Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez buczekpan » So cze 08, 2019 3:22 pm

Mam problem. Jadąc na pierwszym biegu, gdy staram się utrzymać stałą prędkość przy zakresie 2000- 3000 obrotów, strasznie szarpie mi motocyklem. Wrażenie takie, jak bym jechał na 5-tce na obrotach jałowych. Gdy przyspiesza, problemu brak. Myślałem, że może świece do wymiany, więc założyłem irydowe. Niestety bez zmian. Chciałem przeprowadzić synchronizację, ale w tym modelu nie ma takiej opcji. Cały układ zapłonowy pomierzyłem i wszystko w normie. Cewki, przewody, fajki, świece. Nigdzie iskry nie gubi.
Co mogę jeszcze sprawdzić? System Pair? Jakaś nieszczelności w dolocie? Map-sensor, układ podciśnienia? Może coś z układem paliwowym - wtryski?

Błędów brak, założony akrap z db kilerem. Sprawdzę jeszcze, czy filtr nie jest przypadkiem k&n.
Czy ktoś z was spotkał się z takimi objawami? Może ten typ tak ma? Jałowe trzyma ładnie i równo, a przy lekkim podniesieniu obrotów, charakterystyczne wuwuwuwu..., zakładam że właśnie z tego wynika to szarpanie.
Ale może coś z przeniesieniem napędu? Może odboje w tylnym kole - ale już po 32 tyś?
Podpowiedzcie od czego zacząć. Na wyższych biegach też da się odczuć, ale szarpanie nie jest aż tak mocne.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez cerber » N cze 09, 2019 4:37 pm

Sprawdz łańcuch czy nie jest nierówno wyciągnięty.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 433
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez buczekpan » N cze 09, 2019 6:28 pm

Niestety, to nie łańcuch. Problemem jest znaczne falowanie obrotów w okolicy 2000. Teraz pytanie - jaka jest tego przyczyna ?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez zbyhu » Pn cze 10, 2019 7:08 am

Faluje też bez obciążenia - jak na neutralnym biegu gazujesz sobie silnik?

Zobacz, jak zachowywać się będzie po odpięciu czujnika położenia przepustnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez buczekpan » Pn cze 10, 2019 8:15 am

Tak zrobię, dzięki.

Wczoraj nagrałem, jak to wygląda.
https://drive.google.com/file/d/1-AztoE ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-7TO1f ... p=drivesdk

Nie wiem czy uda się tak udostępnić, ale jak by nie działało, to piszcie.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez buczekpan » Pn cze 10, 2019 2:48 pm

Sprawdzone, to nie jest TPS.
Znalazłem za to informacje, że przy airbox-ie jest jeszcze kilka innych czujników, które mogą być warte uwagi. Czujnik temperatury powietrza, zawór kontroli powietrza dolotowego, zawór regulacji obrotów jałowych. Pewnie jeszcze jakiś czujnik się znajdzie.

Zabrał bym się też za sprawdzenie zaworów, ale mam wrażenie, że jeszcze na nie za wcześnie.
Może napinacz łańcucha rozrządu?

C.D.
Nie miałem dzisiaj zbyt wiele czasu, więc airbox-a nie wyjmowałem. System Pair sprawdzony i jest ok. Blaszki czyste.

Muszę jeszcze poszukać, czy zasilanie na biało-czarnych kablach od wtrysków, przy załączonym kill Switch, powinno być w okolicach 0,2V, czy na tych kablach powinna być masa.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez buczekpan » Śr cze 19, 2019 11:27 am

Rozszyfrujecie jakie błędy miałem?

https://drive.google.com/file/d/1-AztoE ... p=drivesdk
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Nierówna praca na niskich, ale nie jałowych obrotach

Postprzez buczekpan » Śr lip 10, 2019 12:12 pm

Orientujecie się może jaka jest łączna długość przewodów WN? Wystarczy metr, czy jednak dwa metry?

Chcę wymienić, żeby wyeliminować prawdopodobieństwo, że są uszkodzone i przez nie mam falujące obroty.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości