Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez Januszkl » N lut 26, 2012 8:57 pm

Jurek napisał(a):Zauważyłem też że zużycie przedniej opony też ma na to wpływ.
Jak opona miała mały przebieg to i telepanie było małe wraz ze wzrostem zużycia i delikatnego wyząbkowania wzrosły (tak mi się wydaje) drgania przy puszczonej kierownicy oczywiście :confused:


napewno tak,u szwagra w Vfr-ce majtało kierą dość mocno, pomimo wizualnie dobrej opony, zmienił na michelina pilota i jak po sprawie. idzie jak po sznurku. Ja mam oryginalne kufry Hondy i kiere moge puszczać a efekt shimmi znam tylko z opowiadań :thumbup:
Januszkl
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): N lut 12, 2012 8:23 pm
Lokalizacja: trójmiasto-okolice
Wiek: 52
Motocykl: CBF1000GT Silverline

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez rupert » Cz lip 26, 2012 7:49 am

No to po problemie. Koniec drgań. Ale zacznę od początku.

Problem jaki miałem, to latająca kierownica i lekko skrzywione moto (przy puszczonej kierownicy efekt pochylania).

Po glebie, przesmarowałem łożyska główki, wymieniłem olej w lagach i ustawiłem dokładnie ułożenie półek. Efekt: moto po puszczeniu kiery jedzie prosto, pionowo, drgania na kierownicy pojawiają się nie tak często, jak wcześniej.

Wczoraj zakupiłem na przód nowego Pilot Roada II... no i tyle, koniec problemów.

Opona wymieniana (Battlax) miała jeszcze z 2mm bieżnika, ale spore wyząbkowanie.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez raphi » Cz lip 26, 2012 8:03 am

:thumbup:
Ja wczoraj dopompowałem koła i też wszystkie moje motocyklowe problemy PYK... i znikęły :)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez rupert » Cz lip 26, 2012 9:24 am

Nakulałem dziś przed robotą z 60km... ach miód malina :rayof:
Odzyskałem sporo pewności prowadzenia i poczucia przyczepności. :witch:
No i w nagrodę locha obrwała kerszerem.
Jutro znów startuję wcześnie rano, by kajtnąć trochę km :thumbup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez raphi » Pt lip 27, 2012 11:57 am

rupert napisał(a):Nakulałem dziś przed robotą z 60km... ach miód malina :rayof:
Odzyskałem sporo pewności prowadzenia i poczucia przyczepności. :witch:
No i w nagrodę locha obrwała kerszerem.
Jutro znów startuję wcześnie rano, by kajtnąć trochę km :thumbup:

Po dopompowaniu kół??
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez MarQ » Pt lip 27, 2012 12:01 pm

Ja miałem dokładnie tak samo jak Raphi. Miałem 1,8 i 1,9. Po dopompowaniu zupełnie inna jazda. Trzeba co ok. 3 tys km sprawdzać ciśnienie w kołach.
MarQ
Znawca
 
Posty: 284
Dołączył(a): Cz paź 07, 2010 5:04 pm
Motocykl: PCX 125

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez rupert » Pt lip 27, 2012 2:14 pm

raphi napisał(a):Po dopompowaniu kół??

Nie, nowy laczek :)

Ale na jutro dopompuję na książkowe wartości i zobaczę
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez raphi » Pt lip 27, 2012 2:21 pm

rupert napisał(a):
raphi napisał(a):Po dopompowaniu kół??

Nie, nowy laczek :)

Ale na jutro dopompuję na książkowe wartości i zobaczę

No to jak masz z przodu nowy to masz pewnie dopompowany na 2,5? Chyba że na wyraźne życzenie wymieniacz naplumpał Ci mniej.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez rupert » Pt lip 27, 2012 2:54 pm

Kazałem naplumpać 2,2 :D
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Shimmy - co powoduje, jak zwalczać

Postprzez rupert » Pn kwi 22, 2013 11:08 am

Tak więc zacząłem i skonczę temat.
Kiera latała jak wariat, więc wymieniłem przedniego wyząbkowanego laczka na nowego PR2 (zeszła wiosna). Kierownica się uspokoiła, ale nadal pojawiały się miotania przy niektórych prędkościach. Założyłem stelaż i topcase i shimmy wróciło. Dodatkowo moto miało tendencję kładzenia się przy puszczonej kierownicy. Wyrównanie położenia lag trochę pomogło, ale nadal nie pozwalałem sobie na dłuższe puszczenie kierownicy.
Teraz przyszła wymiana łożysk główki ramy. Z oporami udało się, choć traciłem nadzieję, że zrobię to własnymi siłami. Moto poskładane, ruszam i okazuje się, że z kufrem w zakresie do 120km/h, powyżej nie puszczałem kierownicy, moto leci prościutko bez żadnych, poprzednich dolegliwości.
Wątpiłem, że łożysko będzie miało taki wpływ, myślałem już, że moto krzywawe, ale szczęśliwie byłem w błędzie.
Yeah :buttrock:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości