Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Termostat Cbf 1000

Pn kwi 06, 2020 3:08 am

Witajcie, po sezonie zimowym zaobserwowałem zwiększone zużycie paliwa, wiadomo są niskie temperatury póki co, ale różnice względem końca sezonu 2019 są zauważalne, a też jeździłem przy niskich temperaturach. Sprawdziłem sondę i działa prawidłowo, świece mają 8kkm, wykręciłem i tu także wszystko ok. Wziąłem na tapetę termostat i po uruchomieniu zimnego silnika praktycznie po ok 2 min chłodnica była już delikatnie ciepła, a po 5 min na wolnych obrotach wyraźnie gorąca... Wychodzi że termostat się nie domyka, bo nawet na wolnych obrotach na postoju potrzeba więcej czasu żeby zagrzać płyn na tyle żeby otworzył sie termostat. Jaki termostat polecacie, w necie po numerze części 19300-MCJ-003 wychodzi zamiennik firmy Tourmax, ale czy jest to cokolwiek warte?? Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii no i czy ktoś z Was zaobserwował po jakim czasie klepania na wolnych obrotach puszcza termostat??

Re: Termostat Cbf 1000

Pn kwi 06, 2020 7:35 am

benek77 napisał(a):19300-MCJ-003 wychodzi zamiennik firmy Tourmax, ale czy jest to cokolwiek warte??


sporo zamienników Tourmaxa już sprzedałem i nigdy uwag nie było.

Re: Termostat Cbf 1000

Pn kwi 06, 2020 12:07 pm

Weź oryginał, w perspektywie kolejnych kilku lat eksploatacji żadne pieniądze.

Re: Termostat Cbf 1000

Pn kwi 06, 2020 7:56 pm

Na Twoim miejscu bym go najpierw sprawdził - oryginał może mieć otwór średnicy około 3 mm i stąd nagrzewa się chłodnica niewiele później niż cylindry.
Organoleptycznie to namacałem :smoke: http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=21&t=802&p=13693&hilit=termostat#p13693

Pzdr

Re: Termostat Cbf 1000

Pn kwi 06, 2020 8:46 pm

No zgadza się, wyjmę termostat i sprawdzę co i jak, ale na mój gust chłodnica zbyt szybko robi się gorącą, otworek jest w termostacie, ale nie wydaje mi się żeby puszczał na tyle dużo płynu, żeby cała chłodnica była gorąca. Powierzchnie styku elementów roboczych termostatu mimo iż uszczelniają się tylko na styku metal-metal także nie powinny przepuszczać aż tyle płynu. Jutro będę miał termostat więc postaram sie do niego dobrać i coś ugotować.

Re: Termostat Cbf 1000

Pn kwi 06, 2020 8:58 pm

U mnie chłodnica nagrzewała się prawie tak samo jak cylindry - od samego początku stopniowo się nagrzewała a nie tak jak w aucie - zimna a po otwarciu termostatu pyk i dopiero ciepła.

Pzdr

Re: Termostat Cbf 1000

Wt kwi 07, 2020 5:30 am

Mógłby ktoś sprawdzić jak wygląda sytuacja z rana w litrze?? Czy temperatura na bokach chłodnicy jest odczuwalna po ok. 2-3 min pracy na wolnych obrotach. U mnie jest wyraźnie odczuwalna, a nie chce rozbierać bez sensu moto i rozszczelniać układu chłodzenia, a okaże się że tak ma być.

Re: Termostat Cbf 1000

Wt kwi 07, 2020 9:07 am

Z tego co pamiętam u mnie w litrze było tak, że krótko po uruchomieniu lekko letnie się robiły, ale po otwarciu termostatu następowało wyraźne i gwałtowne ogrzanie chłodnicy.


Myślę, że z racji tego, że układ jest mały pojemnościowo, do tego ciasno upakowany, to delikatnie podgrzewa się mimo wszystko płyn w wężach, jeszcze zanim się termostat otworzy całkowicie.

Jednak po otwarciu termostatu jest wyraźny skok temp na chłodnicy.

Re: Termostat Cbf 1000

Wt kwi 07, 2020 11:18 am

U mnie temperatura na chłodnicy zwiększa się miarowo wraz z czasem pracy silnika i po tych około 5 minutach boki chłodnicy są już gorące. Gdyby chłodnica była letnia, a wzrost nastąpił gwałtownie to można by założyć że jest minimalny przepływ cieczy przez ten mały otworek w termostacie. Wychodzi na to że trzeba ugotować jakiś termostat w ramach akcji #zostańwgarażu#.

Kupiłem nowy termostat i nie ma możliwości żeby przez ten malutki otworek przeszło tyle płynu chłodzącego żeby przy sprawnym termostacie rozgrzać płyn w chłodnicy tak szybko jak ma to miejsce u mnie. Wyjmę stary termostat i dam znać czy pacjent żyje.

Re: Termostat Cbf 1000

Cz kwi 09, 2020 11:51 am

No i sprawa wyjaśniona. Stary termostat na pierwszy rzut oka wydawał się sprawny - był w pełni zamknięty. Ale gdy otworzyłem go ręcznie okazało się zamiast pracować wzdłuż swojej osi góra-dół chodził swobodnie także na boki. Okazało się że odpadł od jego górnej części mały trzpień-prowadnica, która miała za zadanie pozwalać tylko na ruch w jednej płaszczyźnie. U mnie chodził gdzie i jak chciał, dla tego mógł się zacinać. Na nowym termostacie po uruchomieniu silnika chłodnica jest zimna, po ok 6-7 min termostat otworzył się i chłodnica gwałtownie zaczęła być gorąca. Sam element termiczny pracował prawidłowo, a usterka była typowo mechaniczna...
Odpowiedz