Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

N maja 12, 2019 2:02 pm

Witam,

Dziś z żoną wybraliśmy się na trasę do Żelazowej Woli.
W Błoniach zatrzymaliśmy się na zatankowanie, po nalaniu paliwka przekręciłem kluczyk w stacyjce, pojawiły się wskazania licznika, światło się paliło, zestawiłem moto ze stopki centralnej i...
Koniec prądu.

Przekręcanie kluczyka nie dawało efektu, zero reakcji, nic na liczniku nie świeci.
Akumulator raczej sprawny, po 3 tygodniach stania moto odpalił "za pierwszym".
Z kolegą, który podjechał na moto na stacji sprawdziliśmy wszystkie bezpieczniki i są ok...przeczyściliśmy styki, te które były zaśniedziałe.
Spróbowaliśmy odpalić z pycha (bo prądu dalej nie widać) i moto zagadał ale nie miał mocy i wskazania na liczniku wariowały, kontrolka od ABS mryga. Próbowałem się przejechać i moto po chwili nabrał mocy i wigoru ale po 500m stracił wigor i zaczął strzelać z wydechu.

Udało się przejechać 10-15km/h moto do kolegi do garażu żeby go zostawić bezpiecznie, moto ledwo jechał, wskazania na liczniku wariowały, wskazówka stała na 0km/h.

Co padło wg. Was?
Regulator napięcia?
Alternator?
Gdyby to akumulator to z pycha dojechałbym do domu chyba bez problemu.
Niestety moto jest 40km od domu i nie bardzo mam jak sprawdzić.

Regulator mogę kupić i spróbować wymienić, a nuż to pomoże...
Pytanie tylko jaki konkretnie?
CBF600S 2004r.
Oryginalnych nie widzę, coś takiego to pewnie badziewie: https://gmoto.pl/regulator-napiecia-do- ... 35655.html
Nie chcę kupować używanego.

Re: Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

N maja 12, 2019 2:10 pm

Akumulator się skończył. Zaczął zwierać do masy i robi to w sposób niekontrolowany, dlatego wszystko świruje.

Ja bym nawet pożyczył od kogoś aku i spróbował zanim kupisz nowy.

Ładowanie i pych nic nie dadzą. Tylko wymiana.

Stawiam 99% na aku.

Re: Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

N maja 12, 2019 4:34 pm

@raphi
Będzie ciężko z pożyczeniem aku.
Mam znajomych z litrami itd. wiec takiego akumulatora nigdzie nie znajdę.
Naprawdę wadliwy aku może generować takie cyrki?

Jakie aku rekomendujecie do CBF600S (2004)?
Kupię coś, i tak mój aku ma już 3-4 lata, raczej nie będzie to strata kasy.
Regulator napięcia na wszelki wypadek też mogę kupić, nie zawadzi wozić ze sobą w ramach "bezpieczeństwa" na dłuższe trasy.
Tylko nie wiem jaki:-)

Czy coś takiego wystarczy?
https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... fAQAvD_BwE

Re: Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

N maja 12, 2019 4:47 pm

Podłącz jakikolwiek akumulator od innego moto, odpal i zobacz co się dzieje:
A) czy są znowu akcje jak dyskoteka na obrotomierzu i lampki ABS
b) sprawdzisz prąd ładowania :)

Re: Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

N maja 12, 2019 5:18 pm

redrum1906 napisał(a):Witam,
przekręciłem kluczyk w stacyjce, pojawiły się wskazania licznika, światło się paliło, zestawiłem moto ze stopki centralnej i...
Koniec prądu.


Może to aku, ale jest też możliwość, że gdy moto "spadło" z centralnej, szarpnięcie spowodowało, że coś się oberwało/zwarło/rozłączyło, itd. Najprościej, sprawdź miernikiem aku, a później ile Amper pobiera przed i po przekręceniu kluczyka.
Ja jednak poszukał bym, czy nie ma innej przyczyny, np jakiegoś zwarcia na kablach. Sprawdź np kostki na kablach do regulatora, czy nie są zgrzane.

Re: Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

N maja 12, 2019 10:40 pm

Również uważam, że to akumulator. Miałem tak. Pojechałem, po postoju zapalił, zgasł i to był koniec. Na pych poszedł ale tak jak u Ciebie, kontrolki wariowały i tracił moc.

Re: Honda CBF600S 2004r- czy to awaria regulatora napięcia?

Pn maja 13, 2019 5:45 am

Sprawdzę ten akumulator. Wezmę od kumpla, jak dojdzie do domu to kupuję nowy:-) Dzięki za rady.
Niestety mam po Moto kilkadziesiąt km a muszę angażować w akcję również kolegę (stoi u niego na budowie) który nie ma za bardzo aktualnie czasu (urodziło mu się dziecko) więc jeśli by się okazało, że to nie aku a regulator napięcia to mógłbym kupic rezerwowy na wszelki wypadek.
Nie zmarnuje się bo będę woził że sobą w ramach części zamiennej- regulator to jedna z najczęściej wysiadających części w Moto.

Tylko, który kupić?
Podlinkowalem w tym wątku jakiś tani, który wg. specki pasuje do tego modelu.
Ale są na necie Thurmaxa za 240zl i oryginalne za 400-500zł (oO)
Macie z tą częścią jakieś doświadczenia?
Odpowiedz