Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
So maja 25, 2019 7:18 pm
Kupiłem płytki do czterech najluźniejszych wydechowych, teraz mają luz w zakresie 0,20-0,23. Trochę problemu miałem z ustawieniem rozrządu, bo przy czyszczeniu wałka starłem sobie znak z zębatki. Ustawiłem na znaki, ale po przykręceniu wałka okazało się jednak że o jeden ząb za późno. Za drugim razem przyłożyłem sobie ostrze tapeciaka do krawędzi głowicy i wtedy musi się on pokryć z kreskami na kołach.
So sty 21, 2023 5:50 pm
cześć Ja mam takie pytanko, mianowicie: Czy po regulacji luzów zaworowych konieczna jest synchronizacja przepustnic? będę to robił pierwszy raz, ale chciałbym się tego nauczyć, aby samemu w przyszłości takie serwisy przeprowadzać. manual service wydrukowany, narzędzia mam skompletowane, ale nie mam wakuometra. Moto ma nakręcone już blisko 50 tys.
Pn sty 23, 2023 6:58 pm
Napewno kontrola na bank, dużych różnic nie będzie jak zawory do minimalnej korekty, jeżeli korekta duża na pewno podciśnienie się zmieni
Pn sty 23, 2023 7:40 pm
orion82 napisał(a):cześć Ja mam takie pytanko, mianowicie: Czy po regulacji luzów zaworowych konieczna jest synchronizacja przepustnic? będę to robił pierwszy raz, ale chciałbym się tego nauczyć, aby samemu w przyszłości takie serwisy przeprowadzać. manual service wydrukowany, narzędzia mam skompletowane, ale nie mam wakuometra. Moto ma nakręcone już blisko 50 tys.
Hej.
Który rocznik masz tej cbfki ?
Wt sty 24, 2023 12:12 pm
2008
Wt sty 24, 2023 5:25 pm
Czyli wersja po lifcie.
To żadnej synchronizacji tam nie zrobisz.
I…. nie musisz
P.S.
Chyba, że masz jeszcze gaźnikowca, ale z tego rocznika, to raczej nie.
Wt sty 24, 2023 10:21 pm
Hmm, to mnie trochę zaskoczyło, że nie trzeba robić synchro. Tak, to jest po lift - już na wtrysku. Ogólnie nie mam z tym moto żadnych problemów, przejeździłem nim narazie jeden sezon, ale nie znam historii co było do tych 50kk, więc wypadało by zajrzeć pod pokrywę. Liczyłem, że w serwisówce będzie o tym jakaś wzmianka, że po regulacji luzów zaleca się to czy tamto - ale nic takiego nie ma. Jest tylko krok po kroku jak to zrobić. Ok dzięki - dam znać jak się z tym uporam przed nadchodzącym sezonem, może jakieś foty wrzucę.
Wt sty 24, 2023 10:31 pm
Jeszcze jedna rzecz Panowie. Jak sprawdzacie stan łańcuszka rozrządu? Trzeba go wyjmować czy liczy się np. ogniwa tak jak w "gixach". Dodam, że nie słychać żeby głośno pracował. Jaka jest w ogóle żywotność takiego łańcucha?
Śr sty 25, 2023 9:38 am
Żywotność zależy od stylu jazdy mój był wyciągnięty mniej więcej w 60% przy 64000 km,a Zbycha wytrzymał prawie 200000km.Honda zaleca kontrolę przy każdej inspekcji zaworów. Sprawdź wysunięcie napinacza on wile mówi o stanie łańcucha.
Śr sty 25, 2023 10:44 am
orion82 napisał(a):Hmm, to mnie trochę zaskoczyło, że nie trzeba robić synchro. Tak, to jest po lift - już na wtrysku. Ogólnie nie mam z tym moto żadnych problemów, przejeździłem nim narazie jeden sezon, ale nie znam historii co było do tych 50kk, więc wypadało by zajrzeć pod pokrywę. Liczyłem, że w serwisówce będzie o tym jakaś wzmianka, że po regulacji luzów zaleca się to czy tamto - ale nic takiego nie ma. Jest tylko krok po kroku jak to zrobić. Ok dzięki - dam znać jak się z tym uporam przed nadchodzącym sezonem, może jakieś foty wrzucę.
W serwisówce do pc43 nie znajdziesz nigdzie nawet opisu procedury synchro. W tym modelu się tego nie robi.
Od dołu korpusu przepustnic są śrubki, w sumie nawet nie za bardzo dostępne i są one "zafixowane" fabrycznie, jest w manualu info, żeby ich nie ruszać. Resztą wyrównania ciśnienia steruje zawór krokowy IACV.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.