Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt lis 23, 2018 9:58 am
Ten "punkt" ma obowiązek nabić ASO, w każdym przypadku naprawy alternatora na przedłużonej gwarancji.
So lis 24, 2018 9:11 am
Witam wszystkich!
Właśnie zostałem posiadaczem CBF1000 z 2008r. (wcześniej V-Strom 650) i stety albo niestety trafiłem na wątek dotyczący trefnych alternatorów. Przeczytałem od A do Z. Wychodzi na to, że awaria altka to kwestia czasu (48kkm obecnie) i tak się zastanawiam - zaopatrzyć się w zapasowy alternator i jeździć dopóki nic się nie dzieje, wymienić przed sezonem na nowy (co polecacie w tej chwili?)? Czy alternator pada nagle czy daje wcześniej jakieś objawy?
Czy po VIN można dojść od jakiego dostawcy pochodzi alternator i czy jest wadliwy?
So lis 24, 2018 9:54 am
Po VIN niczego się nie dowiesz. Jedynie po wspomnianej wyżej kropce, która zdradza kwestię gwarancyjnej wymiany altka.
Na pewno można polecić zamontowanie wskaźnika ładowania. Altek nie zawsze pada tak od razu, czasem przepala się stopniowo i po obserwacji napięcia ładowania można zauważyć, że coś się dzieje.
Jeśli jeździsz głównie po kraju, to wożenie zapasowego alternatora jest chyba zbędne. W razie awarii za stosunkowo niewielkie pieniądze można przetransportować motocykl do domu/warsztatu.
Jeśli masz w planie wycieczkę po krajach zachodniej Europy (gdzie koszty naprawy lub też transportu motocykla mogą okazać się poważnym problemem), to ja bym chyba ze sobą zabrał zapas, kilka narzędzi i uszczelniacz do dekla, tak aby w razie czego samemu wymienić stojan. To nie jest jakaś bardzo skomplikowana operacja i do się samemu zrobić.
Natomiast odpuściłbym sobie wymianę „prewencyjną”.
So lis 24, 2018 10:10 am
Dolegliwość dotyczy wszystkich modeli CBF 1000 SC58 w wersji z/bez ABS Z ROCZNIKA 06-10
( Problem ten mają również CB1000R, CBR1000RR )
-Nie ma możliwości sprawdzenia dostawy stojana po nr VIN.
-Jeździć dopóki się nic nie dzieje.
-Zamontować woltomierz
Jeśli masz uszkodzony stojan, to warto dać do przewinięcia i mieć na zapas. Zwłaszcza jak gdzieś dalej się wybierasz.
Śr gru 05, 2018 10:40 am
Zrobię jak radzicie. W końcu nie pada 100% alternatorów. Ale tak z ciekawości. Ktoś miał do czynienia?
https://allegro.pl/stojan-alternatora-s ... 71976.html
Śr gru 05, 2018 9:01 pm
Nie miałem z nim styczności, ale wiem że firma Olek Motocykle ma go w ofercie. Jak chcesz mogę sprawdzić czy i za ile jest aktualnie dostępny. Dają na niego gwarancje na rok, pod warunkiem zamontowania w jakimś warsztacie elektro mechanicznym. ( W razie awarii wymagają potwierdzenia z warsztatu)
Cz gru 06, 2018 8:02 am
Już sprawdziłem.
Ten gość z Allegro mocno przesadził...670 złotych
"Olek Motocykle" mają taki stojan za 559.
Jak chcesz, to mogę go mieć za równe 5 stówek. ( plus ew wysyłka 19 złotych)
Pn sty 21, 2019 9:38 am
Czołem,
Czy Cbf1000 sc58 , rok produkcji 2010 również ma zamontowany "wadliwy" stator? Czy w koncowych rocznikach montowano już poprawione statory? Pozdro
Wt sty 22, 2019 12:46 pm
Niestety nie.
pozdrawiam
Marcin Jan
Śr sty 30, 2019 1:29 pm
Domyślam się, że akcja serwisowa miała miejsce w całej Europie, czy tam też stawiali kropki przy numerze vin?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.