Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » N cze 02, 2019 7:08 pm

Cześć. W mojej CBF1000F SC64 pojawił się niedawno problem z paleniem. Pojawiło się to nagle i wygląda to tak że nieważne czy ciepły czy zimny musze go długo "hełtać" rozrusznikiem. Czasami odpala dopiero po trzeciej próbie. Rozrusznik kręci ochoczo bo akumulator wymieniony na nowy Yuasy tej wiosny.
Czy ktoś mial kiedyś podobna sytuacje? Co mogę sprawdzic sam i czy podpięcie go pod kompa coś wykaże?
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez zbyhu » Pn cze 03, 2019 4:57 am

A podstawowy serwis kiedy robiony?
Świece, zawory?
Możesz spróbować zajrzeć, czy nie wymiga jakichś błędów.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » Pn cze 03, 2019 5:45 am

Nalatane 42 tys. Świece nie zmieniane, zawory nieregulowane. Chciałem to zrobić przy 48tys. jak w serwisówce. Mam wszystkie faktury Anglika, do którego dotarłem później na angielskim forum cbf i wszystko mi potwierdził, więc po zakupie nie robiłem nic ponad tabelę mainetance. Jutro spróbuję wymigać błędy, jak znajdę w serwisówce jak to zrobić. Jak nic nie wymiga to pojade podpiąć go pod kompa.
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez goramo » Pn cze 03, 2019 6:46 am

Dworzi napisał(a): Jak nic nie wymiga to pojade podpiąć go pod kompa.


Jak nic nie wymiga, to i na kompie nic nie wyświetli.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » Pn cze 03, 2019 8:16 am

Nie mogę teraz znaleźć jak to wymigać. Z tego co pamiętam trzeba zmostkować jakieś 2 piny w jakiejś wtyczce :D Ktoś napisze pod jakim hasłem szukać tego w serwisówce?
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez zbyhu » Pn cze 03, 2019 8:44 am

A od kiedy zmienia się świece i reguluje zawory co 48kkm? :eek:

DOPISANE:
Aż sobie ściągnąłem serwisówkę i sprawdziłem.
Kontrola luzów zaworowych w SC64 ma być wykonywana co 24kkm (lub 24 miesiące), świece kontrolowane co 24kkm, wymieniane obligatoryjnie co 48kkm. Ale "kontrola" oznacza, że w razie konieczności trzeba wymienić, nasmarować, wyregulować etc.
Ja tam robię jedno i drugie (zawory, świece) co 24kkm i póki co motocykl nie narzeka.
Zanim wymienisz pół motocykla sugeruję zrobić te podstawowe rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez goramo » Pn cze 03, 2019 9:19 am

W SC64 standardowo siedzą świeczki irydowe, dlatego ich wymiana co 24 tys jest bez większego sensu.

U mnie w CeBuli irydy mają ponad 30 tys i wyglądają cały czas malinowo :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » Pn cze 03, 2019 10:46 am

Zawory były sprawdzane przy 24tys ("idle health check").
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez zbyhu » Pn cze 03, 2019 11:59 am

Dworzi napisał(a):Zawory były sprawdzane przy 24tys ("idle health check").


To raczej "VALVE CLEARANCE" :)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Sebi » Wt cze 04, 2019 9:06 pm

Ale zaczynasz kręcić dopiero jak żółta kontrolka zgaśnie, tak?
Avatar użytkownika
Sebi
Użytkownik
 
Posty: 95
Dołączył(a): So cze 17, 2017 9:54 pm
Lokalizacja: Połchowo koło Redy
Wiek: 54
Imię: Sebastian
Motocykl: Cb750SF+CBF1000 SC64

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości