Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz sie 08, 2019 12:14 pm
Witam. Nie znalazłem w dotychczasowych postach, pozwoliłem sobie na nowy.
W jakiej pozycji należy regulować naciąg łańcucha ?
1. Moto na stopce centralnej.
2. Moto na stopce bocznej
3. Moto na kołach, kierownik na siedzeniu
4. Moto na podpórce wahacza
Czy wychylenia wahacza w górę i w dół pod ciężarem jednej czy dwóch osób wpływa na naprężenie łańcucha? Innymi słowy na stopce centralnej łańcuch najluźniejszy, pod pełnym obciążeniem wahacz w górze i naprężenie większe.
Cz sie 08, 2019 4:55 pm
Oidp w instrukcji użytkowania jest napisane że regulacja łańcucha wykonuje się gdy motocykl stoi na stopce bocznej.
Tak, gdy moto jest na centralce łańcuch jest luźniejszy niż gdy kolo tylne dotyka podłoża.
Weź pod uwagę że podczas jazdy wahacz pracuje góra dół.
Pozdrawiam
Marcin Jan
Cz sie 08, 2019 7:54 pm
Różne są szkoły - mi mechanik z Moto-top ustawiał ze mną na motocyklu (bez podparcia stopki bocznej czy centralnej).
Pt sie 09, 2019 6:36 am
nocny napisał(a):Oidp w instrukcji użytkowania jest napisane że regulacja łańcucha wykonuje się gdy motocykl stoi na stopce bocznej.
Tak, gdy moto jest na centralce łańcuch jest luźniejszy niż gdy kolo tylne dotyka podłoża.
Weź pod uwagę że podczas jazdy wahacz pracuje góra dół.
Pozdrawiam
Marcin Jan
Czyli praca wahacza ma wpływ na naciąg łańcucha ?
Sprawdzałem na stopce bocznej po naciągnięciu łańcuch ma 2 cm skoku według instrukcji powinien mieć od 2 do 3 cm.
So sie 10, 2019 9:19 am
Oczywiście, że praca wahacza ma wpływ. Jeżeli ustawisz łańcuch książkowo, to na pierwszej lepszej hopce przeciągnie Ci się punktowo i będziesz miał luźniejszy w jednym miejscu co kwalifikuje napęd do wymiany. Ja zawsze ustawiam łańcuch luźniej niż zaleca producent.
Cz paź 17, 2019 2:00 pm
raphi napisał(a):Oczywiście, że praca wahacza ma wpływ. Jeżeli ustawisz łańcuch książkowo, to na pierwszej lepszej hopce przeciągnie Ci się punktowo i będziesz miał luźniejszy w jednym miejscu co kwalifikuje napęd do wymiany. Ja zawsze ustawiam łańcuch luźniej niż zaleca producent.
Ile lużniej go ustawiasz?
Pt paź 18, 2019 1:11 pm
Tak, żeby w momencie, jak usiądziesz na motocyklu, napęd miał jeszcze jakiś luz, a nie był napięty jak budżet Polski.
Posadź żonę i sam pomacaj. Jak łańcuch pod obciążeniem jest napięty jak struna, to źle.
Pt paź 18, 2019 2:22 pm
zbyhu napisał(a):Tak, żeby w momencie, jak usiądziesz na motocyklu, napęd miał jeszcze jakiś luz, a nie był napięty jak budżet Polski.
Posadź żonę i sam pomacaj. Jak łańcuch pod obciążeniem jest napięty jak struna, to źle.
Przedwczoraj ustawiałem i ustawiłem luz na bocznej stopce tak jak w instrukcji tyle że nie 2,5 a 3,5.Posadziłem kupla tez około 100 kg i luz był w okolicach 2,5 3cm. Oczywiście ustawiłem luz w miejscu najbardziej napiętym.Łańcuch ma wyciągnięty nierówno.Różnica jakieś 5 minimetrów.Ostatnia regulacja miała miejsce 4 tyś wcześniej.Obrót nakrętka napinacza o 1,4 obrotu.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.