Sportowy filtr powietrza K&N

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Domin » Pn gru 19, 2011 10:08 pm

Panowie orientujecie się może czy po założeniu filtra powietrza sportowego K&N trzeba robić synchro i regulacje gaźników, bo gdzieś słyszałem takie sugestie?
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez zbyhu » Wt gru 20, 2011 7:17 am

Trzeba.
Filtr K&N doprowadza więcej powietrza do silnika. Więcej powietrza bez regulacji gaźników, to zubożona mieszanka.

W GS500, jak go kupiłem, miałem filtr K&N. Wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem :) i nie wiedziałem, jak taki filtr wygląda. Wymieniłem więc go na zwykły papierowy i moto przestało jeździć. Dopiero wymiana dysz w gaźnikach na mniejsze i regulacja sprawiły, że moto zaczęło znowu jeździć.
Moto miało większej średnicy dysze pod filtr K&N.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez rupert » Wt gru 20, 2011 7:58 am

Domin napisał(a):Panowie orientujecie się może czy po założeniu filtra powietrza sportowego K&N trzeba robić synchro i regulacje gaźników, bo gdzieś słyszałem takie sugestie?


Jak Zbyhu napisał.

Dodam. Zawsze jak modyfikujesz dolot lub wydech, to gaźniki powinnno się wyregulować.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Domin » Wt gru 20, 2011 9:30 am

zbyhu napisał(a):Dopiero wymiana dysz w gaźnikach na mniejsze i regulacja sprawiły, że moto zaczęło znowu jeździć.
Moto miało większej średnicy dysze pod filtr K&N.

Zbyhu ale dysze były wcześniej wymieniane do filtra tak? To znaczy, że jak bym chciał taki filtr założyć to dysze też trza wymienić? Czy wystarcza synchro i regulacja gaziorków?
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez goramo » Wt gru 20, 2011 9:39 am

Domin napisał(a):
zbyhu napisał(a):Dopiero wymiana dysz w gaźnikach na mniejsze i regulacja sprawiły, że moto zaczęło znowu jeździć.
Moto miało większej średnicy dysze pod filtr K&N.

Zbyhu ale dysze były wcześniej wymieniane do filtra tak? To znaczy, że jak bym chciał taki filtr założyć to dysze też trza wymienić? Czy wystarcza synchro i regulacja gaziorków?


Zbyhu pisał o GS-ie. Być może w przypadku CBF wystarczy sama regulacja.
Ale równie dobrze może się to okazać niewystarczające. Wielu moich znajomych "czoperowców" bawi się w wymianę wydechów oraz zakładanie KN'ów do swoich maszyn. W jednych modelach wystarcza sama regulacja gaźnika, w innych bez wymiany dysz się nie obejdzie, bo zakres regulacji na fabrycznych dyszach jest zbyt mały i nie da się poprawnie zestroić silnika - pojawiają się strzały, spadki obrotów, gaśnięcie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania itp atrakcje...

Trudno zatem jednoznacznie powiedzieć. Zmienisz filtr, to daj moto do regulacji. Zobaczysz co z tego wyjdzie. Jak będzie OK na fabrycznym zestawie, to sprawa załatwiona. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez Domin » Wt gru 20, 2011 2:00 pm

goramo napisał(a):Zbyhu pisał o GS-ie. Być może w przypadku CBF wystarczy sama regulacja.
Ale równie dobrze może się to okazać niewystarczające. Wielu moich znajomych "czoperowców" bawi się w wymianę wydechów oraz zakładanie KN'ów do swoich maszyn. W jednych modelach wystarcza sama regulacja gaźnika, w innych bez wymiany dysz się nie obejdzie, bo zakres regulacji na fabrycznych dyszach jest zbyt mały i nie da się poprawnie zestroić silnika - pojawiają się strzały, spadki obrotów, gaśnięcie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania itp atrakcje...

Trudno zatem jednoznacznie powiedzieć. Zmienisz filtr, to daj moto do regulacji. Zobaczysz co z tego wyjdzie. Jak będzie OK na fabrycznym zestawie, to sprawa załatwiona. :smile:

Kurde to widzę że to gruba operacja jest z tym związana :eek: Efekt to parę koni i lepszy(bardziej basowy) śpiew moto a tak poza nic więcej tak?
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Domin » Pt gru 23, 2011 1:47 pm

Panowie może montował już któryś z Was taki filtr w swojej 600-tce na gaziorach, nie wtrysku? Po operacji wystarczy synchro i regulacja gaźników czy trzeba zmieniać dodatkowo dysze na większe?
Ostatnio edytowano So gru 24, 2011 11:12 am przez Domin, łącznie edytowano 1 raz
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez zbyhu » Pt gru 23, 2011 6:02 pm

Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Domin » Pt gru 23, 2011 6:07 pm

zbyhu napisał(a):Ledwo co była na ten temat dyskusja

No była, ale to było gdybanie a chciałbym się dowiedzieć czy ktoś kto ma 600-setkę może robił coś takiego już przy swoim moto. Mam możliwość kupić o połowę taniej taki filtr a jak ma mnie czekać takie grzebanie przy silniku jak gdybaliśmy to nie wiem czy ma to sens. Nikt nie robił czegoś takiego?
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Odblokowanie mocy

Postprzez klemens » Pt gru 23, 2011 6:56 pm

A o jakiej regulacji w przypadku cbf piszecie? Ja w moto nie próbowałem zakładać sportowego filtra ale w aucie owszem. Akurat były to inne filtry - metalowe, które opryskuje się olejem. Opryskiwałem je castrolem do łańcuchów motocyklowych a później mi się nie chciało brudzić i nie opryskiwałem ich w ogóle. Filtr taki co ok.10 tys wyciąga się, myje i wstawia z powrotem. W przypadku wtryskowych silników benzynowych żadnych regulacji to nie wymagało.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 132 gości