszami. wczoraj sprawdzane
Wt maja 23, 2017 2:44 pm
Tak, twoje objawy ze zgaszonymi kontrolkami i migającym ABS to padnięty alternator. Gdzieś opisałem to dokładnie wraz z diagnozą pomiarową .
Wt maja 23, 2017 5:34 pm
Czy za pomocą tego miernika jest możliwość sprawdzenia alternatora? A jeśli tak w jakiej pozycji powininno być pokrętło, w które z tych trzech dziur mają być włożone kable i gdzie przykładać który kabel.
https://drive.google.com/file/d/0B-ttL3cg_P59cjVyWEQ4NjdOdGs/view?usp=drivesdkCzy zdejmujac pokrywę alternatora czekać na jakieś niespodzianki? Ma zejść łatwo czy opornie, czy jest przyklejona czy nie, czy jest tam jakaś uszczelka a jeśli tak to czy da się ją ponownie wykorzystać? Ogół ie na co wrócić uwagę zdejmujac pokrywę?
Śr maja 24, 2017 6:38 am
geguś napisał(a):Czy za pomocą tego miernika jest możliwość sprawdzenia alternatora? A jeśli tak w jakiej pozycji powininno być pokrętło, w które z tych trzech dziur mają być włożone kable i gdzie przykładać który kabel.
https://drive.google.com/file/d/0B-ttL3cg_P59cjVyWEQ4NjdOdGs/view?usp=drivesdkCzy zdejmujac pokrywę alternatora czekać na jakieś niespodzianki? Ma zejść łatwo czy opornie, czy jest przyklejona czy nie, czy jest tam jakaś uszczelka a jeśli tak to czy da się ją ponownie wykorzystać? Ogół ie na co wrócić uwagę zdejmujac pokrywę?
Na mierniku ustawiasz pokrętło na 200 V prądu zmiennego, czyli przekręcasz dwa razy w prawo z pozycji "off". Kable podłączasz tak jak na zdjęciu. Pokrywy alternatora w ogóle nie zdejmujesz, tylko odłączasz wtyczkę trzypinową od regulatora napięcia. Przy prawidłowym napięciu powinieneś mieć ok.30V. W niektórych alternatorach jest nawet 35V-40V.
Śr maja 24, 2017 7:44 am
Będąc mądrym po szkodzie i nie ufając w bezawaryjną pracę alternatorów oryginalnych, zamienników czy pasujących z innych motocykli chcę sobie zamontować wskaźnik ładowania akumulatora w czasie jazdy. Chcę uniknąć niespodzianki. Sporo jest na woltomierzy wpinanych w gniazdo zapalniczki ale mnie się wydaje, że chyba lepiej, żeby kabelki szły bez zakłóceń bezpośrednio do akumulatora. Nie jestem ekspertem w elektryce ale wydaje mi się, że każde urządzenie po drodze zmienia odczyt. Tylko, że takie woltomierze są za 30-40zł. znalazłem na allegro woltomierz KOSO z kabelkami wpinanymi do akumulatora. Tyle, że za ...149zł. Jest sens się w to pakować za taką cenę? Czy taki wpinany w gniazdko zapalniczki wystarczy?
Śr maja 24, 2017 8:28 am
Moto_Christo napisał(a):Będąc mądrym po szkodzie i nie ufając w bezawaryjną pracę alternatorów oryginalnych, zamienników czy pasujących z innych motocykli chcę sobie zamontować wskaźnik ładowania akumulatora w czasie jazdy. Chcę uniknąć niespodzianki. Sporo jest na woltomierzy wpinanych w gniazdo zapalniczki ale mnie się wydaje, że chyba lepiej, żeby kabelki szły bez zakłóceń bezpośrednio do akumulatora. Nie jestem ekspertem w elektryce ale wydaje mi się, że każde urządzenie po drodze zmienia odczyt. Tylko, że takie woltomierze są za 30-40zł. znalazłem na allegro woltomierz KOSO z kabelkami wpinanymi do akumulatora. Tyle, że za ...149zł. Jest sens się w to pakować za taką cenę? Czy taki wpinany w gniazdko zapalniczki wystarczy?
A co jeśli będziesz chcieć podłączyć jakiś urządzenie do gniazda zapalniczki ? Woltomierz najlepiej wpinać bezpośrednio pod aku.
Śr maja 24, 2017 9:17 am
Jest cała masa różnego rodzaju woltomierzy, amperomierzy itp. mierników na allegro.
Za cos około 65 złotych widziałem gniazdo zapalniczki z wyjściem USB, a w pokrywce gniazdka zamontowany woltomierz.
Śr maja 24, 2017 10:33 am
Avalon napisał(a):Jest cała masa różnego rodzaju woltomierzy, amperomierzy itp. mierników na allegro.
Za cos około 65 złotych widziałem gniazdo zapalniczki z wyjściem USB, a w pokrywce gniazdka zamontowany woltomierz.
No i w tej "całej masie" problem bo cenową są od 10zł do 150zł i pewnie jeszcze wyżej.
Ten, który podałeś, mam na oku i chyba będzie rozsądnym kompromisem.
http://allegro.pl/ladowarka-2-x-usb-2-1 ... 94356.html
Śr maja 24, 2017 1:58 pm
ładowarka fajna, ale jeśli jesteś typowym turystą i dużo podróżujesz, to najlepszym rozwiązaniem było by gniazdko typowe 12V z dodatkowym USB, oraz miernikiem napięcia.
Sądzę że samo USB to trochę za mało, i gniazdo "zapalniczkowe" może się przydać.
Cz maja 25, 2017 11:58 am
Dzięki Dyziu!
Pomierzyłem piny na wtyczce od alternatora i wyszły różne wyniki 01,5; 02,0; 02,9; zwarcia do masy nie wykryło. Nie wiem czy altek do wymiany czy nie... niby różne są wskazania ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Aku przed odpaleniem ma 14,4 V, natomiast po paru minutach pracy na jałowym aku miało 18-19 V. Może to regulator napięcia walnął a nie altek? a może i jedno i drugie?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.