Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » Wt cze 11, 2019 4:52 pm

Podjęta decyzja o przyspieszonym serwisie, będą wymienione świece, płyn chłodniczy i hamulcowy ze sprzęgłowym. Inspekcja zaworów odbędzie się na jesień/zimę bo takie są u mnie w okolicy kolejki do znawców a sam się do tego nie zabiorę. Z tego co widzę po forum, to regulacja zaworów i tak wypada dopiero przy 72tys, wcześniej nie potrzebują korekty :)
Za przyczynę złego odpalania wszyscy znajomi mechanicy obwiniają świece, mogłem je zajechać przez ostatni rok odpalania na słabym akumulatorze.
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Sebi » So cze 15, 2019 10:27 pm

Człowiek się uczy całe życie. Ja też mam słabe aku i zaczynam się zastanawiać. Być może twoje świece są do wymiany, ale powiedz proszę JAK słabe aku może uszkodzić świece? Pytam ze zwykłej ciekawości.
Avatar użytkownika
Sebi
Użytkownik
 
Posty: 95
Dołączył(a): So cze 17, 2017 9:54 pm
Lokalizacja: Połchowo koło Redy
Wiek: 54
Imię: Sebastian
Motocykl: Cb750SF+CBF1000 SC64

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez zbyhu » N cze 16, 2019 9:56 am

To wg. mnie mogłoby się wydarzyć tylko w połączeniu z jazdą na krótkich dystansach.
Słabe aku, słabe odpalanie to nieco bardziej "zarzucone" mieszanką świece na rozruchu, więcej nagaru, dłuższy proces samooczyszczania. Jeśli gasisz sprzęta, zanim świece dobrze się wypalą, wygrzeją, to z czasem może je szlag trafić, doprowadzić do zmostkowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » N cze 16, 2019 10:18 am

Update: Świece wymienione i jest bez różnicy. Podpięty pod kompa nie wyrzucił żadnych błędów. Gościu zresetował mi kompa do ustawień fabrycznych i na razie jest dobrze ale odpalałem go dopiero po tym 5 razy.
Jeśli dalej będzie się to powtarzać to dam znać. Pod koniec sezonu przy okazji inspekcji zaworów może mechanik znajdzie jakaś przyczynę.
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Dworzi » So sie 31, 2019 3:56 pm

Minęły dwa miesiące i chyba znalazłem winowajce. Problem objawia się przy odpalaniu z rozłożoną boczną stopką.
Odpiąłem więc od niej czujnik popsiukałem WD-40 przetarłem szmatką i napsikałem kontakt-spray. Niestety po ponownym przykręceniu czujnika sytuacja bez zmian. 3 razy pod rząd udowodniłem sobie, że z rozłożoną stopką pali ciężko (na tyle długo kręci że nie chciałem go dłużej męczyć aż do odpalenia) a zaraz po jej złożeniu pali na strzała.

No i cóż nowy czujnik kosztuje 369zł xshok.

Z tego co widzę zasada działania to metalowy trzpień który wchodzi w element stopki i obraca się w raz z jej rozkładaniem i składaniem.
I tu rodzi się pytanie, czy jest on jakoś rozbieralny? Ja sam nie próbowałem go rozbierać a z tego co widzę to ma w sobie jakąś uszczelkę i raczej takie czyszczenie z zewnątrz nawet po jego odkręceniu za dużo mu nie dało. Nadzieja na naprawę jest, bo sam czujnik w niektórych sytuacjach działa tak jak powinien a więc:
- Wbity bieg rozłożona stopka - brak reakcji na starter
- Luz i złożona stopka - odpala od strzała
- Luz i rozłożona stopka - kręci rozrusznikiem ale nie chce odpalić.
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez buczekpan » N wrz 01, 2019 2:26 pm

Sprawdzę, czy gdzieś nie mam tego czujnika stopki bocznej od varadero. Nie wiem czy będzie pasował, ale jest szansa. Odepnij go i zmostkuj piny - będziesz miał pewność czy to wina czujnika.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez cerber » Cz paź 10, 2019 5:41 pm

Ja miałem tak że jak postał na zewnątrz to nie zawsze odpalał za pierwszym razem.Problemem okazał się nie styk w przełączniku na kierownicy.Potraktowałem go kontaktem do instalacji elektrycznych i puki co dział bez zarzutu.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 433
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez zbyhu » Pt paź 11, 2019 5:09 am

U mnie to samo.
Ostatnio mi motocykl po odpaleniu nagle zgasł tak od siebie. Odpalić nie chciał - kliknąłem tam i nazad czerwonym guzikiem - odpalił. Lekko dotknąłem czerwony guzik - zgasł...
Także u mnie czerwony guzik musi pójść na tapetę. Byłoby niemiło, jakby zgubił styk przy wyprzedzaniu...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez cerber » So paź 12, 2019 9:09 am

zbyhu napisał(a):U mnie to samo.
Ostatnio mi motocykl po odpaleniu nagle zgasł tak od siebie. Odpalić nie chciał - kliknąłem tam i nazad czerwonym guzikiem - odpalił. Lekko dotknąłem czerwony guzik - zgasł...
Także u mnie czerwony guzik musi pójść na tapetę. Byłoby niemiło, jakby zgubił styk przy wyprzedzaniu...
Ten sam objaw naprowadził mnie na ten trop.W cbr 1000f też tak miałem i po czyszczeniu jak ręką odjął.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 433
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Cbf1000f SC64 Ciężko pali

Postprzez Wielebny » Pn kwi 20, 2020 8:18 pm

cerber napisał(a):
zbyhu napisał(a):U mnie to samo.
Ostatnio mi motocykl po odpaleniu nagle zgasł tak od siebie. Odpalić nie chciał - kliknąłem tam i nazad czerwonym guzikiem - odpalił. Lekko dotknąłem czerwony guzik - zgasł...
Także u mnie czerwony guzik musi pójść na tapetę. Byłoby niemiło, jakby zgubił styk przy wyprzedzaniu...
Ten sam objaw naprowadził mnie na ten trop.W cbr 1000f też tak miałem i po czyszczeniu jak ręką odjął.


Zapoznałem się z tematem i dlatego jak wielu motocyklistów gaszę tylko kluczykiem tego czerwonego dzyndzla prawie nie używam. Taka stara szkoła ale może czegoś nie wiem. :moto:
Marzenia się spełniają
Avatar użytkownika
Wielebny
Znawca
 
Posty: 267
Dołączył(a): So lut 27, 2016 11:19 pm
Lokalizacja: EZD
Wiek: 53
Motocykl: CBF 1000 SC64 2014
W siodle: >300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

cron