Honda CBF 600 - ładowanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez gregin » Pn gru 09, 2019 7:46 pm

Cześć, spadek ładowania o około 1-2v na biegu jałowym po uruchomieniu odbiornika prądu typu długie światła, wentylator, grzane manetki z osobna to norma w cbf czy regulator napięcia już się kończy? Po podniesieniu obrotów do około 2k problem spadku raczej nie występuje.
gregin
Użytkownik
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn kwi 29, 2019 8:47 pm
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Wiek: 37
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF600
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez buczekpan » Wt gru 10, 2019 8:52 am

Spadek o 1-2V to zdecydowanie nie jest norma...

Zanim zaczniesz szukać regulatora, pomierz wszystko i sprawdź kable/wtyczki.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez -patrick- » Wt gru 10, 2019 9:02 am

a wg mnie norma :)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez bogd74 » Śr gru 11, 2019 11:58 am

Wg mnie też ok. U mnie w NH jest to samo przekroczy 2tyś to trzyma na światłach 15V kierunki i stop to spadek rzędu 0.1-0.2V , na wolnych i na 12V spada jak długo pracuje
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez buczekpan » Śr gru 11, 2019 12:02 pm

To może inaczej, jakie macie ładowanie na wolnych (zakładam, że nie jest to 14V) i do ilu spada po włączeniu świateł?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez AndrzejJK » Śr gru 11, 2019 4:56 pm

Cześć,

dla PC38 sprawdzasz:
1) napięcie przy wyłączonym zapłonie i obciążeniach. Pomiar 13.0-13.2 V wskazuje na pełne naładowanie akumulatora
2) prąd upływu w stanie j.w. Amperomierz między (-) akumulatora i klemę minus. Pomiar poniżej 1.2 mA jest prawidłowy. Jeśli nie to:
2a) prąd upływu w stanie j.w. bez regulatora. Amperomierz między (-) akumulatora i klemę minus. Pomiar poniżej 1.2 mA jest prawidłowy
3) rezystancja cewki alternatora 0.1-1.0 Ohma na zimnym silniku
4) napięcie ładowania przy 5krpm z włączonymi światłami drogowymi powinna się mieścić pomiędzy poziomem napięcia akumulatora bez obciążenia a wartością 15.5 V.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez Marcpro » So wrz 26, 2020 12:14 pm

Żeby nie zakładać nowego wątku i nie zaśmiecać forum.

Dzisiaj zrobiłem pomiary napięcia na klemach akumulatora w mojej CBF600 PC38 (gaźnikowa, z 2005 r.) i wyszło mi coś takiego:

- na obrotach jałowych rzędu: 1100-1200 rpm - napięcie (przy włączonych światłach) wynosi około: 12,7-12,8 V,
- na obrotach jałowych, przy włączonym wentylatorze chłodnicy: napięcie spadło do: 12,3-12,4V.
- po zwiększeniu obrotów do: 1500-1600 rpm - napięcia wzrasta do: 14,6-14,7V. Przy tych obrotach, włączenie świateł długich i grzanych manetek nie powoduje spadku napięcia.

I teraz pytanie:
Czy różnica w ładowaniu między obrotami jałowymi, a tymi nieznacznie zwiększonymi jest OK? Czy jednak powinienem się martwić?


P.S. Wiem że mogę sobie śrubką podkręcić obroty jałowe do 1600 rpm i problem zniknie :clap:
P.P.S. Jakby co, to napięcie przed uruchomieniem silnika, po ponad 1 tygodniowym postoju, wynosiło: 12,8V, a po wyłączeniu silnika: 13,0V
Marcpro
Użytkownik
 
Posty: 121
Dołączył(a): Wt cze 16, 2020 10:37 am
Lokalizacja: Żelazowa Wola
Motocykl: CBF600S (PC38)
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez Marcpro » Wt wrz 29, 2020 6:58 am

Wczoraj zrobiłem kolejne pomiary ładowania na klemach akumulatora i wyszło mi że:

- przy 3.000 rpm - ładowanie: 14,05V,
- przy 5.000 rpm - ładowanie: 13,95V.

Czy to to jest normalne?
Czy tak powinno być, że im więcej obrotów tym mniejsze ładowanie?
Marcpro
Użytkownik
 
Posty: 121
Dołączył(a): Wt cze 16, 2020 10:37 am
Lokalizacja: Żelazowa Wola
Motocykl: CBF600S (PC38)
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez marwis » Wt wrz 29, 2020 5:00 pm

Zakładając że nie mierzyłeś laboratoryjnym miernikiem, założyłbym że to różnica w granicach błędu pomiaru.

Marcpro napisał(a):- na obrotach jałowych rzędu: 1100-1200 rpm - napięcie (przy włączonych światłach) wynosi około: 12,7-12,8 V,
- na obrotach jałowych, przy włączonym wentylatorze chłodnicy: napięcie spadło do: 12,3-12,4V.
- po zwiększeniu obrotów do: 1500-1600 rpm - napięcia wzrasta do: 14,6-14,7V. Przy tych obrotach, włączenie świateł długich i grzanych manetek nie powoduje spadku napięcia.


W mojej (tak mniej więcej) podobne są te wartości napięcia.
marwis
Użytkownik
 
Posty: 81
Dołączył(a): So gru 08, 2018 4:49 pm
Lokalizacja: pomorskie
Wiek: 40
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600S 04
W siodle: <100 kkm

Re: Honda CBF 600 - ładowanie

Postprzez Marcpro » Wt wrz 29, 2020 5:35 pm

marwis napisał(a):Zakładając że nie mierzyłeś laboratoryjnym miernikiem, założyłbym że to różnica w granicach błędu pomiaru.


Dzięki za odpowiedź.

Mam miernik: UNI-T UT33D+
więc raczej doooopy nie urywa :smile:
Marcpro
Użytkownik
 
Posty: 121
Dołączył(a): Wt cze 16, 2020 10:37 am
Lokalizacja: Żelazowa Wola
Motocykl: CBF600S (PC38)
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości