Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
So cze 08, 2019 3:22 pm
Mam problem. Jadąc na pierwszym biegu, gdy staram się utrzymać stałą prędkość przy zakresie 2000- 3000 obrotów, strasznie szarpie mi motocyklem. Wrażenie takie, jak bym jechał na 5-tce na obrotach jałowych. Gdy przyspiesza, problemu brak. Myślałem, że może świece do wymiany, więc założyłem irydowe. Niestety bez zmian. Chciałem przeprowadzić synchronizację, ale w tym modelu nie ma takiej opcji. Cały układ zapłonowy pomierzyłem i wszystko w normie. Cewki, przewody, fajki, świece. Nigdzie iskry nie gubi.
Co mogę jeszcze sprawdzić? System Pair? Jakaś nieszczelności w dolocie? Map-sensor, układ podciśnienia? Może coś z układem paliwowym - wtryski?
Błędów brak, założony akrap z db kilerem. Sprawdzę jeszcze, czy filtr nie jest przypadkiem k&n.
Czy ktoś z was spotkał się z takimi objawami? Może ten typ tak ma? Jałowe trzyma ładnie i równo, a przy lekkim podniesieniu obrotów, charakterystyczne wuwuwuwu..., zakładam że właśnie z tego wynika to szarpanie.
Ale może coś z przeniesieniem napędu? Może odboje w tylnym kole - ale już po 32 tyś?
Podpowiedzcie od czego zacząć. Na wyższych biegach też da się odczuć, ale szarpanie nie jest aż tak mocne.
N cze 09, 2019 4:37 pm
Sprawdz łańcuch czy nie jest nierówno wyciągnięty.
N cze 09, 2019 6:28 pm
Niestety, to nie łańcuch. Problemem jest znaczne falowanie obrotów w okolicy 2000. Teraz pytanie - jaka jest tego przyczyna ?
Pn cze 10, 2019 7:08 am
Faluje też bez obciążenia - jak na neutralnym biegu gazujesz sobie silnik?
Zobacz, jak zachowywać się będzie po odpięciu czujnika położenia przepustnicy.
Pn cze 10, 2019 8:15 am
Tak zrobię, dzięki.
Wczoraj nagrałem, jak to wygląda.
https://drive.google.com/file/d/1-AztoE ... p=drivesdkhttps://drive.google.com/file/d/1-7TO1f ... p=drivesdkNie wiem czy uda się tak udostępnić, ale jak by nie działało, to piszcie.
Pn cze 10, 2019 2:48 pm
Sprawdzone, to nie jest TPS.
Znalazłem za to informacje, że przy airbox-ie jest jeszcze kilka innych czujników, które mogą być warte uwagi. Czujnik temperatury powietrza, zawór kontroli powietrza dolotowego, zawór regulacji obrotów jałowych. Pewnie jeszcze jakiś czujnik się znajdzie.
Zabrał bym się też za sprawdzenie zaworów, ale mam wrażenie, że jeszcze na nie za wcześnie.
Może napinacz łańcucha rozrządu?
C.D.
Nie miałem dzisiaj zbyt wiele czasu, więc airbox-a nie wyjmowałem. System Pair sprawdzony i jest ok. Blaszki czyste.
Muszę jeszcze poszukać, czy zasilanie na biało-czarnych kablach od wtrysków, przy załączonym kill Switch, powinno być w okolicach 0,2V, czy na tych kablach powinna być masa.
Śr lip 10, 2019 12:12 pm
Orientujecie się może jaka jest łączna długość przewodów WN? Wystarczy metr, czy jednak dwa metry?
Chcę wymienić, żeby wyeliminować prawdopodobieństwo, że są uszkodzone i przez nie mam falujące obroty.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.