[CBF 600] Twarde sprzęgło

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez -patrick- » Cz paź 17, 2019 8:27 am

matek45 napisał(a):Niewykluczone, że tak było. Silnik ma nowe uszczelnienia pokryw. No to wraca pytanie z pierwszego postu: czy mogę przechylić motocykl i odkręcić dekielek w celu inspekcji sprzęgła, a następnie założyć go na tej samej uszczelce?


nikt Ci gwarancji raczej nie da, że uszczelka nie będzie przepuszczać po ponownym montażu.
powinno się każdorazowo dawać nową uszczelkę.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4719
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez matek45 » Cz paź 17, 2019 9:04 am

Ktoś już praktykował takie rzeczy?
matek45
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): N mar 31, 2019 7:07 pm
Lokalizacja: Piastów
Imię: Mateusz
Motocykl: CBF 600
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez Turos » Cz paź 17, 2019 9:27 am

zakładanie starych uszczelek ?
Tak kolega jeden miał wyciek
Drugi nie miał
Loteria :)
Ewentualnie na silikon, ale znowu loteria. Znajomy niby zrobił wszystko ze sztuką i na silikon zamontował i lekko się pociło.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez zbyhu » Cz paź 17, 2019 9:34 am

A tam jest uszczelka?
W litrze dekiel sprzęgła jest na masie uszczelniającej, bez uszczelki.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez matek45 » Cz paź 17, 2019 10:52 am

Wg instrukcji daje się uszczelkę, a na poziomie oleju trzeba dodać silikon. Dodałem trochę oleju do pancerza i odsunąłem klamkę bliżej środka kierownicy. Może póki co wystarczy. Jedna osoba z pracy dojeżdża CBF 600 (2004) to zobaczę jak u niej chodzi sprzęgło. Patrzyłem na sprzęgła hydrauliczne ale kupiłem sobie ostatnio nowe klamki, które bardzo mi się podobają i nie chcę mieć dwóch różnych :p
matek45
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): N mar 31, 2019 7:07 pm
Lokalizacja: Piastów
Imię: Mateusz
Motocykl: CBF 600
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez goramo » Cz paź 17, 2019 11:40 am

zbyhu napisał(a):A tam jest uszczelka?
W litrze dekiel sprzęgła jest na masie uszczelniającej, bez uszczelki.


W gaźnikowej 600 jest uszczelka.
W nowej już nie - sama masa uszczelniająca, tak jak w 1000.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez bogd74 » Cz paź 17, 2019 11:43 am

Sorry ale nawet bym się nie zastanawiał tylko nową uszczelke kupił...koszt 30-40zł a masz pewne- a co demontażu to samo "luknięcie" nic Ci może nie dać, przygotuj się na rozebranie sprzęgła by luknąć co jest tzn jak np.. tarcze wyglądają, chyba ,że sam problem będzie w pokrywie w trzpieniu choć wątpie- może ktoś tam coś cudował jak masz tak od "zawsze"
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez matek45 » Cz paź 17, 2019 12:19 pm

Motocykl kupiłem w marcu tego roku więc "od zawsze" to trochę na wyrost.
No właśnie tego się obawiam, że jak nie będzie jakiejś oczywistej rzeczy to nic to nie da, a tylko mogę sobie narobić kłopotu jak uszczelnienie szlag trafi.
Czy poziom oleju (mam delikatnie powyżej max) może wpływać na taki opór? Domyślam się, że raczej nikt nie wie ani nie ma takich informacji, jaki powinien być moment przy załączaniu (a raczej rozsprzęganiu) sprzęgła na samym wejściu do silnika - chciałbym się upewnić czy największy opór stawia właśnie sam silnik czy jest to sumaryczny opór silnika, linki i klamki.
matek45
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): N mar 31, 2019 7:07 pm
Lokalizacja: Piastów
Imię: Mateusz
Motocykl: CBF 600
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez matek45 » Pt paź 25, 2019 7:07 pm

Dobre wieści. Nasmarowałem porządnie całą linkę i sprzęgło chodzi znacznie lepiej. Nie sądziłem, że nowe linki się smaruje :/
matek45
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): N mar 31, 2019 7:07 pm
Lokalizacja: Piastów
Imię: Mateusz
Motocykl: CBF 600
W siodle: <100 kkm

Re: [CBF 600] Twarde sprzęgło

Postprzez bogd74 » So paź 26, 2019 7:33 am

matek45 napisał(a):. Nie sądziłem, że nowe linki się smaruje :/

Tu zdania są podzielone...
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości