rupert napisał(a):Do pomiaru prądu w motocyklu wystarczy multimetr z biedronki. Unit jest aż nadto wystarczający. U mnie też napięcie spada na wyższych obrotach. Wydaje mi się, że jest to wynik pracy regulatora przy zwiększonym napięciu z alternatora podczas wzrostu obrotów (prawo Ohma, itp). Ale może ktoś mądrzejszy zna wytłumaczenie.
Olszan napisał(a):Również mam problem z ładowaniem w swojej CBF600 PC43.
Proszę o poradę co dalej robić bo ja chyba jestem na to za głupi
Pomiary alternatora wygladaja dobrze jak w serwisówce: rezystancja ok 0.8 ohma równo na każdej, po zapaleniu moto jest 18v min a po dodaniu gazu na 5k jest 60v i na każdej równo, bez podłączonego regulatora.
Ładowanie aku jest 12,3v na wolnych obrotach, na 5k obrotów jest poniżej 14v. Akumulator nowy.
Kupiłem regulator używkę (wiem wiem że tak się nie robi) i daje identyczne pomiary jak oryginał który miałem założony wcześniej. I teraz nie wiem czy od razu sie zabierac za altka czy moze kupic nowy regulator...
Olszan napisał(a):Tak, w serwisowce tego nie ma.
Faktycznie podczas pomiarów altek sie nagrzał dosyć solidnie.
Nie napisałem też że nie ma przebicia cewek do masy.
Aku jest nowy, oryginał się rozładował więc kupiłem nowy ale z nowym to samo się dzieje więc problem z ładowaniem.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 108 gości