Sportowy filtr powietrza K&N

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez auspuf » Pn sty 02, 2012 8:48 am

Domin napisał(a):
Goral1906 napisał(a):kominy soprtowe wszystkie sa przelotowe z wygłuszeniem. ale zmianę filtra polecam robić nap przy okazji regulacji zaworów od razu zmiana filtra i regulacja gaźników plus wyczyszczenie katalizatora i powinno dać ciekawy efekt;]


Do tego jeszcze większe dysze Goral z tego co się dowiedziałem :dusgust:


a czasem mniejsze dysze dadzą lepsze rezultaty :smoke:
auspuf
Znawca
 
Posty: 232
Dołączył(a): Pt mar 25, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Motocykl: CBF 600 N/A '04
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Goral4t » Śr sty 04, 2012 7:46 am

to się okaże pogadasz z mechanikiem może coś wymyśli np dysze od f3;] albo horneta:)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Januszkl » Śr lut 22, 2012 9:22 am

Na filtrze K&N zrobiłem ponad 15tyś km i sprawuje się moto superek. Często jeżdzę na A1 do Swarożyna i zawsze manetka jest wtedy wykręcona do końca. Max speed jakie osiągam to 235 km/h :clap:
Januszkl
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): N lut 12, 2012 8:23 pm
Lokalizacja: trójmiasto-okolice
Wiek: 52
Motocykl: CBF1000GT Silverline

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Domin » N kwi 01, 2012 12:56 am

Przeglądając allegro napotkałem na identyczną cbf-kę jak mam ja. Kolor (błękitna), rocznik (2004), pojemność (600), dokładnie taka sama Honoratka. Patrze koleś ma założony filtr K&N więc pisze do niego czy przy zakładaniu robił coś jeszcze, np wymiana dysz na większe jak sugerowali Koledzy. I gościu mi odpisuje, że nie robił nic kompletnie po wymianie tego filtra i że moto lepiej się zbiera z dołu no i sympatyczniejszy dźwięk jest. Ma też tłumik sportowy i na gaźnikach jeździ. Więc chyba zbędnym wydatkiem jest wymiana dysz na większe :naughty:
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Marcin73 » N kwi 01, 2012 7:27 am

Domin napisał(a):Przeglądając allegro napotkałem na identyczną cbf-kę jak mam ja. Kolor (błękitna), rocznik (2004), pojemność (600), dokładnie taka sama Honoratka. Patrze koleś ma założony filtr K&N więc pisze do niego czy przy zakładaniu robił coś jeszcze, np wymiana dysz na większe jak sugerowali Koledzy. I gościu mi odpisuje, że nie robił nic kompletnie po wymianie tego filtra i że moto lepiej się zbiera z dołu no i sympatyczniejszy dźwięk jest. Ma też tłumik sportowy i na gaźnikach jeździ. Więc chyba zbędnym wydatkiem jest wymiana dysz na większe :naughty:


Siemanko
Często są to odczucia czysto subiektywne. Żeby sprawdzić czy motocykl ma lepsze osiągi po wymianie filtra, wydechu czy przestrojeniu gaźników należy udać się na hamownię i porównać wyniki przed i po modyfikacjach.
Ja np. jak umyję autko i wyczyszczę je w środku to potem mam wrażenie, że lepiej jeździ :biggrin:
Marcin73
 

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez rupert » N kwi 01, 2012 8:00 am

Domin napisał(a):Przeglądając allegro napotkałem na identyczną cbf-kę jak mam ja. Kolor (błękitna), rocznik (2004), pojemność (600), dokładnie taka sama Honoratka. Patrze koleś ma założony filtr K&N więc pisze do niego czy przy zakładaniu robił coś jeszcze, np wymiana dysz na większe jak sugerowali Koledzy. I gościu mi odpisuje, że nie robił nic kompletnie po wymianie tego filtra i że moto lepiej się zbiera z dołu no i sympatyczniejszy dźwięk jest. Ma też tłumik sportowy i na gaźnikach jeździ. Więc chyba zbędnym wydatkiem jest wymiana dysz na większe :naughty:

Możesz założyć K&N i nic nie robić, będzie działał lepiej niż papierowy, a masz dożywotnio, tzn dopóki moto będzie w Twoich rękach (no plus olej w sprayu do filtra ok 20-30zł). Chyba że szukasz mocy, to trzeba do magika się udać.
Co do odczuć pracy moto filtr K&N + pusty wydech bez regulacji gaźników, to wierzę, że czuć różnicę.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Domin » N kwi 01, 2012 8:58 am

Rupert napisał(a):Możesz założyć K&N i nic nie robić, będzie działał lepiej niż papierowy, a masz dożywotnio, tzn dopóki moto będzie w Twoich rękach (no plus olej w sprayu do filtra ok 20-30zł). Chyba że szukasz mocy, to trzeba do magika się udać.
Co do odczuć pracy moto filtr K&N + pusty wydech bez regulacji gaźników, to wierzę, że czuć różnicę.

No tak tylko Zbyhu sugerował, że w takim wypadku (tylko: filtr + tłumik sportowy + regulacja) świece mogą się mienić kolorami tęczy :naughty: A tego bym nie chciał. Więc nie wiem czy taki zestaw bez tych większych dysz też zda egzamin czy raczej zaszkodzi? Bo koleś z allegro twierdzi że jest zadowolony a jeździ już pare lat na takim zestawie
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez rupert » N kwi 01, 2012 9:16 am

Domin napisał(a):No tak tylko Zbyhu sugerował, że w takim wypadku (tylko: filtr + tłumik sportowy + regulacja) świece mogą się mienić kolorami tęczy :naughty: A tego bym nie chciał. Więc nie wiem czy taki zestaw bez tych większych dysz też zda egzamin czy raczej zaszkodzi? Bo koleś z allegro twierdzi że jest zadowolony a jeździ już pare lat na takim zestawie

Dlatego regulacja gaźników powinna być zrobiona. Filtr wzbogaca mieszankę o większą ilość tlenu i następuje wzrost temperatury spalania w komorze cylindra. Zawory, świece, wszystko dostaje wycisk jak mamy "fałszywą" mieszankę :cool:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Goral4t » N kwi 01, 2012 11:18 am

Po wymianie filtra i komina coś się zmieni na pewno lecz bez regulacji i synchronizacji nigdy nie osiągniecie tyle ile dodatkowy sprzęt pozwala :)

aa duzo daje także wymiana kolektora na akcesoryjny <np tytanowy> :P ale to GRUBA kasa :)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Sportowy filtr powietrza K&N

Postprzez Domin » N kwi 01, 2012 2:36 pm

Czyli można zapodać sam filtr z tłumikiem i do tego regulacja gaźników w takim razie bez większych szkód wnioskuję? A większe dysze to dodatkowy kop tak?
Domin
Użytkownik
 
Posty: 176
Dołączył(a): So paź 29, 2011 10:21 am
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.
Wiek: 44
Imię: Dominik
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 164 gości