Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Cz maja 25, 2017 12:55 pm

Hmmm ostatnio stojąc w korku pomyślałem o alternatorze, co by się nie spalił!!! no i tak sobie myślę :
gdy stoimy przesuwamy się pomalutku podpieramy się prawą nogą moto w tym momencie pochylone jest na prawo no i automatycznie olej przelewa się również na prawo i tym samym nie ma chłodzenia alternatora przez olej. Myślę że dłuższa praca w takiej pozycji może być jedną z przyczyn spalenia altka. Potem starałem się przechylać na lewo , choć przyznaję że nie jest to wygodne .
Co o tym myślicie?

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Cz maja 25, 2017 2:14 pm

slawekp napisał(a):Hmmm ostatnio stojąc w korku pomyślałem o alternatorze, co by się nie spalił!!! no i tak sobie myślę :
gdy stoimy przesuwamy się pomalutku podpieramy się prawą nogą moto w tym momencie pochylone jest na prawo no i automatycznie olej przelewa się również na prawo i tym samym nie ma chłodzenia alternatora przez olej. Myślę że dłuższa praca w takiej pozycji może być jedną z przyczyn spalenia altka. Potem starałem się przechylać na lewo , choć przyznaję że nie jest to wygodne .
Co o tym myślicie?

Nigdy tak o tym nie myślałem. U mnie zawsze prawa noga na hamulcu a podpieram się lewą.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Cz maja 25, 2017 3:06 pm

Kurcze to ja odwrotnie zawsze przygotowany by wcisnąć jedynkę, a hamulec prawa rączka.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Cz maja 25, 2017 3:31 pm

geguś napisał(a):Dzięki Dyziu! :thumbsup:
Pomierzyłem piny na wtyczce od alternatora i wyszły różne wyniki 01,5; 02,0; 02,9; zwarcia do masy nie wykryło. Nie wiem czy altek do wymiany czy nie... niby różne są wskazania ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Aku przed odpaleniem ma 14,4 V, natomiast po paru minutach pracy na jałowym aku miało 18-19 V. Może to regulator napięcia walnął a nie altek? a może i jedno i drugie?


Te wyniki pomiarów to na wolnych obrotach? Czyli 15V, 20V i 29V...
Sprawdź jeszcze przy ok. 5 tyś.obr i podaj wyniki.

Akumulator pokazujący w stanie spoczynku 14,4V to dla mnie jakiś kosmos. Nigdy nie widziałem nawet nówki sztuki prosto ze sklepu pokazującej więcej niż 13,5V. A 18-19V to już w ogóle jakieś kuriozum.
Albo masz chujowy, uszkodzony miernik, albo pada w nim bateria, albo akumulator jest w jakiś kosmiczny sposób uszkodzony.

Także. Skombinuj drugi miernik i potwierdź pomiary.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Pt maja 26, 2017 4:10 pm

Siema! Dorwałem inny miernik, uni-t UT70B zrobiłem pomiary i przedstawiają się następująco:
Alternator na pracującym silniku przy 5k rpm na pinach
1-2 1,4
1-3 1,4
2-3 1,7

Natomiast aku
po nocy 14,4
przy zapalonym silniku ale z odpietą kostką alternatora i reflektora przedniego 12,5
po zgaszeniu moto 11,7

Motocykl pochodził 15-20 minut zgasły zegary, zaczęła migąc kontrolka abs-u, po 2-3 minutach moto zdechło choć wcześniej reagowało na gaz.

Zgodnie z Twoimi wszystkimi podpowiedziami rozumiem że to jednak alternator i nie ma się co łudzić, że nie?
A jeśli tak to przewijać? Wymieniać na nowe ale z aso/zamiennik/z innego Moto?
Wymieniać koło magnesowe?
Co byłoby najlepsze?

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Pt maja 26, 2017 5:38 pm

slawekp napisał(a):Hmmm ostatnio stojąc w korku pomyślałem o alternatorze, co by się nie spalił!!! no i tak sobie myślę :
gdy stoimy przesuwamy się pomalutku podpieramy się prawą nogą moto w tym momencie pochylone jest na prawo no i automatycznie olej przelewa się również na prawo i tym samym nie ma chłodzenia alternatora przez olej. Myślę że dłuższa praca w takiej pozycji może być jedną z przyczyn spalenia altka. Potem starałem się przechylać na lewo , choć przyznaję że nie jest to wygodne .
Co o tym myślicie?

Że pompa oleju robi swoje i jeśli nie stawiasz na kole to nie ma to znaczenia. Jeśli już to może jakiś ekstra radiator na klapie po stronie altka

pozdrawiam
Marcin Jan

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Pt maja 26, 2017 6:12 pm

geguś napisał(a):
Natomiast aku
po nocy 14,4



Ten pomiar to na odpalonym silniku i podłączonym alternatorze, czy na zgaszonym silniku?

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Wt maja 30, 2017 11:53 am

I mnie altek odmówił posłuszeństwa.
Poddałem mój regeneracji w firmie "GYWER. Wczoraj zamontowany, zobaczymy jak długo posłuży.
O tym że padł altek dały mi znać grzane manetki , podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka Low.
Co dało mi do myślenia resztę podpowiedział wujek google .

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Wt maja 30, 2017 12:25 pm

radzik napisał(a):I mnie altek odmówił posłuszeństwa.
Poddałem mój regeneracji w firmie "GYWER. Wczoraj zamontowany, zobaczymy jak długo posłuży.
O tym że padł altek dały mi znać grzane manetki , podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka Low.
Co dało mi do myślenia resztę podpowiedział wujek google .

Lepiej, aby podpowiedział Ci jeszcze nie zamontowany voltomierz :biggrin:

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Wt maja 30, 2017 9:02 pm

Temat alternatora rozwikłany, dzieki za pomoc na PW.
mój altek wygląda tak : [url]
https://drive.google.com/open?id=0B-ttL ... Gc4b2VfNlE
[/url]
A dla potomnych powiem, że migająca kontrolka ABS-u to żaden błąd do odczytania tylko sygnalizacja układu, że nie działa (zgodnie z owner's manual), ponadto znalazłem dobry filmik, który pomógł mi ze zdjęciem pokrywy alternatora, wydawało mi się, że mam zaklejony silikonem na amen, nie chciał zejść, nie umiałem się do niego dobrać a po tym filmiku zdjąłem pokrywę w minutę
Odpowiedz