Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz lis 07, 2019 9:45 pm
Witam. Mam problem, posiadam Hondę CBF 1000A z przebiegiem 54 tyś km. Ostatnio zauważyłem wzrost stanu oleju w silniku. Spuściłem olej z silnika i dokonałem wymiany wraz z filtrem. Oleju nalałem przed kreskę max w okienku rewizyjnym. Po ostatniej krótkiej przejażdzce ok 60 km zauważyłem że okienko rewizyjne jest całkiem zalane olejem. Mam pytanie co mogło spowodować wzrost stanu oleju? W sezonie zrobiłem dwie dłuższe tasy łącznie ok 6000km i wszystko było ok. Silnik działa perfekcyjnie, ładnie pali równo chodzi ma moc, nie dymi i wszystko pracuje idealnie, tylko ten wzrost stanu oleju. Olej który spuściłem z motocykla miał zapach benzyny i było go ok 100 mililitrów więcej. Bardzo proszę o pomoc i diagnozę co mogło się stać. Nadmienię że jeżdzę na pełnym syntetyku 10W40. Dziękuje i pozdrawiam.
Cz lis 07, 2019 10:27 pm
Cześć. Witamy się w specjalnym dziale.
Sprawdź poziom na zimnym silniku, albo przynajmniej 20 minut po jeździe. Po jeździe, gdy olej jest gorący to po 1 ma większą objętość a po 2 w okienku zawsze będzie zachlapane wszystko. Odczekaj.
Pt lis 08, 2019 9:53 am
Odpowiem historią-ale były objawy minimalnej złej pracy silnika- bandit 1200 zaworek iglicowy puszczał na jednym gaźniku i olej urósł 300ml ponad stan w ciągu ok 2tyś. Ale to inna maszyna
może jest też za bogata mieszanka i nie przepala...
Pt lis 08, 2019 10:08 am
Olej zlewałeś na gorącym, czy zimnym?
Wg mnie nic nadzwyczajnego się nie dzieje.
U mnie we wszystkich moto miałem takie same zachowanie - lejesz świeży olej do max i OK.
Po rozgrzaniu całe okienko mam i miałem zakryte olejem.
Ale jak sprawdzisz np. po nocy, to zapewne stan będzie niższy.
Pt lis 08, 2019 10:13 am
bogd74 napisał(a):Odpowiem historią-ale były objawy minimalnej złej pracy silnika- bandit 1200 zaworek iglicowy puszczał na jednym gaźniku i olej urósł 300ml ponad stan w ciągu ok 2tyś. Ale to inna maszyna
może jest też za bogata mieszanka i nie przepala...
Identycznie miał mój braciak w swoim B1200. Zaworki były nieszczelne i wacha lała się z gaźników do cylindrów, spływała na dół do miski i stan oleju rósł, bo było coraz więcej paliwa w oleju.
Ale tutaj nie ma gaźników. Musiałby lać któryś z wtrysków. A to mało prawdopodobne.
Pt lis 08, 2019 5:12 pm
Dziękuje Panowie za pomoc i cenne rady. Okazało się że faktycznie po nocy poziom oleju opadł do górnej kreski okienka rewizyjnego. Mieliście racje olej po rozgrzanie zwiększa swoją objętość i dlatego okienko było wypełnione olejem. Teraz jestem spokojny że moja Hanka jest w pełni sprawna i gotowa do jazdy. Strasznie się przestraszyłem że będę miał kłopoty z silnikiem, ale to przecież Honda a Honda się nie psuje. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Pt lis 08, 2019 5:17 pm
Cześć. Witamy się w specjalnym dziale.
Raphi przywitałem się w dziale powitań ale dziękuje za czujność bo dobre wychowanie nakazuje się przywitać. Pozdrawiam.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.